JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

JVM

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2024-01-03 00:59:53
Harmageddon skrev: 2024-01-02 22:19:51 Länge sen man hade ett sånt stresspåslåg.
Det satt långt inne man ack så skönt!
Lite bajsnödig blev man. Jag klockade in både resultat och hur det skulle arta sig redan på ICA men fy fan. :lol:
Snyggt jobbat :D
Jag trodde själv på en komfortabel seger men kanske detta var nyttigt för laget som helhet.

Det var i en kvartsfinal serie som DIF gick igenom samma sak och kunde avslappnat spela ut resterande matcher. Gäller att hantera det på rätt sätt.
Senast redigerad av Harmageddon den 2024-01-03 14:41:03, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2024-01-03 13:54:42
Praetori skrev: 2024-01-03 00:59:53
Harmageddon skrev: 2024-01-02 22:19:51 Länge sen man hade ett sånt stresspåslåg.
Det satt långt inne man ack så skönt!
Lite bajsnödig blev man. Jag klockade in både resultat och hur det skulle arta sig redan på ICA men fy fan. :lol:
Snyggt jobbat :D
Jag trodde själv på en komfortabel seger men kanske detta var nyttigt för laget som helhet.

Det var i en kvartsfinal serie som DIF fick igenom samma sak och kunde avslappnat spela ut resterande matcher. Gäller att hantera det på rätt sätt.
Jag blev idiotförklarad av familjen när Jonte smackade upp 2-0 men grabbarna slutade spela med läskig förutsägbarhet och då var ju förlägningsresultatet nästan givet. Laget försatte sig i exakt samma situation som Kanada där man hamnar i ett läge där slumpen kan avgöra vad som borde varit en given seger. Hoppas de lärde sig nånting av den här.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Undrar varför de inte plockar undan trasiga/tappade klubbor under JVM.. Är ju van att domarna snabbt plockar undan skit från spelytorna men nu har en av våra spelares klubbor legat bakom tjeck-slipsen ett bra tag.. Aja.

Kämpa!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Och de har en helt annan typ av bedömning här.. jag är inte för att domarna ska blåsa för diverse trams men spelförstörande trams ska ge 2 minuter i utvisningsbåset alla gånger. Spelare som konsekvent hugger med klubban, drar och sliter med den för att få ner tempot och sabotera spelet ska sitta 2 minuter. Här verkar det inte spela någon roll öht.

Det är anmärkningsvärt att Tjeckien inte åkt på en tvåa hittills.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

DIF-toner till den musik som just nu spelas.. Synd att vi inte kunde behålla dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

JVM

Inlägg av captcash »

Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

captcash skrev: 2024-01-04 17:11:38 Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
Borde fan kosta rejält att plocka våra spelare - blir alltid mörk av att se kungarna av plast (n*l) stå och dregla över våra talanger. Ska de plocka våra russin ur hockeykakan ska de också betala för alla år som vårt föreningsliv ägnat för att skapa dessa russin. Sen ska de betala för det de de facto tar.

Bra jobbat ändå, DIF-juniorerna ledde vägen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

JVM

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev: 2024-01-04 17:25:19
captcash skrev: 2024-01-04 17:11:38 Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
Borde fan kosta rejält att plocka våra spelare - blir alltid mörk av att se kungarna av plast (n*l) stå och dregla över våra talanger. Ska de plocka våra russin ur hockeykakan ska de också betala för alla år som vårt föreningsliv ägnat för att skapa dessa russin. Sen ska de betala för det de de facto tar.

Bra jobbat ändå, DIF-juniorerna ledde vägen!
Ja, det är tragiskt (speciellt nu i HA) att vi kan njuta av dessa i 1 säsong, sen kommer alla B-klubbar och plockar dem till SHL för en jäkla peanut-summa... Men som du säger, alla (inkl kommentatorer osv) anser dem som DIF och inte nån plast klubb som "lånat" dem.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

captcash skrev: 2024-01-04 17:40:44
Magnutz skrev: 2024-01-04 17:25:19
captcash skrev: 2024-01-04 17:11:38 Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
Borde fan kosta rejält att plocka våra spelare - blir alltid mörk av att se kungarna av plast (n*l) stå och dregla över våra talanger. Ska de plocka våra russin ur hockeykakan ska de också betala för alla år som vårt föreningsliv ägnat för att skapa dessa russin. Sen ska de betala för det de de facto tar.

Bra jobbat ändå, DIF-juniorerna ledde vägen!
Ja, det är tragiskt (speciellt nu i HA) att vi kan njuta av dessa i 1 säsong, sen kommer alla B-klubbar och plockar dem till SHL för en jäkla peanut-summa... Men som du säger, alla (inkl kommentatorer osv) anser dem som DIF och inte nån plast klubb som "lånat" dem.
De står ju inte och pussar Örebro-loggan direkt. Örebro... Nä, det är våra grabbar. Det borde kosta så mkt mer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2024-01-04 17:11:38 Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
Ja jisses. Men vi har oss själva att skylla. Skriv kontrakt med lovande juniorer i tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

JVM

Inlägg av sauron »

Praetori skrev: 2024-01-04 18:36:28
captcash skrev: 2024-01-04 17:11:38 Bara DIF i hela semin, fyfan vad jag saknar våra grabbar! :(
Ja jisses. Men vi har oss själva att skylla. Skriv kontrakt med lovande juniorer i tid.
Eller ännu bättre, hålla oss ifrån HA...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

JVM

Inlägg av Vikas »

På tal om kastade regelböcker - USA mot Finland.

Finnarna står för 3 höga klubbor och en crosschecking i ansiktet på en jänkare inom typ 5 minuter utan signal.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev: 2024-01-04 21:38:26 På tal om kastade regelböcker - USA mot Finland.

Finnarna står för 3 höga klubbor och en crosschecking i ansiktet på en jänkare inom typ 5 minuter utan signal.
Otroligt märklig bedömningsnivå, det jag sett hittills.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

JVM

Inlägg av Vikas »

Magnutz skrev: 2024-01-04 21:42:21
Vikas skrev: 2024-01-04 21:38:26 På tal om kastade regelböcker - USA mot Finland.

Finnarna står för 3 höga klubbor och en crosschecking i ansiktet på en jänkare inom typ 5 minuter utan signal.
Otroligt märklig bedömningsnivå, det jag sett hittills.
Och så tar de en icke-utvisning med 5 minuter kvar istället.

Vilka dömer här, egentligen?
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

JVM

Inlägg av Harmageddon »

Bedrövlig utvisning…
Skriv svar