Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
masenfrånsöder
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-08-28
Kontakt:

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av masenfrånsöder »

Jermuk skrev:Ja, jag tycker illa om Leksand.

För några år sedan när Leksand åkte ur ES för första gången skrev Leksand och Björklöven (?) en artikel som publicerades i Aftonblaskan eller någon dyl. skittidning, om hur dumt och orättvist det var att dom åkte ur när dom behövdes i Elitserien för att denna skulle bli intressant.

Kan bara tänka mig hur denna artikel blivit mottagen om t.ex. gnaget varit författare.

*Hockey är direkt och rakt på, INTE snurr i hörnen*
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

http://www.superstars.nu/forum/viewtopic.php?t=118 - De inavlade är tydligen upprörda.
DJUUU..
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Ok, jag ogillar oxå Leksand, men är det inte lite barnsligt att starta en tråd om detta? Det är väl självklart att de flesta bonnläppar ogillas av oss?
Ingen seger utan offer
melonen
Inlägg: 12
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av melonen »

Stefan_Larsson skrev:Personligen hoppas jag Leksand rasar i seriesystemet. Är så förbannat trött på alla artiklar om hockeykultur vid Siljan och fenomenet Leksand. Fan, de betalar ju högst löner av alla klubbar och är numera ett köpelag av värsta sort. Skit samma om de har några gamla original som säljer varmkorv i sitt nya skrytbygge och spolar isen i paus, det är fan inte mer hockeykultur i Leksand än i Linköping nuförtiden... Ska bli så jävla skönt att se Leksand få spö och hämta ut en enkel biljett till Allsvenskan (igen). Om bara HV71 kunde göra dem sällskap så hade lyckan varit total...
Tycker det är grymt kul att läsa att ni hoppas se leksad i allsvenskan redan nästa år sådär i början av sommaren. Frågan är hur ni ser på det nu, jag menar att ni ska nog vara väldigt nöjda om ni klarar av att ha soplaget under er efter 50 omgångar...

9-1
ph
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-01

Inlägg av ph »

Stefan_Larsson skrev:Personligen hoppas jag Leksand rasar i seriesystemet. Är så förbannat trött på alla artiklar om hockeykultur vid Siljan och fenomenet Leksand. Fan, de betalar ju högst löner av alla klubbar och är numera ett köpelag av värsta sort. Skit samma om de har några gamla original som säljer varmkorv i sitt nya skrytbygge och spolar isen i paus, det är fan inte mer hockeykultur i Leksand än i Linköping nuförtiden... Ska bli så jävla skönt att se Leksand få spö och hämta ut en enkel biljett till Allsvenskan (igen). Om bara HV71 kunde göra dem sällskap så hade lyckan varit total...
Ledsen att göra dig besviken, men dom som kommer rasa är inte vi i Hv.
Sluta gnäll, och inse att med de publiksiffror ni har så lever ni på övertid, och det är bara en tidsfråga innan er rival i Småland är från Växjö och inte Jönköping.

Nästa söndag den 8/10-05 blir det utskåpning för djurgården,kom ihåg var ni hörde det först.
Ericson
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ericson »

Jag hoppas verkligen Leksans åker ner till Allsvenskan igen, och ersätts av Skellefteå. Dom är värda att ta klivet upp.

Skönt med en seger ikväll mot Leksand!
Användarvisningsbild
Johaan
Inlägg: 200
Blev medlem: 2005-10-06
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Varför hata andra lag? Vi är JÄRNKAMINER som håller ihop, oavsett motgång - eller medgång. Det hela går ut på att hålla på SITT lag, inte hata andra lag. Det värsta jag vet är när en publik skanderar "Hata Leksand" (som exempel) Vad får vi ut på det mer än att Leksands supportrar blir irriterade? Det hela går ut på att heja på SITT lag, inte hata andra.

Visst, Leksand är ett speciellt lag. Men de har en underbar publik som verkligen håller på sitt lag.

När jag var i Göteborg för två år sedan och såg på Frölunda-Leksand med en idrotsförening från Skövde så sjöng både Frölunda-klacken och Leksands-klacken nationalsången ihop, det var mäktigt! Två underbara klackar som hejade på sitt lag och gav fan i att reta upp motståndarna - DET ÄR SÅ DET SKA VA!

Hockey är inte på liv eller död. Hockey är en sport - som går ut på att ha roligt.
GOGO FIMPEN!
bålsta-hockey-p93
Inlägg: 14
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: bålsta p 93
Kontakt:

Du har delvis rätt

Inlägg av bålsta-hockey-p93 »

men, man vissar styrka för sitt lag ! tex leksand fans börjar bråka. och om dif fansen bara lägger sig i snön och ropar på mamma, så får andra inte en så jätte bra bild av dif.

så de är bra och dåligt med bråk på inne och utanför arenan.
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

suck

Inlägg av Zkar »

orkar inte ens kommentera ovanstående
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Re: suck

Inlägg av DIForever »

Zkar skrev:orkar inte ens kommentera ovanstående
Var det ens nödvändigt att skriva att du inte orkar det? Onödigt inlägg.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Skriv svar