Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Viktory »

Jocke, Hank, Honken eller Sörensen?

Motiveringarna från JK:s styrelse:
#10 Joakim Eriksson

Återvändaren fick ett A på bröstet och har burit laget på sina axlar stora delar av säsongen. En lagspelare som fått igång de andra när stämningen varit låg i båset. Gör alltid sitt jobb på isen och bidrar till att göra sina medspelare bättre. Ett föredöme.

#17 Henrik Eriksson

I kölvattnet av “Fimpen” Eklund och Jimmie Ölvestads avslutade karriärer har “Hank the tank” gjort absolut allt för att försöka fylla tomrummet. Han tacklar på allt, slänger sig framför de hårdaste av slagskott och har även lyckats få in ett antal puckar i mål.

#18 Michael Holmqvist

En retsticka med finess som är djurgårdare ut i fingerspetsarna. Han tar oerhört mycket stryk framför motståndarnas mål och är sällan inte sen med att ge ett tjuvnyp tillbaka. “Honken” har haft ett av sina bättre år i DIF-tröjan.

#66 Marcus Sörensen

Inför säsongen lämnade den ena efter den andra unga spelaren DIF för SHL-lag. Men en talang stannade kvar. Sörensen har sina dalar men han gör alltid jobbet som krävs ute på isen. Få har skapat så många lägen eller tagit lika mycket stryk som honom.
In och rösta: http://www.jarnkaminerna.se/2014/02/18/ ... -20132014/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av SirDIFalot »

Jag valde Sörensen.

Jocke E känns inte tillräckligt mycket DIF för mig, och Hank är för dålig spelare för att jag ska palla rösta på honom.

Stod mellan Honken och Sörensen för mig. Men valet för på Marcus. Han är så mycket jag vill att en järnkamin ska vara. Skridskostark, driver alltid på mål, tar stryk, ger tillbaka, viker inte ner sig, brinner för DIF, samt är jävligt spelskicklig och duktig spelare.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Manijock »

Honken är den enda Djurgårdaren kvar. Så jag röstade på honom. Hank är visserligen Djurgårdare, men please? Nej, ett par tacklingar varannan match duger inte. Sörensen är den klart bästa spelaren men på tok för "korkad" på isen vilket drar ner på betyget. Har absolut chansen när han blir äldre om han spelar mer i DIF efter denna säsong.

Stod mellan smartnessen Jocke eller mr DIF Honken. Jocke har dock gjort det lite för blekt spelmässigt för att jag ska kunna rösta på honom. Honken har aldrig varit dålig, han gör alltid sitt jobb och han är Djurgården personifierat. Solklart för mig!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Mattias_87 »

Min första tanke var att det var ett omöjligt val. Men redan några sekunder senare insåg jag att Honken är den enda rätta att ta detta pris.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Jepe »

Lätt val: Honken

Hank känns för upp och ner, inger snack dock om att han inte försöker spela järnkaminshockey.

Sörensen: Nej, vill ha kvar honom nästa säsong.

Jocke: en ledare men känns inte som en järnkamin ska vara. Lik Otto, men Otto spelade så pass många säsonger i DIF att han skapade ett eget fack. Jocke är inte där.
2014-04-07, vad hände?
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Viktory »

Jepe skrev:Lätt val: Honken

Hank känns för upp och ner, inger snack dock om att han inte försöker spela järnkaminshockey.

Sörensen: Nej, vill ha kvar honom nästa säsong.

Jocke: en ledare men känns inte som en järnkamin ska vara. Lik Otto, men Otto spelade så pass många säsonger i DIF att han skapade ett eget fack. Jocke är inte där.
Förbannelsen bröts ju fan med Jawo!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Rocky3000 »

Min första tanke var.. Vart är #44 Mattias Guter och #14 Adam Ollas Mattsson?
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Min första tanke var att det var ett omöjligt val. Men redan några sekunder senare insåg jag att Honken är den enda rätta att ta detta pris.
Ungefär så ja.
Känns redan innan man ser alternativen, hjälp, hur ska detta gå?
Järnkamin...? säsongen 13-14? wtf..?!! :shock:

Jocke blandar och ger, klokt med rena vansinnet.
Hank, tjaa, han har helt klart ett gott uppsåt, men det räcker inte i min bok.
Sörensen, är som nån sa odiskutabelt den bästa av dessa spelare, men på tok för ojämn i matcherna och tenderar att få snedtändning på lagets bekostnad.


Honken känns genuin på nåt sätt, alltid på jobbet och ibland i vissa situationer varvas slitgörat med ungdomsårens finess.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av 4.9.5 »

Min tanke blir
Om du blir attackerad på isen, vem är först där och försvarar dig

Svaret, Honken

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mattias_87 skrev:Min första tanke var att det var ett omöjligt val. Men redan några sekunder senare insåg jag att Honken är den enda rätta att ta detta pris.
Ungefär så ja.
Känns redan innan man ser alternativen, hjälp, hur ska detta gå?
Järnkamin...? säsongen 13-14? wtf..?!! :shock:

Jocke blandar och ger, klokt med rena vansinnet.
Hank, tjaa, han har helt klart ett gott uppsåt, men det räcker inte i min bok.
Sörensen, är som nån sa odiskutabelt den bästa av dessa spelare, men på tok för ojämn i matcherna och tenderar att få snedtändning på lagets bekostnad.


Honken känns genuin på nåt sätt, alltid på jobbet och ibland i vissa situationer varvas slitgörat med ungdomsårens finess.
100% enig i vartenda ord.
Bild
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Axel_K »

Honken var given för mig. Hade valt den spelare som varit minst viktig nästa säsong om det inte varit för att förbannelsen redan har brutits!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Rix »

Honken är det givna valet tycker jag, står upp för laget och skölden. Gör alltid ett bra jobb och har faktiskt gjort en bra säsong.
Sörenssen är två men tycker han hamnar i allt för djupa dalar ibland, känns som han har varit småskadad hela säsong och inte kan få ut max i flera matcher i rad.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av minalman »

Zlatan!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av sensei »

Michael Holmqvist för min del. Han kan inte tacklas, han åker inte i raketfart, han har inget förödande NHL-skott. Men hans bidrag är ändå stort och han är väldigt mycket DIF för mig. Gillar den killen starkt, så rösten hamnar där.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Årets järnkamin 2013/2014 – in och rösta

Inlägg av Staten »

Hånk.
Skriv svar