Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av Jermuk »

Ja, jag tycker illa om Leksand.

För några år sedan när Leksand åkte ur ES för första gången skrev Leksand och Björklöven (?) en artikel som publicerades i Aftonblaskan eller någon dyl. skittidning, om hur dumt och orättvist det var att dom åkte ur när dom behövdes i Elitserien för att denna skulle bli intressant.

Kan bara tänka mig hur denna artikel blivit mottagen om t.ex. gnaget varit författare.

*Hockey är direkt och rakt på, INTE snurr i hörnen*
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av Gårdare »

Jermuk skrev:Ja, jag tycker illa om Leksand.

För några år sedan när Leksand åkte ur ES för första gången skrev Leksand och Björklöven (?) en artikel som publicerades i Aftonblaskan eller någon dyl. skittidning, om hur dumt och orättvist det var att dom åkte ur när dom behövdes i Elitserien för att denna skulle bli intressant.

Kan bara tänka mig hur denna artikel blivit mottagen om t.ex. gnaget varit författare.

*Hockey är direkt och rakt på, INTE snurr i hörnen*
Skönt att höra! Leksand och deras mys-pys-lag. Var på mästarcupen för ett par år sedan. Där bevittnade man Fd Leksands-stjärnors stora förtärande i baren :-) Inget dåligt intag där... Att sedan en fd förbundskapten var ännu mer packad är en helt annan sak :-)
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av Hawaii »

Leksand är ett lag jag har ruskigt svårt för, och det är väl knappast något nytt att de är medias gullungar.
Ser gärna en storsatsning mot Leksand i Globen/Hovet där vi visar hur riktig läktarkultur går till och att hockey inte alls behöver handla om cheerleaders, spotlights mot klacken och en speaker som uppmanar klacken att sjunga.

Leksand och Bajen, finns ju trots allt en viss kärlek mellan de båda lagen och hypas ständigt i media.

Tragiskt!
DJUUU..
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av Ritterwand »

Jermuk skrev:Ja, jag tycker illa om Leksand.
Tänka sig, det gör jag med. Framför allt avskyr jag den här oförtjänta romantiken som Leksand och Bajen på något sätt har omkring sig.
Användarvisningsbild
Mabbutt
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Vasastan

Inlägg av Mabbutt »

Även jag hyser agg mot bondläpparna.

Men vi behöver deras pengar. Och om jag inte är helt ute och cyklar brukar vi ta en hel del poäng mot dom. Så baserat på dessa två punkter så säger välkomna tillbaka.
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av Jermuk »

Kan nog med stor säkerhet påstå att 99.9% av alla boende i Leksand håller på hålans bidrag till hockeysverige och att 90% samtidigt håller på bajjen i fotboll.

Båda lagen spelar enligt myten en attraktiv och underhållande fotboll/ishockey och båda lagen har några så in i bomben trevliga och mysiga supportrar.

Tycker nog fasen sämre om Leksands IF än Hammarbys dito.

Den mäCktiga klubben från norr är emellertid, och förblir, våra huvudantagonister, den rollen kan bajjen aldrig ta över hur mycket dom än vill och hoppas på detta.

Aijkå tycker man illa om, bajjen tar man inte på allvar.
marcus nilsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hata Leksand och andra medias kelgrisar

Inlägg av marcus nilsson »

Jermuk skrev:Ja, jag tycker illa om Leksand.

För några år sedan när Leksand åkte ur ES för första gången skrev Leksand och Björklöven (?) en artikel som publicerades i Aftonblaskan eller någon dyl. skittidning, om hur dumt och orättvist det var att dom åkte ur när dom behövdes i Elitserien för att denna skulle bli intressant.

Kan bara tänka mig hur denna artikel blivit mottagen om t.ex. gnaget varit författare.

