JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:Inte supervass bemanning i denna produktion.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Vi har ju en gammal forummedlem med i bemanningen. Dusan Umicevic aka Leif ;)
Ahhhhhhhhhh gamla Leif, klart det här forumets höjdpunkt. Inget kommer någonsin överträffa den episoden, blir tårögd av nostalgi av att läsa det. Underbart!
Ingen som har en aning om när och i vilken tråd Leif huserade? bara på ett ungefär alltså.
Har inget minne av det alls faktiskt.

Gott Nytt på er allihopa!
-Häll ut det gamla, rinn in det nya

SKål!

edit/
Eller förresten, var det då Dragan lirade hos oss?
viewtopic.php?f=5&t=1752&p=36855#p36855

Och Leif är alltså Dusan. Det är så komiskt så jag vet inte vart jag skall ta vägen...

Skål på dig själv din gamla sjöbjörn och gott nytt!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JVM

Inlägg av SirDIFalot »

Blev det bekräftat någon gång att det var han?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Blev det bekräftat någon gång att det var han?
Fanns åtminstone så många indicier som pekade åt det hållet så det aldrig fanns något direkt tvivel.

Han skrev bland annat att han var "journalist" som yrke på sin profil, vilket bara det kändes som det räckte. Dusan har ju haft en historia att skriva "illa" om DIF när brorsan blev nobbad och göra märkliga intervjuer med DIF spelare för att vinkla det hela till Dragans fördel. Han skrev om jag minns rätt en hel del i Expressen tidigare...

Personligen är jag till 99% säker på att att Dusan = Leif.
Bild
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Enbom »

2007 var det rätt många som reagerade på det. Dragan fick inte förlängt kontrakt och Dusan skrev rätt nidiska artiklar i Expressen och lovordade Dragan när han gick till CSKA (någonting i stil med 'mycket skicklig offensivt', yeah right).

Konstigt nog så stämde alltid Leif:s och Dusans åsikter ihop. Jag är jävligt säker på att Dusan är Leif och Leif är Dusan.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av crike »

Har sett matcherna mot Finland och Ryssland på plats och riktigt kul att se Wennberg igen, duktig som fan och jag förstår om Columbus börjar dregla lite över vad som komma skall.

Norell tycker jag också övertygar och gör det bra det han lirar. Inte så mycket trams och spelar rätt fysiskt.
Arnesson däremot anser jag nog är lagets sämsta back utav det jag sett. Riktigt slarvig/nonchalant i det han gör, ser ut som om han tror han är bättre än alla andra.

Ska bli jävligt kul att se semi och final också, tror att jag får se Sverige hela vägen, dom är bättre än både Ryssland och Kanada.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Har ju biljett till finaldagen men går varken sena flyg, tåg eller bussar på söndagskvällen ifrån Malmö mot Stockholm. Synd då jag har två biljetter som går till spillo :/
Avskaffa tre mot tre.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: JVM

Inlägg av 1962FenderStrat »

Också besviken på Arnesson. Tycker inte alls han levererat i JVM hitills.
Norell har varit grym som fan. Renberg höjer honom till skyarna. Blir nog NHL redan nästa år för honom.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:Har ju biljett till finaldagen men går varken sena flyg, tåg eller bussar på söndagskvällen ifrån Malmö mot Stockholm. Synd då jag har två biljetter som går till spillo :/
Bil! :D
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: JVM

Inlägg av Jim Morrison »

1962FenderStrat skrev:Också besviken på Arnesson. Tycker inte alls han levererat i JVM hitills.
Norell har varit grym som fan. Renberg höjer honom till skyarna. Blir nog NHL redan nästa år för honom.
Oavsett hur bra han är i JVM så kommer Norell inte att spela i NHL nästa säsong. Du tar inte det klivet efter din första senior-säsong, där du hittills har spelat 8 matcher i Sveriges andradivision.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: JVM

Inlägg av minalman »

Den där Lehman i SVT är ju bara en löjlig tant. "Hur klarar killarna att spela för så mycket folk, som de aldrig gjort förut". De flesta spelar redan i stora ligor med sju, åttatusen på läktaren. I Frölunda femsiffrigt. Hon är bara så fel. Jämt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Den där Lehman i SVT är ju bara en löjlig tant. "Hur klarar killarna att spela för så mycket folk, som de aldrig gjort förut". De flesta spelar redan i stora ligor med sju, åttatusen på läktaren. I Frölunda femsiffrigt. Hon är bara så fel. Jämt.
Norell, Arnesson och Wennberg har ju fått spela under otroligt hög press förr, så varför skulle de inte klara det nu liksom? 8000 i ett kokande Hovet där alla kräver vinst är nog lite värre än att spela inför 11000 i Malmö, under ett jvm där det inte är "vinn eller avgå".
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JVM

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:Den där Lehman i SVT är ju bara en löjlig tant. "Hur klarar killarna att spela för så mycket folk, som de aldrig gjort förut". De flesta spelar redan i stora ligor med sju, åttatusen på läktaren. I Frölunda femsiffrigt. Hon är bara så fel. Jämt.
Det är som i matchen emot Ryssland då hon säger inför 2:a perioden "nu är det snart dags för 3:e" eller vafan hon sa... Hon sa något likande iaf :P
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Henke95 »

HA-kvalitet på domarna.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Re: JVM

Inlägg av Mårten_ »

Norell borde vara given när han är tillbaks. Han påminer mig om Niklas Hjalmarsson.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av -daniel- »

5-2 slutar matchen till SWE idag, bara så ni vet. Blir dock jämnare än vad siffrorna säger.

Nu behöver ni inte titta och kan istället ägna er åt HV71 vs Solna Aik på CMore.
Bild
Skriv svar