Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av spocksbeard »

Tycker det är helt ok om man ventilerar sin frustration . Men många går överstyr med sin ilska o skriver o säger vad som helst .allt blir bara en ända stor negativ sörja. Är tidens melodi med internet o alla forum mm. Se bara vad folk skriver i Aftonbladet . Vare man vet något eller tillför något så ska man tycka o dissa allt o alla. Kanske inte konstigt efter flera år med dokusåpor som idol mm där det går ut på att mobba o dissa fördetmesta. Undviker själv fördetmesta alla forum nuförtiden o mår mycket bättre. Hyll till alla er som skriver sakligt o bra fortfarande .
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Isabo »

För att det ska vara lättare att bryta ihop och gå vidare föreslår jag ny matchtråd, redan i morgon är det ju dags att äntra Hovet igen...
Jag hoppas och tror på att det här var årets bottennapp och en väckarklocka för hela laget, och att vi ser lite mer kämpa även om man ligger under med ett par mål, det har vi ju sett ett antal gånger denna säsongen att man besitter.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:Läst de senaste sidorna.

Tänker inte låtsas att allt är frid och fröjd. Torskar man med 6-0 mot ett skadeskjutet Timrå i E-ON Arena en Lördagskväll i November, skapandes ungefär EN målchans på samtliga 60 minuter så är det ju något som inte står helt rätt till.

Att man sedan kan vara acecpterande och stöttande i motgång är en sak, men att låtsas som ingenting när vi har haft ett tydligt mönster de tre senaste matcherna, 3 mål framåt och 9 bakåt under ordinarie speltid bortsett från total lojhet och fantasilöshet... Ja, då jävlar har det gått långt.

Dessutom, Magnutz, ärligt talat. Det här är professionella spelare. Tror de inte på fullaste allvar att det som de gör (eller som idag INTE gör) under match skulle påpeka folk runtomkring och att de får motstå en del glåpord hit och dit så skulle de aldrig vara där de är idag. Seriöst. Tvivlar starkt på att spelarna ens läser forumet. Och om de nu läser forumet så har vi större problem än att det kastas glåpord efter spelare här. Då är det bristande professionalism.

Att sedan stå och bua på Hovet vilket vissa supportrar verkar förespråka är absolut ingenting som någonsin skulle falla mig in. Oavsett vad. Att ventilera på ett forum är däremot en helt annan femma och man behöver inte white knight'a spelare för det.
Hur mycket du än vill att hockey-proffs ska vara Micke Persbrandt/Russel Crowe/Sir Anthony Hopkins-versioner så är hån ett hån även för dem. De är inte robotar som bara går på adrenalin. Ganska många av dem är känslomänniskor som är beroende av att få höra bra saker om sig själva för att må riktigt bra. Sen finns det de som bara kör på också, men lura dig inte. Det som vrålas om dig så att du hör, det som sägs om dig som du hör och det som skrivs om dig så att du kan läsa: Det påverkar dig, oavsett vad du har för yrke.

Ny matchtråd kommer säkert inom kort.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Bocas »

Min enkla filosofi är att man bör få höra när man är bra men likväl också när man är dålig.

Allt för att öka fokuseringen och senare nå förbättring och framgång.

Därför förstår jag mig inte på dom supportrar som alltid klappar till alla prestationer, bra som dåliga. Att bua ibland och visa missnöje är underskattat.

Igår skulle det tex vara befogat. 6-0!

KÄMPA!
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Manijock »

Bocas skrev:Min enkla filosofi är att man bör få höra när man är bra men likväl också när man är dålig.

Allt för att öka fokuseringen och senare nå förbättring och framgång.

Därför förstår jag mig inte på dom supportrar som alltid klappar till alla prestationer, bra som dåliga. Att bua ibland och visa missnöje är underskattat.

Igår skulle det tex vara befogat. 6-0!

KÄMPA!
Man ska aldrig bua under pågående match. Det är jag 110% emot och har alltid varit. Det för absolut ingenting positivt med sig. Dock efter match, när jag gång på gång blivit utsatt för ren och skär tortyr-ishockey så är jag den första att visa mitt missnöje. De är skyldiga oss att åtminstone försöka spela en underhållande ishockey. Det är inte bara en sport, är man bara i branschen för att röra på kroppen så finns det serier för det, det kallas korpen. HA är ett varumärke, DIF Hockey är ett varumärke, och de ska sälja in sig till sina kunder. Klart att man inte alltid vinner och att man ibland kanske förlorar med 6-0, det skiter jag i. Resultat är oviktigt i just denna frågan, men de är tamefan skyldiga oss mer än att gå ut med målsättning att ställa upp en köttmur och förstöra matchen så mycket de kan. Titta på vårat lag, vi har spelare som är kapabla så sjukt mycket mer. DIF Hockey är utan tvekan det tråkigaste laget i svensk elithockey just nu. Detta sagt från en Djurgårdare. Detta även sagt av en hockeyfantast som ser både HA och SHL frekvent.

Dags att rannsaka oss själva. Är det såhär vi vill framställa oss?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av 20002001 »

Just hemkommen från Timrå. Denna resa glömmer vi, illa kvickt. Ses på Hovet imorgon.

Fy fan...
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av -daniel- »

Matchtråd till morgondagen? Även fast nog få av oss är sådär jättetaggade...
Bild
Skriv svar