Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Mindrocker »

Djurgårn skrev:Lofquist är ju mästare på att ta rejält onödiga utvisningar i alla fall. Herregud vad den mannen borde sitta på läktaren egentligen.
Har du redan glömt 78:an Dumbom?
Avgå DJ Yes!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag vet fan inte ens vad jag ska säga.

Finns det höjdpunkter någonstans? Tittar gärna på både en och två utvisningssituationer... men de finns ju dock inte där.

Usch vad jag är trött på domarnivån. Fy fan.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Andy »

Känns som att laget fallit in i gamla dåliga mönster efter den rejäla uppryckning som kom i samband med Kslus återkomst.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:Vad är det jag läser? Att ni ska sluta titta och stötta när det behövs som mest? Visst, det kanske inte är så kul just nu men det är klart som fan att vi ska vara med på den här resan. Sedan får du tänka på att serielunken just har inletts och i november är det nästan aldrig kul att kolla på hockey. Oavsett serie. Vänta bara tills udden börjar komma tillbaka. Inte minst med en potentiell kvalserie.
Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd.

Men det är klart dom ska ha stöd, men dom får passa på att njuta.

Inom några säsonger kommer det finnas betydligt mer tomma stolar på hovet med den hockey det bjuds på, men det är ju liksom förståeligt i längden..
Men vad fan, vad är det du tycker som är så otroligt dåligt med laget egentligen?! Jag förstår inte?! Du pratar som att vi låg sist i serien! "Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd." Vi ligger trea i tabellen. VAKNA.
Jag pratar om underhållningen i dom flesta matcher vi spelar, folk väljer till slut att följa matcherna framför tv/datorn i bästa fall istället för att ta sig till hovet, kort som långt avstånd, just för att det är så förbannat tråkigt att se vissa matcher att det inte är värt besväret. Fullt normalt.

Jag sket i måndagens match, rakt av. Har du problem med det eller vad är det du gapar över?

Jag vet mycket väl att vi ligger trea
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: Jag pratar om underhållningen i dom flesta matcher vi spelar, folk väljer till slut att följa matcherna framför tv/datorn i bästa fall istället för att ta sig till hovet, kort som långt avstånd, just för att det är så förbannat tråkigt att se vissa matcher att det inte är värt besväret. Fullt normalt.

Jag sket i måndagens match, rakt av. Har du problem med det eller vad är det du gapar över?

Jag vet mycket väl att vi ligger trea
Men snacka inte skit. Underhållningsvärde har du så det ryker om det. Inte nog med att vi ligger trea så har vi bäst powerplay i serien. Vi går knappt ur en match utan poäng. Vi har ett roligare spel än på länge tycker jag. Offensivt, passningsbetonat, utrymme för artisteri, karaktärer. Det det hela handlar om är att underhållningsvärde är en definitionsfråga. Jag har ingen som helst aning vad du klassar som roligt. DIF kan inte skräddarsy en spelmodell som ska passa varenda jävel som följer laget. DIF vill vinna matcher och ta sig upp till SHL. Simple as that. Sedan får du gärna tycka att det är tråkigt, men faktum kvarstår att vi ligger trea just nu medan förra säsongen vid samma punkt låg vi nia.

Att du sket i måndagens match rör mig inte i ryggen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Honken »

Laget känns nedtränat, bara hoppas det blir mer fart i benen snart.

Borde ha blivit utvisning för tripping på Nils vid 0-1 målet.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/i ... le24898.ab

4: kedjan börjar närma sig poängproduktion, lite mer självförtroende så lossnar det snart.

Vart är poängproduktionen i EQ spel

Sörensen och Guter återigen inne på baklängesmål, dags att göra nått åt det.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Mash »

Laget har en svacka. Vi har tagit poäng i 17 matcher, utav 19 spelade. Vad krävs egentligen?
Spelarna är inte helt pantade och förstår själva att med kryss kommer vi missa tåget detta år också. Jävla massa klagande. Spelet ser bättre ut än på länge. Man kan inte kräva topprestationer varje match. Än har jag inte gett upp, och inte spelarna heller.

Det blir en godkänd säsong i år. Frågan är bara vart vi slutar.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

Orkar inte ens kommentera allt negativt från matchen idag så försöker hitta ljusglimtarna.

5 plus till Norell. Oj vilka kvalitéer den grabben har! Underbar skridskoåkning, mycket distinkta säkra pass, bidrar offensivt. Hade riktigt galet snurr i offensiv zon bakom kassen i slutet av matchen, det kan inte ha undgått någon. Delar ut bra med tacklingar, även om det inte var många just idag. Fick mycket matchtid i slutet och fick börja som ensam back i OT. Här har vi en framtida storback.

