Året 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Året 2013

Inlägg av 20002001 »

Årets frälsare: Per-Mathias Högmo

Årets mål: Simon Tibbling mot Syrianska/Holmqvist mål mot Oskarshamn

Årets Touma: Kennedy

Årets bästa ögonblick: Östberg 3-2 mot Malmö

Årets sämsta ögonblick: Örebro hemma i Playoff

Årets läktarinsats: Aik borta på Friends / Berlin

Årets resa: Berlin

Årets sämsta resa: Åtvidaberg borta i fotboll/Timrå borta i hockey

Årets tifo: Regnbågen tifot mot Göteborg i cupen

Årets match: Sista matchen på Stadion/ Oskarshamn hemma i hockeyn

Årets spelare fotboll: Daniel Amartey

Årets spelare hockey: Micke Ahlén.

Årets citat: " Jag vet inte så mycket om Sverige eller om det svenska språket men jag vet att jag hatar aik" - Vytautas Andrioskivicius.

Årets tackling: Amartey mot Kennedy i derbyt på Tele2.

Årets optimist: Magnutz

Årets neggo: Lee Harwey Oswald

Årets hjältar: Djurgårdshjälpen

Årets debatt: AVGÅ ABBE!

Årets ögonblick: Daniel Amarteys löpning mot Göteborg.

----

GOTT NYTT ÅR DJURGÅRDSFAMILJEN! 2014 ska bli vårt år.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Året 2013

Inlägg av Leksand »

20002001 skrev: Årets citat: " Jag vet inte så mycket om Sverige eller om det svenska språket men jag vet att jag hatar aik" - Vytautas Andrioskivicius.
Hahaha! Fantastiskt!

Var det inte honom som Mediamarkt skrev något om, som Järnkaminerna sedan försökte vinna billiga poäng på att gå ut och låtsas vara oerhört uppörda över? I så fall har ni en utmärkelse där. Ni får välja mellan "Årets mest pinsamma" och "Årets värsta moralpanik". (Med reservation för att jag vet mycket, mycket lite om fotboll och mycket väl kan vara helt fel ute här, eller tänka på ett helt annat år.)

Antar att man också måste lägga in något positivt om DIF om man ska undvika att bli bannad här, och Årets Stockholmslag är ju inte mycket till utmärkelse med tanke på hur konkurrenssituationen ser ut, med de två träskföreningar som Stockholm i övrigt härbergerer. Så ni kan väl får Årets hockeypublik efter Leksand (givetvis), i hård konkurrens med Malmö. Frölunda god fyra, men Leksand, Malmö och DIF är i en klass för sig när det gäller hockeypublik i Sverige.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Året 2013

Inlägg av seppuko »

Leksand skrev:
20002001 skrev: Årets citat: " Jag vet inte så mycket om Sverige eller om det svenska språket men jag vet att jag hatar aik" - Vytautas Andrioskivicius.
Hahaha! Fantastiskt!

Var det inte honom som Mediamarkt skrev något om, som Järnkaminerna sedan försökte vinna billiga poäng på att gå ut och låtsas vara oerhört uppörda över? I så fall har ni en utmärkelse där. Ni får välja mellan "Årets mest pinsamma" och "Årets värsta moralpanik". (Med reservation för att jag vet mycket, mycket lite om fotboll och mycket väl kan vara helt fel ute här, eller tänka på ett helt annat år.)

Antar att man också måste lägga in något positivt om DIF om man ska undvika att bli bannad här, och Årets Stockholmslag är ju inte mycket till utmärkelse med tanke på hur konkurrenssituationen ser ut, med de två träskföreningar som Stockholm i övrigt härbergerer. Så ni kan väl får Årets hockeypublik efter Leksand (givetvis), i hård konkurrens med Malmö. Frölunda god fyra, men Leksand, Malmö och DIF är i en klass för sig när det gäller hockeypublik i Sverige.
Jag kan vara helt ute och cykla, men jag har för mig att de krävde en ursäkt från mediamarkt som skulle vara klar innan matchstart mot Mjällby. Alltså päronmatchen. Så det blev liksom en avlösning i skandaler.

Men mitt tillägg till hans lista är typ Årets Action/Drama/Thriller/Lovestory: Djurgården Fotboll.
Den säsongen hade allt, helt otrolig säsong. Vi har ju dokumenterat DIF Hockey med DIF-Dokumentären, hade man dokumenterat fotbollen hade det var ett självskrivet manus och en guldbagge för bästa dokumentär helt gratis.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar