JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

JVM

Inlägg av emilin »

Vi kommer på sikt bli bäst i värden på att leverera bra målvakter, då Svensk hockey har tagit bort allt vad kamp innebär fri gata leverera en massa skott utan att bli störd, godis för våra målvakter, en jävla massa skotträning, men fy fan vilken tragisk utveckling, ingett man vänder på några år.
Tog mig friheten att hitta lite klipp från finalen då Zibbe avgjorde jävlar vilken skillnad på spelarna som var på isen, och deras attityd, det har gått fort utför när det gäller Svensk hockey.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

JVM

Inlägg av Vikas »

Ja, hockey är inte alltid rättvist.

Finland släpper in 2-3 i powerplay med en minut kvar av matchen. Där kan man snacka syndabock.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Alltid skönt att slå ut finnarna. Men sämsta JVM-laget vi haft sedan.... jag vet inte när.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2023-01-02 19:31:00, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

JVM

Inlägg av sauron »

Snygg vändning!!
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Underbart. Finns inget bättre än att vinna över Finnarna.

I landslagssammanhang alltså. :wink:
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2023-01-02 19:30:17 Ja, hockey är inte alltid rättvist.

Finland släpper in 2-3 i powerplay med en minut kvar av matchen. Där kan man snacka syndabock.
Ja fy fasiken, sett över 60 var Finland bättre. Men juniorkronorna borde kört över finnarna i andra så inte helt osmutt ändå.
Lindbom är värd sin vikt i guld även om han faktiskt såg ut att överarbeta ett par situationer idag (nerver på en tonåring i en kvartsfinal, vem kunde tro det?). :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

JVM

Inlägg av emilin »

Grattis till segern, men på riktigt kan jag ej glädjas över de svenska framgångarna, luktar ganska mycket bajs över vad vi kommer kunna leverera ut till de större ligorna.
Ser en hel del utfylnadsspelare som max kommer kunna ta plats topp 3 lina, vi kommer aldrig få några stora namn på sikt, som man kan känna stolthet över att de tillhör Sverige oavsett klubbtillhörighet.
Jag kan sitta i soffan och känna stolthet då det begav sig för Foppa, Börje, Kronvall, Henke(där kanske vi kan få nya namn) Lidström, Sundin, Alfredsson, Karlsson, Näslund, ni fattar vad jag menar ser inte dessa i dagens hockey levereras från Sverige.
Vi skapar just nu bänknötare i de högre ligorna,
Ta tag i allt så kanske vi inom 5-10 kan skörda nya stor namn inom Svensk hockey.
Ber om ursäkt för mina bittra inlägg, men kan inte hjälpa att jag känner att Djurgården tillsammans med Svensk hockey gräver sin egen grav, och nu är det inte en ensam man som står med skyffeln, utan nu har man tagit in rejäla grävskopor som skyfflar som fan.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

JVM

Inlägg av emilin »

Metal Machine skrev: 2013-12-20 01:05:43 Skulle vilja påstå att det inte har sett såhär bra ut (på pappret) sen vår topp för fyra år sen, när Rundblad, Krüger och Josefson var med, bland andra. Det året gick det inte som vi hade hoppats, men jag kan inte tänka mig att ett svenskt JVM-lag har varit så starkt (på pappret, som sagt) någon gång före eller efter det. I år kommer vi nära, tycker jag.
Herre gud vad vi se olika på framgångar.
Jag kan mycket väl vara den gamla gubben som sitter i gungstolen och med kraft hävdar att det var bättre förr.
Men samtidigt så tar du fram bänknötare eller 3-4 lina spelare i de högre ligorna, inte den väg jag vill att Sverige tar, jag vill att oavsett klubbtillhörighet så ska svenska spelare vara ledande i de högsta ligorna, och det har vi inte i dagens trupp.
Men självklart är jag lycklig över att vi lyckas bra på junior nivå, kanske det Svensk hockey ska fokusera på bli bäst i världens bästa juniorer, då kan ju vi som Djurgårdare glädjas där ligger vi garanterat i framkanten :D
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

