Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Viasat.
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Janos »

5-2 Ssk.

Samtliga mål är tavlor av en fladdrande Reideborn.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

Hovet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Första matchen för säsongen jag inte är sugen på att gå, jag är rädd för att det kommer rinna över om jag är på plats och vi torskar igen.
Avskaffa tre mot tre.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

Mattias_87 skrev:Första matchen för säsongen jag inte är sugen på att gå, jag är rädd för att det kommer rinna över om jag är på plats och vi torskar igen.
Senast på Hovet var första gången på ett stort antal matcher som jag inte ens blev förbannad. Det var precis som om någon stuckit hål på själen så allt som återstod var nåt slags tomrum (inte helt olikt "stämningen" på gnagets hemmamatcher.)
Så jag är inte så orolig för mig själv mer än att jag bara sjunker allt djupare i det sumpdike som DIF grävt åt sig och alla sina fans. Och det gör jag oavsett om jag är på plats eller inte så jag tänker "varför inte?".
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av minalman »

Sista måndagsmatchen i år och sista novembermatchen på Hovet. Klart man måste passa på!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Sista måndagsmatchen i år och sista novembermatchen på Hovet. Klart man måste passa på!
Javisst ja, novemberhelvetet är snart slut. Snart kommer en ny månad med nya bittra nederlag...
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av medu82 »

Vad alla låter oerhört positiva! :)
Nästan så man inte kunde tro att vi förlorade igår!

4-1 och nu sätter iaf Heinerö sitt första mål för säsongen ;)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:Vad alla låter oerhört positiva! :)
Nästan så man inte kunde tro att vi förlorade igår!
Igår... i måndags... förra lördagen... onsdagen före det... Klart man är positiv! Ända in i kaklet!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av medu82 »

Isabo skrev:
medu82 skrev:Vad alla låter oerhört positiva! :)
Nästan så man inte kunde tro att vi förlorade igår!
Igår... i måndags... förra lördagen... onsdagen före det... Klart man är positiv! Ända in i kaklet!
Va nej?
Nu förstår jag inte alls vad du menar vi har ju knappt förlorat!

Nej men skämt åt sido, tänkte nämna det om flera förluster irad men det är alla andra så bra på :)

Inte nu vi ska ha våran formtopp och hellre svacka nu än under kvalserien/playoff... Vem trodde tex att Örebro vid den här tiden förra året skulle gå hela vägen?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:
Isabo skrev:
medu82 skrev:Vad alla låter oerhört positiva! :)
Nästan så man inte kunde tro att vi förlorade igår!
Igår... i måndags... förra lördagen... onsdagen före det... Klart man är positiv! Ända in i kaklet!
Va nej?
Nu förstår jag inte alls vad du menar vi har ju knappt förlorat!

Nej men skämt åt sido, tänkte nämna det om flera förluster irad men det är alla andra så bra på :)

Inte nu vi ska ha våran formtopp och hellre svacka nu än under kvalserien/playoff... Vem trodde tex att Örebro vid den här tiden förra året skulle gå hela vägen?
Håller det på längre till är det knappt ens en svacka längre... Och för mycket kräftgång så kanske det inte ens blir någon playoff. Vi har nu bara en poäng tillgodo på åttondeplatsen, för två veckor sedan hade vi fyra poäng upp till förstaplatsen. I morgon är en nyckelmatch. SSK har gått riktigt dåligt ett bra tag, och fixar vi inte ens dem hemma så ser jag inte ens vad vi har i ett playoff att göra, ärligt talat.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Henke95 »

Värt att poängtera är att Philip DeSimone, killen som DIF var sugna på, hittills har gjort sju poäng på sju matcher för SSK.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Axel_K »

Jag kommer gå imorgon, jag kommer stå där och sjunga. Inte för laget, utan för DIF. Det har ingen betydelse om vi förlorar, jag kommer ändå vara där och det är såklart jag blir förbannad och besviken men jag tänker inte svika skölden bara för att vissa spelare gör det. Jag hoppas att ni alla som säger att ni inte orkar gå - går ändå. Sjung ändå. Sjung inte för nutid, sjung för framtiden. Sjung med tanken att en dag så kommer vi vara i SM-final igen, förhoppningsvis mot FBK, HV eller Brynäs.
Svik de spelarna som inte kämpar för skölden, men svik inte de spelare som verkligen försöker. Och svik för fan inte skölden.

Imorgon är vändpunkten, vi har haft ett stundtals bra spel senaste två matcherna men imorgon kommer vi spela bra i 60 minuter och Adam kommer göra en bra match.
5-1 eller 5-2.

Ahlen och Honken kommer visa vägen men inte genom att göra mål.

KÄMPA
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Norenfalk »

Kommer också vara på plats!
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013

Inlägg av Isabo »

Självklart står man där i morgon igen!
Skriv svar