Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:
daaviid skrev:
Túrin Turambar skrev:Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
Jag tycker nog att utvisningen på Nils var värst. Kan det över huvud taget bli interference när man tacklar en puckförande spelare? Det ledde sedan till Arnessons hjärnsläpp och vidare till deras kvittering.
Långsökt. Ett 4 mot 5 ska vi kunna klara av lätt. Det är Arnesson som sätter oss i skiten med en helt ofantligt korkad tackling i ryggen i numerärt underläge. Arnessons fel och ingen annans. Tyvärr.
Jag håller med dig, men en korrekt bedömning på situationen med Nils så blir det aldrig något fem mot tre. Men som sagt, Arnesson måste vara smartare i en sådan situation, det går inte att leva på gränsen i ett sådant läge.

Särskilt inte i en serie där domarna är så oberäkneliga.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFiskogen
Inlägg: 102
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av DIFiskogen »

Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Magnutz »

Näe, nu blire "Mord och inga visor" på nån tvkanal. Jessica Fletcher går tamejfan direkt på kassen i varje avsnitt.

Och, VÄLKOMMEN HEM WIKAN! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:Näe, nu blire "Mord och inga visor" på nån tvkanal. Jessica Fletcher går tamejfan direkt på kassen i varje avsnitt.

Och, VÄLKOMMEN HEM WIKAN! :D
Vi har nyss sett "Mora och inga visor".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Violator77 »

Arnesson kostar oss två poäng ikväll. Inte första gången vi tappar matchen pga hans orutinerade utvisningar. Dags för en rejäl avhyvling från Nyman/Zabel!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av minalman »

Violator77 skrev:Arnesson kostar oss två poäng ikväll. Inte första gången vi tappar matchen pga hans orutinerade utvisningar. Dags för en rejäl avhyvling från Nyman/Zabel!
Sedan fattar jag inte varför Reideborn lämnar en halvmeters lucka vid vänster stolpe bara för att vi är tre utespelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Vikas »

Violator77 skrev:Arnesson kostar oss två poäng ikväll. Inte första gången vi tappar matchen pga hans orutinerade utvisningar. Dags för en rejäl avhyvling från Nyman/Zabel!
Om det inte är Arnesson så är det Holm eller Sam. Alla har tagit på tok för många idiotutvisningar i slutskedet av matcherna.

Den enda som faktiskt blivit "bänkad" av de 3 är dock Sam. Holm och Arnesson verkar helt immuna mot repressalier.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re:

Inlägg av Mattias_87 »

Nyberabb skrev:Hejdå elitserien, funderar på att återkomma regelbundet när vi är där igen för ny går man inte för att ser på hockey utan för att man är djurgårdare men det är fann inte kul längre

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Känner likadant. Jag älskade hockey förut men det börjar bli tråkigt nu. Jag är inte ett dugg taggad längre. Varför ska jag åka till Hovet när man kan sitta och titta i soffan då och då?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:
Nyberabb skrev:Hejdå elitserien, funderar på att återkomma regelbundet när vi är där igen för ny går man inte för att ser på hockey utan för att man är djurgårdare men det är fann inte kul längre

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Känner likadant. Jag älskade hockey förut men det börjar bli tråkigt nu. Jag är inte ett dugg taggad längre. Varför ska jag åka till Hovet när man kan sitta och titta i soffan då och då?
Om det bara fanns publik hos de lag som går upp i SHL hade vi sett många tomma läktare. Din inställning är inte representativ för en äkta Djurgårdare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Violator77 skrev:Arnesson kostar oss två poäng ikväll. Inte första gången vi tappar matchen pga hans orutinerade utvisningar. Dags för en rejäl avhyvling från Nyman/Zabel!
Och nästa gång är det någon annan, och tidigare var de Holm. Hejja.

Äh kör på
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vad är det jag läser? Att ni ska sluta titta och stötta när det behövs som mest? Visst, det kanske inte är så kul just nu men det är klart som fan att vi ska vara med på den här resan. Sedan får du tänka på att serielunken just har inletts och i november är det nästan aldrig kul att kolla på hockey. Oavsett serie. Vänta bara tills udden börjar komma tillbaka. Inte minst med en potentiell kvalserie.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:Vad är det jag läser? Att ni ska sluta titta och stötta när det behövs som mest? Visst, det kanske inte är så kul just nu men det är klart som fan att vi ska vara med på den här resan. Sedan får du tänka på att serielunken just har inletts och i november är det nästan aldrig kul att kolla på hockey. Oavsett serie. Vänta bara tills udden börjar komma tillbaka. Inte minst med en potentiell kvalserie.
Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd.

Men det är klart dom ska ha stöd, men dom får passa på att njuta.

Inom några säsonger kommer det finnas betydligt mer tomma stolar på hovet med den hockey det bjuds på, men det är ju liksom förståeligt i längden..
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av -daniel- »

Late to the party....men, vi måste bli kyligare i jobbiga lägen. Räcker egentligen så.

I övrigt en betydligt roligare match i dag (trots den skrala poängskörden), det måste väl ändå alla tycka? Matchen i måndags var ett sömnpiller, den här var lite fart i varje fall. Extrem flänghockey - ett skolboksexempel på Hockeyallsvensk hockey där det byts chanser stup i kvarten. Om det per se är bra hockey eller inte kan diskuteras men mer händelserik.

I övrigt så kuggar inte laget riktigt i för stunden, mer än i vissa kortare sekvenser. Vi måste också bli sjukligt mycket hetare framför mål i egen zon; Adam räddade oss vid åtminstone 2-3 tillfällen i andra perioden när de får gå in och trycka sig framför kassen och skjuta ett par returer. Uruselt försvarsspel i det läget. Där har Falk en enorm brist - han väger helt enkelt för lätt.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:Vad är det jag läser? Att ni ska sluta titta och stötta när det behövs som mest? Visst, det kanske inte är så kul just nu men det är klart som fan att vi ska vara med på den här resan. Sedan får du tänka på att serielunken just har inletts och i november är det nästan aldrig kul att kolla på hockey. Oavsett serie. Vänta bara tills udden börjar komma tillbaka. Inte minst med en potentiell kvalserie.
Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd.

Men det är klart dom ska ha stöd, men dom får passa på att njuta.

Inom några säsonger kommer det finnas betydligt mer tomma stolar på hovet med den hockey det bjuds på, men det är ju liksom förståeligt i längden..
Laget ligger 3:a i serien efter 18 omgångar. Två mindre bra matcher och några tänker sluta följa laget?

Jaja, det är alltid roligare i medgång.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:Vad är det jag läser? Att ni ska sluta titta och stötta när det behövs som mest? Visst, det kanske inte är så kul just nu men det är klart som fan att vi ska vara med på den här resan. Sedan får du tänka på att serielunken just har inletts och i november är det nästan aldrig kul att kolla på hockey. Oavsett serie. Vänta bara tills udden börjar komma tillbaka. Inte minst med en potentiell kvalserie.
Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd.

Men det är klart dom ska ha stöd, men dom får passa på att njuta.

Inom några säsonger kommer det finnas betydligt mer tomma stolar på hovet med den hockey det bjuds på, men det är ju liksom förståeligt i längden..
Men vad fan, vad är det du tycker som är så otroligt dåligt med laget egentligen?! Jag förstår inte?! Du pratar som att vi låg sist i serien! "Ska jag vara ärlig tror jag spelarna gör bättre ifrån sig utan vårt stöd." Vi ligger trea i tabellen. VAKNA.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar