CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

KHL tackade nej till att vara med när Jokerit skulle ta upp en av de automatiska platserna.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: CHL-tråden

Inlägg av JohanPez »

Med risk för att låta osportslig men är inte KHL-lagen lite väl bra för lagen i de övriga europeiska ligorna? Antar att det skulle bara rätt ointressant för investerare från Sverige, Tyskland mfl att hoppa på detta tåg när KHL-lagen åker i åttor runt oss andra år efter år.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

JohanPez skrev:Med risk för att låta osportslig men är inte KHL-lagen lite väl bra för lagen i de övriga europeiska ligorna? Antar att det skulle bara rätt ointressant för investerare från Sverige, Tyskland mfl att hoppa på detta tåg när KHL-lagen åker i åttor runt oss andra år efter år.
Nej, nej, nej. KHL-lagen är grovt överskattade. Kolla på tabellen, lag som Barys Astana och Dinamo Riga med massa letter ligger högt upp i tabellen. KHL är mycket pengar för lite show. Jag är helt övertygad om att Skellefteå skulle ligga jämnt med SKA Sankt Petersburg i toppen som det ser ut i år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: CHL-tråden

Inlägg av SirDIFalot »

All form av "automatiska platser" gör att konceptet tappar enormt tyvärr.
Expert.
super85
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-12-10

Re: CHL-tråden

Inlägg av super85 »

Just detta som folk säger, att man har lag som redan är garanterat med etc, gör att detta aldrig kan komma i närheten av något som typ Champions League i Fotboll. Det här är ju European Trophy med häftigare namn. Det är ju inte att alla lagen varit mästare/top-3 sin egen serie så att den heter "Champions Hockey League" är lite miffo. De borde ha fortsatt att kalla det European Trophy.

Angående KHL så hade man ju haft chansen att förhandla med finska Jokerit från Helsingfors. Det hade gett turneringen/ligan mer credd, att man faktiskt har ett lag från KHL med. Enligt CHL så ville inte KHL förvandla seriöst, och enligt Jokerit så ville inte andra lag ha med dem i turneringen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL-tråden

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Superintressant, lite konstigt med vissa detaljer dock men tycker ändå det är kul att det händer något. Märkligt dock med avsaknaden av KHL-lag. Hur tänkte man där? :?

Det här formatet kommer ju inte konkurrera ut de inhemska ligorna men jag tror på sikt det kan bli ett annorlunda upplägg med att delar av ligaspelet sker mot internationellt motstånd. Har varit inne på det i massa andra trådar tidigare så orkar inte gå in på det här också.

På tal om rivalitet i inhemska ligan; hur mycket rivalitet har vi med gängen i den här skitserien som Hockeyallsvenskan är? Troja/Ljungby, Oskarshamn, Asplöven etc. Det är så sjukligt tråkigt så klockorna stannar, kan omöjligtvis bli osexigare att möta internationellt motstånd.

Som jag ser det finns det bara rivalitet mellan oss och MIF, VIK, SSK och Löven.

Resten känns mest som trist utfyllnad.

Då är jag dessutom "snäll" som plockar med SSK som jag högst personligen inte har några direkta känslor för alls.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av sm910 »

super85 skrev:Just detta som folk säger, att man har lag som redan är garanterat med etc, gör att detta aldrig kan komma i närheten av något som typ Champions League i Fotboll. Det här är ju European Trophy med häftigare namn. Det är ju inte att alla lagen varit mästare/top-3 sin egen serie så att den heter "Champions Hockey League" är lite miffo. De borde ha fortsatt att kalla det European Trophy.

Angående KHL så hade man ju haft chansen att förhandla med finska Jokerit från Helsingfors. Det hade gett turneringen/ligan mer credd, att man faktiskt har ett lag från KHL med. Enligt CHL så ville inte KHL förvandla seriöst, och enligt Jokerit så ville inte andra lag ha med dem i turneringen.
Det lär ju bara vara tillfälligt nu i början, som en del i övergångsprocessen från en tidigare sluten turnering. Med tiden lär det ju - för sin egen trovärdighet - gå hela vägen över till en ren "bäst placerad"-kvalificering.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL-tråden

Inlägg av Daniel942 »

Då behåller vi våran plats här också. Härligt! :)
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

Det känns ju faktiskt lite trist att det ska vara så svårt att komma överens med KHL. Man vill ju ha med Jokerit, Sankt Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Ak Bars Kazan, Metallurg Magnitogorsk och Salavat Yulaev.

Det blir ju lite B-stämpel på det hela när flera lag från Österrike är med, och dessutom snackas det om ett norskt eller franskt lag... Nä, vafan. några ryska lag hade varit nyttigt för den här turneringen.

