Djurgårdens IF - Luleå HF, 25/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
knarkspan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: Frostmofjället

Inlägg av knarkspan »

Ett mittenlag i Allsvenskan. Helt allvarligt.
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

"Ett mittenlag i allsvenskan???" Näe... En spelare kan inte göra så stor skillnad att man skulle åka ner i allsvanskan...Men visst,han har gjort skillnad. Jag tror att vi vinner med 2-0. Teemu Lassila håller första nollan!!
John älskar DIF!
Inlägg: 100
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Älta

2-0

Inlägg av John älskar DIF! »

fan av skönt..2-0 vinst:D lassila va grym:P riktit bra gubbar:D
fortsätt så här!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

bra tippat strömberg = power 2-0
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Åh så gutt!!!!
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Åhh så gött!!! Ja tippade vistt rätt :D 2-0 och Lassila håller nollan för första gången iår!!!
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

ööö du tippade ju en timme efter nedsläpp!
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Linkan och Jimmie var riktigt grymma idag, självklart var Lassila också väldigt bra.
Linkan har ett otroligt spelsinne och Jimmie är en riktíg slitvarg som ger ALLT.

Publiksiffran var dess värre inte så hög, men det var klart bäst stämmning i år under de sista 2 minuterna när DIF spelad 3 mot 6.

Måste ta och berömma de som gjort "DIF mot Rubbet"-banderollen, den var riktigt snygg.
sebbe90
Inlägg: 77
Blev medlem: 2005-07-09
Ort: Sollentuna

Inlägg av sebbe90 »

Yeeees!! Bra Djurgårn! riktigt bra kämpat
Fast publiksiffran... 4800
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

verkligen ingen glamourhockey men härligt stabilt jämfört med tidigare. riktigt bra power play och box play. Lassila bra i mål igen efter den svaga matchen mot Mora. Eklund och Nordfeldt har börjat röra på sig. Härligt!
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Djurgårn visade i vissa stunder ett bra anfallsspel i hög ES klass, synd att det var så lite av den varan.

Defensivt var det bra, man har lärt sig att städa runt kassen. Bra!
Nåt som DIF måste bli bättre på i försvarsspelet är först och främst att attackera motståndarbackarna medans de kan bygga upp ett spel.
Nr.2 är att våga lita på varandra, i vissa stunder så gick man själv istället för att slå en bra passning eller i försvarson låta nån annan städa och en själv gör något annat.
Sen nr.3 är att sluta cirkla i anfallszon, släng iväg ett skott på mål istället och kötta för kung och fosterland på returerna!

Härligt med ytterligare en seger, in med 2 BRA backar och en forward som har ett sinne för mål så ska nog slutspelsplatsen vara grejad.

Varför "scoutar" inte DIF den tjeckiska ligan?
Jag kan räkna upp en handfull med BRA tjeckiska spelare som inte har har någon dyr lön direkt, tjeckiska klubbar är inte direkt rika.

Eller varför inte den slovakiska ligan?
Många bra spelare som oftast har ännu mindre lön än tjeckiska spelare.

Det finns massvis med bra spelare med rätt prislapp, handlar mest om att DIF vill spara sig ur krisen...
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Therocket1 skrev:Djurgårn visade i vissa stunder ett bra anfallsspel i hög ES klass, synd att det var så lite av den varan.

Defensivt var det bra, man har lärt sig att städa runt kassen. Bra!
Nåt som DIF måste bli bättre på i försvarsspelet är först och främst att attackera motståndarbackarna medans de kan bygga upp ett spel.
Nr.2 är att våga lita på varandra, i vissa stunder så gick man själv istället för att slå en bra passning eller i försvarson låta nån annan städa och en själv gör något annat.
Sen nr.3 är att sluta cirkla i anfallszon, släng iväg ett skott på mål istället och kötta för kung och fosterland på returerna!