Heinerö gör det extremt bra idag, nu är det bara målen som saknas. Tycker han ser mer och mer säker ut, och vågar hålla pucken dom där extra sekunderna som behövs ibland.

Junioren Lindberg imponerade på mig också. Han har verkligen rätt size. Ska bli intressant att följa hans utveckling.

Tyvärr tror jag Norell kommer vara så pass bra redan nästa år att han ansluter till Blackhawks :/
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Axel_K »

1962FenderStrat skrev:Orkar inte ens kommentera allt negativt från matchen idag så försöker hitta ljusglimtarna.

5 plus till Norell. Oj vilka kvalitéer den grabben har! Underbar skridskoåkning, mycket distinkta säkra pass, bidrar offensivt. Hade riktigt galet snurr i offensiv zon bakom kassen i slutet av matchen, det kan inte ha undgått någon. Delar ut bra med tacklingar, även om det inte var många just idag. Fick mycket matchtid i slutet och fick börja som ensam back i OT. Här har vi en framtida storback.

Heinerö gör det extremt bra idag, nu är det bara målen som saknas. Tycker han ser mer och mer säker ut, och vågar hålla pucken dom där extra sekunderna som behövs ibland.

Junioren Lindberg imponerade på mig också. Han har verkligen rätt size. Ska bli intressant att följa hans utveckling.

Tyvärr tror jag Norell kommer vara så pass bra redan nästa år att han ansluter till Blackhawks :/
Kan inte annat än att hålla med! Norell är inte i toppform efter sin skada heller, ge honom ett par matcher till!
Jag gillar verkligen Heinerö, nästa säsongs Sörensen?
Gillar hur Lindberg fullföljer en tackling, även efter motståndaren passat iväg pucken.

Hoppas att han är smart nog att stanna en extra säsong istället för att bli nedskickad till AHL, större chans att han stannar ifall vi går upp i år, vilket är långt borta för tillfället.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev: Jag pratar om underhållningen i dom flesta matcher vi spelar, folk väljer till slut att följa matcherna framför tv/datorn i bästa fall istället för att ta sig till hovet, kort som långt avstånd, just för att det är så förbannat tråkigt att se vissa matcher att det inte är värt besväret. Fullt normalt.

Jag sket i måndagens match, rakt av. Har du problem med det eller vad är det du gapar över?

Jag vet mycket väl att vi ligger trea
Men snacka inte skit. Underhållningsvärde har du så det ryker om det. Inte nog med att vi ligger trea så har vi bäst powerplay i serien. Vi går knappt ur en match utan poäng. Vi har ett roligare spel än på länge tycker jag. Offensivt, passningsbetonat, utrymme för artisteri, karaktärer. Det det hela handlar om är att underhållningsvärde är en definitionsfråga. Jag har ingen som helst aning vad du klassar som roligt. DIF kan inte skräddarsy en spelmodell som ska passa varenda jävel som följer laget. DIF vill vinna matcher och ta sig upp till SHL. Simple as that. Sedan får du gärna tycka att det är tråkigt, men faktum kvarstår att vi ligger trea just nu medan förra säsongen vid samma punkt låg vi nia.

Att du sket i måndagens match rör mig inte i ryggen.
Haha.

Somnar snart på datorn, så får ta det här med underhållning någon annangång.

Men kul att du gillar vad du ser.

Jag gillar tredje platsen och PP, resten är oklart..
Spela fult
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Greato »

Det är så jävla pinsamt att se så många av er leta syndabock/ar. Att skylla poängtapp på en enskild spelare är idioti! Och att ni dessutom ofta går på våra yngre killar, fyfan.
Hur tänker ni?

Det är jävligt många i vårt lag som inte presterar på den nivå vi önskar, men ändå väljer ni att gå på en kille som gör sin första riktiga säsong från start. Klingar inte det jävligt fel?
Poängen torskades inte av Arnessons miss, utan av vår oförmåga att göra mål och stänga matcherna.

Sluta denna häxjakt på syndabockar! Vi vinner tillsammans och vi förlorar tillsammans!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Greato skrev:Det är så jävla pinsamt att se så många av er leta syndabock/ar. Att skylla poängtapp på en enskild spelare är idioti! Och att ni dessutom ofta går på våra yngre killar, fyfan.
Hur tänker ni?