*Hockey är direkt och rakt på, INTE snurr i hörnen*
jag håller faktist inte riktigt med..för nga år sen då leksand va bra, va dom ett av "hatlagen" men nu när dom inte har en changs mot dif har dom bara blivit mobboffer.. :wink: ..samma me björklöven..

jag skulle gärna se dom i es..känner många löven och leksandsupportrar och de skulle va extra kul å se deras minder när vi knäcker dom.. :P

att dom sen får media med sej är ifs tragiskt..men frågan är om dom kommer ha de så länge till..och som ngn annan sa..vi behöver "deras" pengar..
Stefan_Larsson
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-06-26

Inlägg av Stefan_Larsson »

Personligen hoppas jag Leksand rasar i seriesystemet. Är så förbannat trött på alla artiklar om hockeykultur vid Siljan och fenomenet Leksand. Fan, de betalar ju högst löner av alla klubbar och är numera ett köpelag av värsta sort. Skit samma om de har några gamla original som säljer varmkorv i sitt nya skrytbygge och spolar isen i paus, det är fan inte mer hockeykultur i Leksand än i Linköping nuförtiden... Ska bli så jävla skönt att se Leksand få spö och hämta ut en enkel biljett till Allsvenskan (igen). Om bara HV71 kunde göra dem sällskap så hade lyckan varit total...
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Hata ett lag för att det är medias gunstling, är inte det att rikta sin kritik åt helt fel håll?

Låter ganska dumt ändå, är Leksand ett sådant stort hot mot er klubb, era spelare och värderingar som sådana?


Om ni nu inte vill ha Leksand i högsta serien, vilket lag har förutom Skellefteå de ekonomiska medlen att satsa?

Sen handlar det faktiskt om sport, satsar man inget kan man inget vinna.
Sports dont build character, it reveals it
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Jag ogillar Leksand hårt och det har inte med media att göra utan är min helt subjektiva åsikt baserad på deras enorma självgodhet. :)

Att de klarade sig undan sin skandal utan ETT enda ord i media tycker jag också är sjukt. Hur fan klarar man det? :shock:
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Tomas skrev:Jag ogillar Leksand hårt och det har inte med media att göra utan är min helt subjektiva åsikt baserad på deras enorma självgodhet. :)

Att de klarade sig undan sin skandal utan ETT enda ord i media tycker jag också är sjukt. Hur fan klarar man det? :shock:
Syftar du på Mr.X och alla hans cheerleaders? :)
Sports dont build character, it reveals it
Ola
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av Ola »

Gullandet fortsätter. Leksand är ett av de lag som visas mest på Canal+ i oktober.
Andreas Sjöström
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Andreas Sjöström »

Leksands "mysiga" supporters... Jo tack! En gång har jag hamnat i den hålan. Jag var 11 bast och skulle såklart ha stryk av ett par såna där mysiga dalmasar med ögon som tittade åt alla håll och sex fingrar på ena handen.

Fråga de spelare och ledare som varit på besök i Leksands ishall vad de brukar få över sig i borta-båset.

Svar: Läsk, snus, hett kaffe, en näve mynt och allt vad fan de människorna har med sig in i hallen.

Nej, de kan försvinna för gott för min del.
Julle
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Julle »

Varför hata Leksand för att media gullar med dom,det är väl knappast Leksands fel men själv tycker jag inte att Leksand får någon annan behandling än något annat lag i media.

Skulle även vara kul att veta vad ni har för bevis för den sk "skandalen" som ni skriver om.

Fast det är ju lite kul som Leksing att se att Leksand är ett lag som får fram lite känslor hos andra lags supportrar....

Ja i alla fall vi får hoppas på en bra Elitserie 8) och Lycka till i vinter!
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av Zkar »

Det är ju precis som ovanstående grabbar säger.

Leksand är det där trevliga, gemytliga laget som i likhet med bajen ska älskas.

För man kan ju inte annat än älska ett lag där alla är vänner/släkt med alla och där det bara är kärlek inblandat. Det roliga är bara att Leksand inte alls är det där gosiga lilla laget som älskar sina grabbar och inte hatar nåååågon.

USCH.

Pretto så det bara skriker om det.
DIF evigt trogen
Skriv svar