Djurgårdens IF - Luleå HF, 25/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Mycket skön seger, härligt kämpande, särskilt i slutskedet. Hönsgård i försvaret ibland, men det blir mindre och mindre av den varan. Kanske mycket tack vare tama norrlänningar denna gång.

En blombukett till klacken som gör ett strålande jobb. Synd att ni inte är fler.

Bedrövlig publiksiffra. Det gör ont i mig att det inte finns fler som brinner för detta lag.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Jag räknade in 24 pers i Dif klacken under andra perioden. I tredje hade några ytterligare tillkommit då det luktade seger. Men klacken sjöng och hejade bra.
På "bortastå" var det säkert närmare 200 lulefans som inte lät särskilt mycket alls förutom vid ett par tillfällen under matchen då de samlade ihop sig, i övrigt var det pinsam tystnad.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Seriöst, 24 personer i klacken på en hemmamatch? Det är väl i det närmaste skandal.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Hittade detta taget av ett Luleåfan, inte av mig, postat på LHF förumet. Han uppskattade tydligen antalet till 25pers, jag räknade som sagt in 24st i andra perioden men det tillkom några kanske 5-6st till i den tredje. I mina 24 räknade jag in gruppen till vänster och den lilla gruppen till höger - det var 3 eller 4 tjejer i 12-14 årsåldern som hejade och hoppade precis som en klack ska göra.

Gissar att bilden är taget med mobilkamera i den tredje perioden, såg iaf ett Luleåfan ta ett kort mot Dif-klacken då. Men detta var alltså när den var som störst.

http://www.pokeronline.nu/
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Det var en ruggit bra laginsats.
Kämpa för laget och inte för jag-et, då når man framgång.
Man såg ju hur de slängde sig och täckte skott och offra sig ordentligt.
Nu ska de ju ha lite beröm eftersom de blir total-sågade av oss när det går dåligt.
Nu verkar vi vara på gång :D

Kom igen nu Djurgårn!
knarkspan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: Frostmofjället

Inlägg av knarkspan »

ajaj inte bra med tomma läktare. ser rent ut sagt förjävligt ut. börjar ju se ut som om man får flytta hela verksamheten till en islada snart.. finner inte ord. Visst, det är slutet på månaden o yda yada men nog ska det väl fan vara hundratal(s) på ståplats?

4800 totalt i globen. döden. _DET_ är bra mkt värre än avsaknaden av en klack. Klackar kräver engagemang, att bara pallra sig till hallen o glo kräver ju ingenting.. om det inte ens kommer 5000 slipsar/barnfamiljer är det rejäl kris.

men nog är själva hallen ganska mäktig, sett ur fotots perspektiv. Synd att den inte är knökfull annat än vid Schlagerfestivaler.

Botemedlet heter utöka elitserien (läs återskapa AIK till ett elitserielag igen). Kolla vad som hände medialt när det blev 3 sthlmslag i allsvenskan.. helt plötsligt blev fotboll det hetaste som någonsin skådats, fan blaskorna är proppade med fotbollsjidder från kolumnister, förståsigpåare osv. Nu var det ju jävligt fint för fotbollen att AIK kom upp igen, annars hade det mediala intresset så småningom mattats av.

En jättestad (ja det är en jättestad i förhållande till folkmängden i riket) som Sthlm behöver två lag i högsta serien i alla sporter för att bibehålla ett intresse. Är väl ingen slump att så gott som alla huvudstäder i t ex fotboll har minst två lag i högsta serierna ute i europa? fan London har väl 10 lag i Premier League o nästdivisionen. I NHL har både NY och LA i praktiken två lag (NYC tre om man räknar in New Jersey). I de andra ligorna har LA och NYC flera lag. Detta för att marknaden tillåter det och för att rivalitet inom storstäder främjar publikintresset i stort just där. Jag är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli bofast i Sthlm, men jag fattar hur det ligger till.

FBK är emot utökning av serien, klaga klaga på att kvaliteten försämras. Dom glider högt nu, men om serien i framtiden blir en intern angelägenhet mellan HV, FBK o Frölunda (linköping räknas inte, dom är för fattiga ännu) kommer även deras trogna publik att tröttna så småningom.

Slutligen skulle nog även SSK uppleva ett uppsving med ett till lag från huvudstan.

Lång spekulation, jag hoppas innerligen det blir en storpublik på 10'000 till nästa match i globen, så jag får äta upp mina ord.
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Bra skrivet, själv anser jag att en flytt till Hovet är ett måste i nuläget.
Klacken kan få mycket bättre stämmning på Hovet och så brukar det ju komma ett par klackrävar och se matcherna på Hovet, som annars inte brukar se matcherna på Globen.
Använd Hovet tills publikintresset ökar, först då är det läge att spela på Globen.
Kostnaderna att spela på de båda arenorna är densamma men Hovet är ett bättre alternativ nu när vi inte har över 7000 pers per match.
Skriv svar