För övrigt otroligt skönt att vi behåller platsen, med chans på 1,4 miljoner kronor om vi vinner.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:Det känns ju faktiskt lite trist att det ska vara så svårt att komma överens med KHL. Man vill ju ha med Jokerit, Sankt Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Ak Bars Kazan, Metallurg Magnitogorsk och Salavat Yulaev.

Det blir ju lite B-stämpel på det hela när flera lag från Österrike är med, och dessutom snackas det om ett norskt eller franskt lag... Nä, vafan. några ryska lag hade varit nyttigt för den här turneringen.

För övrigt otroligt skönt att vi behåller platsen, med chans på 1,4 miljoner kronor om vi vinner.
Tycker man kan se det positiva också. Går ni med i KHL så behöver ni inte spela i våran europacup heller. KHL är av ondo i mina ögon. Hoppas den går i konkurs.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Det känns ju faktiskt lite trist att det ska vara så svårt att komma överens med KHL. Man vill ju ha med Jokerit, Sankt Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Ak Bars Kazan, Metallurg Magnitogorsk och Salavat Yulaev.

Det blir ju lite B-stämpel på det hela när flera lag från Österrike är med, och dessutom snackas det om ett norskt eller franskt lag... Nä, vafan. några ryska lag hade varit nyttigt för den här turneringen.

För övrigt otroligt skönt att vi behåller platsen, med chans på 1,4 miljoner kronor om vi vinner.
Tycker man kan se det positiva också. Går ni med i KHL så behöver ni inte spela i våran europacup heller. KHL är av ondo i mina ögon. Hoppas den går i konkurs.
Pratar du om Jokerit?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

CHL-tråden

Inlägg av minalman »

Varför utöka SHL med HA-lag nu när vi är hemma? Ta in två ryska lag i stället och stäng ligan sen!
Avd. Ödmjukhet glöms snabbt bort vid tillfällig framgång.
Edit: Kanske fel tråd, men här hoppas jag ingen läser mina tokigheter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL-tråden

Inlägg av Kall-El »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Det känns ju faktiskt lite trist att det ska vara så svårt att komma överens med KHL. Man vill ju ha med Jokerit, Sankt Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Ak Bars Kazan, Metallurg Magnitogorsk och Salavat Yulaev.

Det blir ju lite B-stämpel på det hela när flera lag från Österrike är med, och dessutom snackas det om ett norskt eller franskt lag... Nä, vafan. några ryska lag hade varit nyttigt för den här turneringen.

För övrigt otroligt skönt att vi behåller platsen, med chans på 1,4 miljoner kronor om vi vinner.
Tycker man kan se det positiva också. Går ni med i KHL så behöver ni inte spela i våran europacup heller. KHL är av ondo i mina ögon. Hoppas den går i konkurs.
NHL är faan i mig sp mycket mer ondskefullt varför inte önska dem i konkurs istället?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

Kall-El skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Det känns ju faktiskt lite trist att det ska vara så svårt att komma överens med KHL. Man vill ju ha med Jokerit, Sankt Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Ak Bars Kazan, Metallurg Magnitogorsk och Salavat Yulaev.

Det blir ju lite B-stämpel på det hela när flera lag från Österrike är med, och dessutom snackas det om ett norskt eller franskt lag... Nä, vafan. några ryska lag hade varit nyttigt för den här turneringen.

För övrigt otroligt skönt att vi behåller platsen, med chans på 1,4 miljoner kronor om vi vinner.
Tycker man kan se det positiva också. Går ni med i KHL så behöver ni inte spela i våran europacup heller. KHL är av ondo i mina ögon. Hoppas den går i konkurs.
NHL är faan i mig sp mycket mer ondskefullt varför inte önska dem i konkurs istället?
För att spelarna ska ha en dröm. Alla små hockeyspelare lever på drömmen om att någon gång få spela i NHL. Ingen drömmer eller kommer antagligen drömma om att få spela i KHL.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL-tråden

Inlägg av Kall-El »

Så länge som inte NHL gör rätt för sig ekonomiskt kan hela den skiten dra åt helvete!

Kontrakt skall gälla och vill man köpa en spelare skall detta vara för marknadsmässiga priser och inte till rena vrakpriserna. ( Kort och gott som i fotbollen. ) Just nu får fotbollsklubbar bättre betalt för unga spelare utan kontrakt tack vare utbildningsbidraget jämfört med vad hockeyklubbar får för landslagsspelare som kan stå under kontrakt. Helt jävla sinnesrubbat och hur inte alla kan vara helt tokiga över detta är för min del obegripligt.

Hade inte NHL funnits hade vi haft en MYCKET bättre svenska liga och med största säkerhet även ett ishockeyns CL med de bästa lagen från hela Europa.
Skriv svar