JVM

Inlägg av Erik af Sibirien »

emilin skrev: 2023-01-02 20:55:01
Metal Machine skrev: 2013-12-20 01:05:43 Skulle vilja påstå att det inte har sett såhär bra ut (på pappret) sen vår topp för fyra år sen, när Rundblad, Krüger och Josefson var med, bland andra. Det året gick det inte som vi hade hoppats, men jag kan inte tänka mig att ett svenskt JVM-lag har varit så starkt (på pappret, som sagt) någon gång före eller efter det. I år kommer vi nära, tycker jag.
Herre gud vad vi se olika på framgångar.
Jag kan mycket väl vara den gamla gubben som sitter i gungstolen och med kraft hävdar att det var bättre förr.
Men samtidigt så tar du fram bänknötare eller 3-4 lina spelare i de högre ligorna, inte den väg jag vill att Sverige tar, jag vill att oavsett klubbtillhörighet så ska svenska spelare vara ledande i de högsta ligorna, och det har vi inte i dagens trupp.
Men självklart är jag lycklig över att vi lyckas bra på junior nivå, kanske det Svensk hockey ska fokusera på bli bäst i världens bästa juniorer, då kan ju vi som Djurgårdare glädjas där ligger vi garanterat i framkanten :D
OK. Metal Machine´s inlägg är nio år gammalt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Erik af Sibirien skrev: 2023-01-03 08:54:31
emilin skrev: 2023-01-02 20:55:01
Metal Machine skrev: 2013-12-20 01:05:43 Skulle vilja påstå att det inte har sett såhär bra ut (på pappret) sen vår topp för fyra år sen, när Rundblad, Krüger och Josefson var med, bland andra. Det året gick det inte som vi hade hoppats, men jag kan inte tänka mig att ett svenskt JVM-lag har varit så starkt (på pappret, som sagt) någon gång före eller efter det. I år kommer vi nära, tycker jag.
Herre gud vad vi se olika på framgångar.
Jag kan mycket väl vara den gamla gubben som sitter i gungstolen och med kraft hävdar att det var bättre förr.
Men samtidigt så tar du fram bänknötare eller 3-4 lina spelare i de högre ligorna, inte den väg jag vill att Sverige tar, jag vill att oavsett klubbtillhörighet så ska svenska spelare vara ledande i de högsta ligorna, och det har vi inte i dagens trupp.
Men självklart är jag lycklig över att vi lyckas bra på junior nivå, kanske det Svensk hockey ska fokusera på bli bäst i världens bästa juniorer, då kan ju vi som Djurgårdare glädjas där ligger vi garanterat i framkanten :D
OK. Metal Machine´s inlägg är nio år gammalt.
Den som väntar på något gott……..
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

JVM

Inlägg av emilin »

Erik af Sibirien skrev: 2023-01-03 08:54:31
emilin skrev: 2023-01-02 20:55:01
Metal Machine skrev: 2013-12-20 01:05:43 Skulle vilja påstå att det inte har sett såhär bra ut (på pappret) sen vår topp för fyra år sen, när Rundblad, Krüger och Josefson var med, bland andra. Det året gick det inte som vi hade hoppats, men jag kan inte tänka mig att ett svenskt JVM-lag har varit så starkt (på pappret, som sagt) någon gång före eller efter det. I år kommer vi nära, tycker jag.
Haha ja jävlar jag satt länge och redigerade texten, kollat många klipp sett matchen ca 1000 gånger.🤪
Jag får be om ursäkt helt ärligt så kommer jag ej ihåg vilken match som texten i fråga handlar om, det innebär kanske att vi ej har så olika syn på hockey😉
Ska bli bättre på att kolla datum efter denna miss.

Herre gud vad vi se olika på framgångar.
Jag kan mycket väl vara den gamla gubben som sitter i gungstolen och med kraft hävdar att det var bättre förr.
Men samtidigt så tar du fram bänknötare eller 3-4 lina spelare i de högre ligorna, inte den väg jag vill att Sverige tar, jag vill att oavsett klubbtillhörighet så ska svenska spelare vara ledande i de högsta ligorna, och det har vi inte i dagens trupp.
Men självklart är jag lycklig över att vi lyckas bra på junior nivå, kanske det Svensk hockey ska fokusera på bli bäst i världens bästa juniorer, då kan ju vi som Djurgårdare glädjas där ligger vi garanterat i framkanten

OK. Metal Machine´s inlägg är nio år gammalt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Bläääääääää.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2023-01-04 23:19:03 Bläääääääää.
Snacka om att tappa en seger. 56min okej spel men utan att sätta chanserna. Avsluta med 4min osäker köttmur.

Förlängning 8min utsida och bränna lägen och Sean släppa ett par öppna gator i defensiven.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

JVM

Inlägg av Vikas »

Det är verkligen inte Lysells turnering. Ska vara storstjärnan men har 0+0 i hela turneringen, blir satt som extraforward i bronsmatchen och drar på sig matchstraff i första bytet.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

JVM

Inlägg av Glory1 »

Någon mer som noterade DIF mössan i publiken vid 3-2 målet? Kändes in som en svenska som hade den :D
Skriv svar