JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

JVM

Inlägg av Harmageddon »

förevigtdjurgården skrev: 2023-12-27 14:10:25 Mycket bra match av Hävelid till och med.

Läste i någon blaska, kan ha varit Hockeynews, någon som menade att Hävelid ständigt presterar på denna nivå (som given etta) och att det inte är märkligt att han inte gör samma i DIF eftersom han går in som reserv och ska försöka spela till sig en spade hela tiden. Tänkvärt.

Tyckte vi gjorde en i det hela taget bra premiärmatch igår. 6-0, PP igång, bra BP och kul att se Öhgren - som jag håller som bäst igår - driva på laget. Trist bara att han spelar i ett plastgäng.
Det är superbra för Hävelid att han håller en bra nivå internationellt och på så sätt skaffa självförtroende samt erfarenhet. Samtidigt har spelarna en väldigt hög och jämn nivå där dem gör jobbet. Det är också en trygghet för en målvakt och vilket förtroende man får från ledarstaben. Trivs man i en omgivning så presterar man bättre.

Samtidigt ska man vara försiktig att dra slutsatsen efter en match mot Lettland. Även om Kanada tvålade dit Lettland med 0-10 så hade min åsikt varit densamma. Lettland ska man kunna klara av ”lett”.

Står Hävelid mot Kanada ikväll så kommer sätts han verkligen på prov och speciellt om medspelarna gör det dem ska göra på isen. En sak är säker, det kommer bli två högintressanta matcher att kolla på parallellt ikväll.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

Harmageddon skrev: 2023-12-29 09:19:32
förevigtdjurgården skrev: 2023-12-27 14:10:25 Mycket bra match av Hävelid till och med.

Läste i någon blaska, kan ha varit Hockeynews, någon som menade att Hävelid ständigt presterar på denna nivå (som given etta) och att det inte är märkligt att han inte gör samma i DIF eftersom han går in som reserv och ska försöka spela till sig en spade hela tiden. Tänkvärt.

Tyckte vi gjorde en i det hela taget bra premiärmatch igår. 6-0, PP igång, bra BP och kul att se Öhgren - som jag håller som bäst igår - driva på laget. Trist bara att han spelar i ett plastgäng.
Det är superbra för Hävelid att han håller en bra nivå internationellt och på så sätt skaffa självförtroende samt erfarenhet. Samtidigt har spelarna en väldigt hög och jämn nivå där dem gör jobbet. Det är också en trygghet för en målvakt och vilket förtroende man får från ledarstaben. Trivs man i en omgivning så presterar man bättre.

Samtidigt ska man vara försiktig att dra slutsatsen efter en match mot Lettland. Även om Kanada tvålade dit Lettland med 0-10 så hade min åsikt varit densamma. Lettland ska man kunna klara av ”lett”.

Står Hävelid mot Kanada ikväll så kommer sätts han verkligen på prov och speciellt om medspelarna gör det dem ska göra på isen. En sak är säker, det kommer bli två högintressanta matcher att kolla på parallellt ikväll.
Givetvis är det så. Förhoppningen är ju att han gör en bra turnering och tar med sig det hem till Sverige för att på så sätt sätta lite press på Andrén och förhoppningsvis bidra till en sporrande situation i målvaktsuppsättningen.

Och självklart är Lettland en "lett" match men jag tycker att han plockade med sig ett par räddningar som åtminstone var halvsvettiga. I kväll, som du säger, sätts han under duktig tryck och då får vi se vad han "can" göra. :)
Vila i Frid, DIF Hockey.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av daaviid »

En sak som jag gillar när jag kikar på Hävelids matcher är att han sällan släpper returer. Det är ju något som Andrén gör för jämnan tycker jag. Så jag ser nog en uppsida i att spela Hävelid när han är tillbaka. Ge honom en ny chans att ta över förstespaden. Om nu inte något SHL lån blir aktuellt förstås.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Skitfint att det går bra! Att vara målvakt och inte mäta över 180 cm är tufft. 🥳
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av Simpan »

Fan vad alla på SVT försöker jinxa Hävelids spel, vänta tills efter matchen och berätta om hur historiskt bra han är och allt sånt. Det är som om de vill att han ska släppa in mål!
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av Simpan »

Simpan skrev: 2024-01-02 20:53:44 Fan vad alla på SVT försöker jinxa Hävelids spel, vänta tills efter matchen och berätta om hur historiskt bra han är och allt sånt. Det är som om de vill att han ska släppa in mål!
Jag sa ju det! Jävla skit!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Det skulle vara så jävla typiskt Sverige att vinna gruppen och sedan åka ur tidigt i slutspelet som vanligt. Less på skiten, bevisa att ni kan annat nu.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Simpan skrev: 2024-01-02 20:53:44 Fan vad alla på SVT försöker jinxa Hävelids spel, vänta tills efter matchen och berätta om hur historiskt bra han är och allt sånt. Det är som om de vill att han ska släppa in mål!
Sjvejz har läst på. Målvakt 179cm. Skjut högt. Två kassar högt. Tjeck på den
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Jvm-domarnas väg mot att inte ta felaktiga utvisningar:Ta inga alls bortsett från tekniska.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av Simpan »

Magnutz skrev: 2024-01-02 21:53:46 Jvm-domarnas väg mot att inte ta felaktiga utvisningar:Ta inga alls bortsett från tekniska.
Tar man Wessner eller domarn i Sverige - Schweiz, tävling i felbeslut?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

JVM

Inlägg av Mattias_87 »

YES!!!!

Hoppas lite slutspelsnerver lagt sig nu inför semin.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

JVM

Inlägg av Harmageddon »

Länge sen man hade ett sånt stresspåslåg.
Det satt långt inne man ack så skönt!
Senast redigerad av Harmageddon den 2024-01-02 22:32:14, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

JVM

Inlägg av Magnutz »

Skitnödigt så in i helvete... Hur kan de inte vara förberedda? Kör på och var modiga! 🥳
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

JVM

Inlägg av Vikas »

Lite charmen med JVM.

När det går bra så är det väldigt hög klass och talangfylld hockey.

Men när det blir stressat och tonårshjärnorna börjar haverera så blir det fullständigt kaos.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2024-01-02 22:19:51 Länge sen man hade ett sånt stresspåslåg.
Det satt långt inne man ack så skönt!
Lite bajsnödig blev man. Jag klockade in både resultat och hur det skulle arta sig redan på ICA men fy fan. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar