Kvalserien: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Kvalserien: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Magnutz »

Match 2

Full fart framåt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Tagga! :D Vilken magisk stämning det kommer vara på Hovet imorgon!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av minalman »

Ett fullsatt Hovet när vi möter malmö. Många tusen potentiella tevetittare är på plats.
Samtidigt lirar två SHL-lag en toppmatch i Örebro.
Snacka om att Viasat får bra underlag i tittarsiffrorna för att avgöra vilket lag som levererar den populäraste produkten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, måstematch redan I omgång 2, härligt!

Hoppas DIF lyckas hitta samma mentala drivmedel i denna Do or die match som man visade mot rbk i sista omgången, att man vågar lyckas och tar kommandot direkt.
Vi har inte råd att tveka imorgon
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:Så, måstematch redan I omgång 2, härligt!

Hoppas DIF lyckas hitta samma mentala drivmedel i denna Do or die match som man visade mot rbk i sista omgången, att man vågar lyckas och tar kommandot direkt.
Vi har inte råd att tveka imorgon
Precis detta är verkligen en måstematch.

Tyvärr känns 2 pinnar som ett minimum även på fredagen då vi torde kamma noll mot Örebro borta.

5-6 pinnar på de första 4 matcherna känns som ett måste för att vara med i diskussionen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av minalman »

Efter Säckens första matchuppehåll gjorde vi en bra match länge mot vik, för att tappa i slutet. Sedan vann vi resten i HA.
Nu har vi samma läge som efter vik. Hoppas laget ser denna likhet, att de gjort detta en gång redan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av -daniel- »

Analklåda.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Jävligt surt med en måstematch såhär tidigt. Men jag tror vi fixar det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hemma Mif hade varit en måstematch även om vi vunnit igår.

Kvalserien lever alltid sitt egna speciella liv. Aldrig har talesättet "en match i taget" passat bättre.

Jag har sedan jag såg Mif första gången i år sagt att de kommer att gå upp. De har ett otroligt välbalanserat lag. Kan vi vinna imorgon öppnas nya dörrar.
4 segrar kvar
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Rix »

Viktig match imorgon, gäller att vinna den här så vi hänger med i toppen av Kvalserien.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Alla hemmamatcher är måstematcher! Skulle säga att max 1-2 poäng får tappas totalt om vi ska gå upp! Därför är det än viktigare att alla står upp och skapar det mäktigaste trycket sedan slutspelet -11.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev:.

Jag har sedan jag såg Mif första gången i år sagt att de kommer att gå upp. De har ett otroligt välbalanserat lag. Kan vi vinna imorgon öppnas nya dörrar.
Samma här faktiskt. Överlägset bästa laget i Allsvenskan. Blir en riktig värdemätare då jag är tämligen övertygad om att MIF även är betydligt vassare än Aik, som inte imponerade på mig igår. Snarare vår skitnödighet i tredje som gav Solna vinsten igår. Bara hoppas att vi tömt magarna ordentligt nu så vi kan börja spela lika konsekvent och noggrant som vi gjorde i slutet av grundserien. Då hade Solna varit en mumsbit igår!

Blir framförallt viktigt att få in pucken tidigt på Rahm. Dopingskallen har en förjävla humörinställning. Får han en bra start kan han stå på huvudet som ingen annan. En dålig start och jag tror DIF har en bra chans.

Men framförallt måste vi få igång Nisse nu. Jävlar i helvete, att ha en sådan spetslirare redo vid sidan av isen. In med honom så fort som möjligt och peta Falk åt sidan. Lofquist står näst på tur om han fortsätter med sitt katastrofala psyke.

Vinn bara, har ingen lust att sitta med ett värdelöst Kvalseriekort redan efter två omgångar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hemma Mif hade varit en måstematch även om vi vunnit igår.

Kvalserien lever alltid sitt egna speciella liv. Aldrig har talesättet "en match i taget" passat bättre.

Jag har sedan jag såg Mif första gången i år sagt att de kommer att gå upp. De har ett otroligt välbalanserat lag.
Kan vi vinna imorgon öppnas nya dörrar.
Jepp,
Har hela tiden hävdat att MIF kommer floppa i KS.
Kan inte riktigt motivera det, bara en känsla jag har haft .....och att det som bekant inte nödvändigtvis är de ingredienser som gav seriesegern som kommer ge en SHL-plats.
Inte alltid det bäst spelande laget som tar steget upp (för MIF spelar verkligen en attraktiv fartfylld hockey)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hemma Mif hade varit en måstematch även om vi vunnit igår.

Kvalserien lever alltid sitt egna speciella liv. Aldrig har talesättet "en match i taget" passat bättre.

Jag har sedan jag såg Mif första gången i år sagt att de kommer att gå upp. De har ett otroligt välbalanserat lag.
Kan vi vinna imorgon öppnas nya dörrar.
Jepp,
Har hela tiden hävdat att MIF kommer floppa i KS.
Kan inte riktigt motivera det, bara en känsla jag har haft .....och att det som bekant inte nödvändigtvis är de ingredienser som gav seriesegern som kommer ge en SHL-plats.
Inte alltid det bäst spelande laget som tar steget upp (för MIF spelar verkligen en attraktiv fartfylld hockey)
Det jag tycker mig se är att de har alla delar som behövs.
- Kaxighet, både spelare och ledare
- Rutin, både defensivt såväl offensivt
- Unga hungriga spelare
- Seriens artist som kan avgöra matcher på egen hand. Gör det ofta och när det som bäst behövs (Tenute)
- Målvakter som kan spika igen

Sedan i spelet har de en kraft och fart som trycker ner alla seriens försvar.

Men jag hoppas verkligen att de floppar.
4 segrar kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av ciirree »

När gnagarh*rorna gick upp 2010 hade dem 4p efter 4 omgångar (7p efter 5 omgångar).
Nu är statistik bara, ja, statistik. Men kan lillebror så kan vi med även om vi skulle knacka lite i början.

Hoppas på bra fart rakt igenom här och ber till gud att Nisse är med imorgon.
Skönt också att AIK möter Örebro imorgon, då kan inte båda lagen hamna på 6p och chans på avstånd i tabellen.
Skriv svar