Barn i DIF hockeyförening?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Tjena,

Har en liten grabb (ej ett år ännu) och han ska ju givetvis lira och älska hockey samt bli nästa Sudden (minst!) så undrar bara lite smått... Hur går man tillväga för att försäkra sig om att han framöver hamnar i Sveriges finaste förening? Har DIF nått knatte-lag som man kan joina och vid vilken ålder? Eller finns det nån syster-organisation som de tillhör först? Var tränar de (antar att vi inte snackar Hovet för småungarna) osv osv osv?

Frågorna är många, någon som har lite koll elr kan guida mig åt nån site där man får info om hur och när man kickar igång en gyllene hockeykarriär för sitt barn? ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 712
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av Rojk »

Hockeyskola är ju alltid en bra start. Sen kan ju en lokal klubb vara att föredra när det gäller skjuts och dylikt (vet inte var du bor).
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Rojk skrev:Hockeyskola är ju alltid en bra start. Sen kan ju en lokal klubb vara att föredra när det gäller skjuts och dylikt (vet inte var du bor).
Fridhemsplan så ju närmare Hovet och DIF, ju bättre... vill ju få honom att gilla de rätta färgerna och känna sig hemma där direkt! :)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av ciirree »

Jag tänkte precis samma sak. Vi bor nere i Småland nu men ska flytta uppåt så det blir givetvis DIF för min grabb med ;) (fyller 1 år i Maj)
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av Arkju »

Läs här: http://www2.difhockey.se/filer/ungdombroschyr.pdf

Djurgårdens ungdomsverksamhet håller till i Mälarhöjdens ishall. Bor man inte i närheten så är någon klubb närmare hem förmodligen ett bättre val till att börja med, många långa timmar i bil annars och inte lika många på jobbet eller hemma.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Ah nice, tack för infon! :)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
vielwi
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-02-17
Ort: Hägersten

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av vielwi »

Som sagt så håller DIF Hockey Ungdom till i Mälarhöjdens ishall (även kallad Myren). Har två söner som spelar i DIF. En av grabbarna spelar just nu i deras hockeyskola där största fokus ligger på att lära sig åka skridskor. Mycket skridskoteknik och mindre spel med klubba och puck. Tycker personligen att det är mycket bra och kompetenta tränare. Barnen verkar iaf ha riktigt roligt på isen.

Hockeyskolan är uppdelad i två grupper. Grupp 1 med lite yngre barn (ungefär födda mellan 2007-2010) och grupp 2 (Ungefär födda mellan 2006-2007) med lite äldre barn. Grupp 1 har träningar på tisdagar mellan 16-17 och lördagar mellan 10-11. Grupp 2 har träningar tis 17-18 och lördagar 11-12. Ofta är det även träningsmatcher på helgerna för grupp 2. Anmälan och mer information kan du hitta på http://difhockey.se/junior/ungdom/vinterhockeyskolan

Tycker definitivt att du/ni ska testa DIFs hockeyskola eftersom det är en av de närmsta klubbarna för er om ni bor på Fridhemsplan. Blir ju bara Essingeleden i 5-10 minuter beroende på trafik. Ett av barnen i sonens lag bor faktiskt i Vasastan. Andra klubbar som ligger nära Fridhemsplan är GötaTraneberg (Hemmaarena Stora Mossen) och Brinken (Östermalms ip).

Enda nackdelen (förutom kostnaden att spela hockey :D) är att Myren inte är den mest moderna anläggningen. Men det får vi hoppas att DIF Hockey ändrar på i framtiden. En ny träningsanläggning för DIF Hockey Ungdom vore ju riktigt trevligt
vielwi
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-02-17
Ort: Hägersten

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av vielwi »

Såg nu att din son bara är ett år gammal :D Tror yngsta barnet i hockeyskolan nu är född 2010.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Kanon, tack för all bra information! Jag vet att jag är ute i himla god tid, men vill vara 100% redo när grabben snörar på sig skridskorna för första gången! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av 4.9.5 »

Fel
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2014-02-17 16:50:23 Kanon, tack för all bra information! Jag vet att jag är ute i himla god tid, men vill vara 100% redo när grabben snörar på sig skridskorna för första gången! ;)
Hur blev det? Annars borde ju Göta vara närmst (och det är ju typ gammal-DIF).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2021-01-31 17:58:39
captcash skrev: 2014-02-17 16:50:23 Kanon, tack för all bra information! Jag vet att jag är ute i himla god tid, men vill vara 100% redo när grabben snörar på sig skridskorna för första gången! ;)
Hur blev det? Annars borde ju Göta vara närmst (och det är ju typ gammal-DIF).
Inte kommit igång då han joinade upp med fotbollen istället så vill inte släppa det riktigt! :P Han kör innebandy och parkour dessutom så går inte att få in hockeyn i schemat till pappas stora sorg!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2021-02-04 09:27:18
Praetori skrev: 2021-01-31 17:58:39
captcash skrev: 2014-02-17 16:50:23 Kanon, tack för all bra information! Jag vet att jag är ute i himla god tid, men vill vara 100% redo när grabben snörar på sig skridskorna för första gången! ;)
Hur blev det? Annars borde ju Göta vara närmst (och det är ju typ gammal-DIF).
Inte kommit igång då han joinade upp med fotbollen istället så vill inte släppa det riktigt! :P Han kör innebandy och parkour dessutom så går inte att få in hockeyn i schemat till pappas stora sorg!
Bara köra pröva-på när de kör hockeyskola. Det går rätt bra att kombinera sporter nuförtiden (även om det var än lättare längre tillbaka i tiden innan alla blev så pretto). Men förståelsen är större nu än för bara 10-20 år sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Barn i DIF hockeyförening?

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2021-02-04 12:34:11
captcash skrev: 2021-02-04 09:27:18
Praetori skrev: 2021-01-31 17:58:39
captcash skrev: 2014-02-17 16:50:23 Kanon, tack för all bra information! Jag vet att jag är ute i himla god tid, men vill vara 100% redo när grabben snörar på sig skridskorna för första gången! ;)
Hur blev det? Annars borde ju Göta vara närmst (och det är ju typ gammal-DIF).
Inte kommit igång då han joinade upp med fotbollen istället så vill inte släppa det riktigt! :P Han kör innebandy och parkour dessutom så går inte att få in hockeyn i schemat till pappas stora sorg!
Bara köra pröva-på när de kör hockeyskola. Det går rätt bra att kombinera sporter nuförtiden (även om det var än lättare längre tillbaka i tiden innan alla blev så pretto). Men förståelsen är större nu än för bara 10-20 år sedan.
Ja men det är lite tanken, att köra en prova-på runda nån gång när det blir läge och hoppas han fastnar. Vill ju hellre kolla på hockey än fotboll men logistikmässigt så är ju fotboll enklare! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar