Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 20

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske vore lugnande att bara segla in på swestats och kolla imorgon. Lugnast för nerverna alltså.
Varje match känns som vinna eller försvinna just nu (om än att de inte riktigt stämmer ännu)
Så du skippar alltså Västerås away för din ungar imorgon? Ibland är det extra viktigt att prioritera rätt, vilket du bevisligen inte gjort i det här fallet.

Kräver en uppryckning snarast. Det duger inte att bara delta i tippningstävlingen och sen skita i detta!
För ungarna? Du har inte träffat min fru märker jag. Du skulle se hennes blick ifall jag "slötittar hockey" medan ungarna ska nattas.
Får Hårde Hardy att framstå som en mjukisfarbror.
Ni måste ha ett kvartssamtal du och frugan.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av 20002001 »

Kan inte klockan bara bli 16.00 så man kan sätta sig i bilen mot Västerås?!
Sjukt taggad inför ikväll!

Sportsligt hoppas jag att vi står emot bra i början. VIK lär sätta full fart framåt och ett mål i början kommer bli jobbigt för oss.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske vore lugnande att bara segla in på swestats och kolla imorgon. Lugnast för nerverna alltså.
Varje match känns som vinna eller försvinna just nu (om än att de inte riktigt stämmer ännu)
Så du skippar alltså Västerås away för din ungar imorgon? Ibland är det extra viktigt att prioritera rätt, vilket du bevisligen inte gjort i det här fallet.

Kräver en uppryckning snarast. Det duger inte att bara delta i tippningstävlingen och sen skita i detta!
För ungarna? Du har inte träffat min fru märker jag. Du skulle se hennes blick ifall jag "slötittar hockey" medan ungarna ska nattas.
Får Hårde Hardy att framstå som en mjukisfarbror.
Ni måste ha ett kvartssamtal du och frugan.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Ja, det ska jag ta tag i.

Om jag får.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Ni som säger blankt NEJ till S24 - när kollade ni sist?
För i mitt fall (och vad jag vet, många andra här). Så har deras kvalité höjt sig många snäpp mot innan.
Sen att matchen kostar 99 kr och en hel månad Viaplay kostar 279 är väl sådär, ganska saftigt!

Själv betalar jag 200 kronor för Viaplay i månaden och skulle ALDRIG slanta upp 99 spänn för en singelmatch hos s24.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av -daniel- »

Det här känns jobbigt. Lite av en nyckelmatch faktiskt.

Tror ändå jag föredrar att möta ett desperat lag som VIK kommer vara jämfört med ifall de hade vunnit senast. Kan vi vara tillräckligt kyliga tror jag vi har rätt goda möjligheter att knipa poäng. Oroar mig dock enormt för bredden på forwardssidan hos oss; känns rätt tunt när varken Johner eller Heinerö lär vara med... :?

Vem bryr sig om det är Aftonbladet eller att det kostar 99:- och är skitbild och ryckigt? Är ju för fan omöjligt att inte se de här matcherna. Begriper inte hur folk resonerar.
Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Sjöwall »

Tyvärr kommer vi inte ha en suck i denna match. Tror Västerås kommer ut hur taggade som helst efter Rögles urladdning. Vi kommer att förlora med 5-1. Vi gör dock 1-0 efter 10 minuters spel och börjar sedan slå ifrån oss och dumpa. Västerås utnyttjar sitt puckinnehav och gör sedan 5 raka mål.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av sthlm19 »

Har haft mer problem med Viasat, inte lika mycket med nya S24.

Köper matchen för jag vill se den.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sjöwall skrev:Tyvärr kommer vi inte ha en suck i denna match. Tror Västerås kommer ut hur taggade som helst efter Rögles urladdning. Vi kommer att förlora med 5-1. Vi gör dock 1-0 efter 10 minuters spel och börjar sedan slå ifrån oss och dumpa. Västerås utnyttjar sitt puckinnehav och gör sedan 5 raka mål.
That would be the day…

VIK:s enorma problem med både målskytte och form kombinerat med DIF:s ovilja (på senare tid) att släppa in mål gör att ett 5-1 resultat inte alls känns särskilt troligt.

Förlust?
Visst, mycket möjligt, men snarare då med uddamålet i målsnål match och förmodligen efter OT.


-Knyt ihop Säcken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av android »

1-0.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av minalman »

Skitviktigt att folk hänger kvar här efter matchen så man kan prata av sig. Ensam vid skärmen efter avslutad sändning är jobbigt med alla känslor oavsett hur det går. Energin man skriker ur sig vid hemmamatch måste kanaliseras även när det är bortamatch.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Acke83 »

Usch, bara några timmar kvar innan man sätter sig och åker till västerås. Syrran som bor där lyckades riva åt sig några plåtar 9F. Tror det är "på rätt sida" också. Nerverna på utsidan, tar och går ut med hunden igen nu innan man spyr.

Tror på förlust
4-1
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Magnutz »

Solklar torsk En fladdrande Adam...

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av S. Skuggan »

minalman skrev:Skitviktigt att folk hänger kvar här efter matchen så man kan prata av sig. Ensam vid skärmen efter avslutad sändning är jobbigt med alla känslor oavsett hur det går. Energin man skriker ur sig vid hemmamatch måste kanaliseras även när det är bortamatch.
Typ "Ingen kan höra dig skrika jymden"
Hur som. Håller med, det är bra att få skriva av sig efter, både i glädje och sorg.


Skickat från Djurgården ; )
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 20

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske vore lugnande att bara segla in på swestats och kolla imorgon. Lugnast för nerverna alltså.
Varje match känns som vinna eller försvinna just nu (om än att de inte riktigt stämmer ännu)
Så du skippar alltså Västerås away för din ungar imorgon? Ibland är det extra viktigt att prioritera rätt, vilket du bevisligen inte gjort i det här fallet.

Kräver en uppryckning snarast. Det duger inte att bara delta i tippningstävlingen och sen skita i detta!
För ungarna? Du har inte träffat min fru märker jag. Du skulle se hennes blick ifall jag "slötittar hockey" medan ungarna ska nattas.
Får Hårde Hardy att framstå som en mjukisfarbror.
Ni måste ha ett kvartssamtal du och frugan.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Ja, det ska jag ta tag i.

Om jag får.
;) Talkin' like a man!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av Henkos »

Fick aldrig något svar så prövar igen. Funkar det att teckna ett abonnemang hos s24 för att få hela kvalserien? 99:- per match känns lite dyrt.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skriv svar