Härligt med ytterligare en seger, in med 2 BRA backar och en forward som har ett sinne för mål så ska nog slutspelsplatsen vara grejad.

Varför "scoutar" inte DIF den tjeckiska ligan?
Jag kan räkna upp en handfull med BRA tjeckiska spelare som inte har har någon dyr lön direkt, tjeckiska klubbar är inte direkt rika.

Eller varför inte den slovakiska ligan?
Många bra spelare som oftast har ännu mindre lön än tjeckiska spelare.

Det finns massvis med bra spelare med rätt prislapp, handlar mest om att DIF vill spara sig ur krisen...
Håller med dig bortsett ifrån det här med att värva tjecker o slovaker. Visst de kan vara riktiga lirare, men det tar ofta tid att få in dem i laget. Tid har vi inte just nu. Bättre att tänka på defensiven, om jag inte minns fel så har ju vi släppt in flest mål av alla hitills.
Ingen seger utan offer
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

the rocket// om du nu har koll på de där ligorna får du väl dra ett mejl till Garpen, Engström och de andra.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

jensa öhling skrev:the rocket// om du nu har koll på de där ligorna får du väl dra ett mejl till Garpen, Engström och de andra.
Om det vore så att de svarade så skulle jag iaf veta hur de reagerar.
Jag har utnyttjat mina kontakter i Tjeckien för att just scouta spelare, jag skickade iväg ett mail med en ganska välutvecklad scoutrapport om 5 bra spelare som skulle passa in i DIF efter vad vi just behöver.
Jag kanske borde skicka igen? Lr vad tycker ni?
Jag har iallafall varken fått svar av Garpen lr Engström...
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Drutten skrev:
Therocket1 skrev:Djurgårn visade i vissa stunder ett bra anfallsspel i hög ES klass, synd att det var så lite av den varan.

Defensivt var det bra, man har lärt sig att städa runt kassen. Bra!
Nåt som DIF måste bli bättre på i försvarsspelet är först och främst att attackera motståndarbackarna medans de kan bygga upp ett spel.
Nr.2 är att våga lita på varandra, i vissa stunder så gick man själv istället för att slå en bra passning eller i försvarson låta nån annan städa och en själv gör något annat.
Sen nr.3 är att sluta cirkla i anfallszon, släng iväg ett skott på mål istället och kötta för kung och fosterland på returerna!

Härligt med ytterligare en seger, in med 2 BRA backar och en forward som har ett sinne för mål så ska nog slutspelsplatsen vara grejad.

Varför "scoutar" inte DIF den tjeckiska ligan?
Jag kan räkna upp en handfull med BRA tjeckiska spelare som inte har har någon dyr lön direkt, tjeckiska klubbar är inte direkt rika.

Eller varför inte den slovakiska ligan?
Många bra spelare som oftast har ännu mindre lön än tjeckiska spelare.

Det finns massvis med bra spelare med rätt prislapp, handlar mest om att DIF vill spara sig ur krisen...
Håller med dig bortsett ifrån det här med att värva tjecker o slovaker. Visst de kan vara riktiga lirare, men det tar ofta tid att få in dem i laget. Tid har vi inte just nu. Bättre att tänka på defensiven, om jag inte minns fel så har ju vi släppt in flest mål av alla hitills.
Varför jag rekommenderar tjecker och slovaker är att de har massvis med rutin från både landslag och ligan för en billig peng. Sen så finns det en del yngre (19-24) som har massvis med rutin från ligan samt lite grann från landslaget.
Att få hit 2 bra landslagsmeriterade backar från Tjeckien skulle leda till att de yngre (Andersson, Liwing, Ribbenstrand etc.) skulle kunna lära sig massvis samt så skulle de rutinerade tjeckerna ge det lugn en ung kille behöver. Sen kan jag väl också nämna att tjecker är rätt sociala så att smälta in i gruppen blir inget större problem för de ;)
Skriv svar