Det är jävligt många i vårt lag som inte presterar på den nivå vi önskar, men ändå väljer ni att gå på en kille som gör sin första riktiga säsong från start. Klingar inte det jävligt fel?
Poängen torskades inte av Arnessons miss, utan av vår oförmåga att göra mål och stänga matcherna.

Sluta denna häxjakt på syndabockar! Vi vinner tillsammans och vi förlorar tillsammans!
Linus är en jätteduktig hockeyspelare som kommer att bli ännu bättre. Men ikväll gör han bort sig och ger bort segern. Du säger att förlusten kom pga oförmåga att göra mål? Vi ledde med 2-1 när Linus gav dom ett fem mot tre överläge. Förstår du vad jag menar? Till och med Zabel säger efter matchen att det var jävligt korkat gjort och kostar oss matchen. Handlar inte om någon häxjakt, det är bara ett konstaterande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av ciirree »

Jag kan hålla med er båda till viss del faktiskt. Jim, du och jag hade den här diskussionen i förrgår huruvida vi är dåliga på att göra mål eller inte, att våra skyttar inte levererar..

Det Arnesson gör idag är riktigt dumt, dessutom är det inte första gången. Kanske är det inte rätt att sitta och peka ut enskilda spelare men man måste ju också inse att det finns minst tre backar i vårat lag som har gjort såna här misstag mer än en gång och nu börjar nog Zabel bli irriterad, precis som många av oss. Misstag gör alla, men man måste lära sig av dem och inte göra 4 till.

Sen, till de jag också menar i våran horribla effektivitet att göra mål. Det är ofta då vi spelar matcher då våra "skyttar" skjuter i fel lägen eller väntar för länge innan de avlossar sina skott. De letar och letar efter bra lägen när dem hade ett ännu bättre nån sekund innan. Se ikväll exempelvis, spelarna hade väl hur många målchanser som helst utan att göra mål (nu pratar jag 5 mot 5 alltså), för att det tar för lång tid att skjuta, spelare som Guter ska bara sikta och skjuta, inte tänka. Och missförstå mig inte nu, jag talar givetvis inte om att skjuta hela tiden som delar av klacken skanderar, men i målchanserna - skjut för fasiken, det behöver aldrig vara snyggt!

Så jag tror inte att det är rätt att sitta och leta brister i både backarna och forwards, jag tror det finns brister på båda punkterna, men det är detaljer, inte hela spelet.
Individuella misstag, och dålig effektivitet, där klickar det inte, enligt mig. Men vad vet jag ;)
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Greato »

Jim Morrison skrev:
Greato skrev:Det är så jävla pinsamt att se så många av er leta syndabock/ar. Att skylla poängtapp på en enskild spelare är idioti! Och att ni dessutom ofta går på våra yngre killar, fyfan.
Hur tänker ni?

Det är jävligt många i vårt lag som inte presterar på den nivå vi önskar, men ändå väljer ni att gå på en kille som gör sin första riktiga säsong från start. Klingar inte det jävligt fel?
Poängen torskades inte av Arnessons miss, utan av vår oförmåga att göra mål och stänga matcherna.

Sluta denna häxjakt på syndabockar! Vi vinner tillsammans och vi förlorar tillsammans!
Linus är en jätteduktig hockeyspelare som kommer att bli ännu bättre. Men ikväll gör han bort sig och ger bort segern. Du säger att förlusten kom pga oförmåga att göra mål? Vi ledde med 2-1 när Linus gav dom ett fem mot tre överläge. Förstår du vad jag menar? Till och med Zabel säger efter matchen att det var jävligt korkat gjort och kostar oss matchen. Handlar inte om någon häxjakt, det är bara ett konstaterande.
Självklart korkat och dumt gjort så som många andra av våra utvisningar i år. Men att lägga skulden på honom för förlusten patetiskt. Varför inte lika gärna lägga skulden på Ljungh eller de andra för de missade frilägen och chanserna till att tidigare stänga matchen? Grabben är ung, han kommer att göra många fler misstag. Men det hjälper inte att vi hänger ut honom (eller någon annan för den delen) som syndabock för poängtappen. Tror du att det är något som skapar det självförtroende i spelarna som många av oss eftersöker?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av 20002001 »

Fy fan vad trött jag är på att vi inte tar tre poäng någon jävla gång.
Förövrigt är det riktigt dåligt drag på Hovet just nu. Skärpning samtliga!

Vi ses i Sundsvall på Lördag för Timrå away. Tycker fler borde göra den utflykten.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar