Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tråkigt att vi inte kan hålla oss kyliga och ännu en match kasta bort 3 pinnar genom onödiga utvisningar i slutperioden.
Ok, domaren var inte bra, men i spel 4 mot 5 måste man tänka efter extra mycket.

Dessvärre närmar sig laget mina förväntningar innan serien. Tippade top 7 men hade farhågor om än värre placering. Jag är inte imponerad över vår lagsammansättning (okey utifrån AS nivå, men många andra lag är också slagkraftiga med i några fall intressantare och bättre uppbyggda).

Hoppas jag får fel och Zabel kan ta laget till en högre nivå.
Men vi kommer få kriga om varje poäng och är helt enkelt inte "klassen bättre än våra motståndare om vi bara spelar som vi ska", som många här verkar tycka.


Kämpa Zabel! Vi var aldrig i närheten av denna placering förra säsongen, trots en klart dyrare trupp då.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-11-13 21:43:39, redigerad totalt 1 gånger.
4 segrar kvar
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

Nummer19 skrev:Bara jag som börjar bli trött på J.Eriksson?
En spelare som snackar mycket, leder laget och driver på. Jag är nöjd med Jocke. Även om poängskörden kunnat vara snäppet bättre.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
JRJS
Inlägg: 7
Blev medlem: 2013-09-07

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av JRJS »

Kalus klar för en anna klubb. Vad är det som händer?

http://www.nottinghampost.com/Nottingha ... story.html
Senast redigerad av JRJS den 2013-11-13 21:43:58, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Re:

Inlägg av Nyberabb »

pulverapa skrev:
Nyberabb skrev:Hejdå elitserien, funderar på att återkomma regelbundet när vi är där igen för ny går man inte för att ser på hockey utan för att man är djurgårdare men det är fann inte kul längre

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Längtar till fotbollen då man kan vara där med sina polare... Kul va
Va?

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av daaviid »

Om jag lyckades förvränga meningen ur din synpunkt så får jag be om ursäkt, men det var så jag tolkade texten du skrev. Vad jag menar är att jag skulle vilja ha snabb skridskoåkning och bra pucktempo när det är så öppna ytor som det blir i 3 mot 3. Jag tycker att Heinerö sköter sig varje match han spelar men håller även med dig om att han har svårt för att göra mål, men det är ju många i laget som har problem med det för stunden.
Ok, jag är dock av den synen att spela de som är mest heta i en sudden, om det så är slöa backar so be it. Lirare som varit iskalla i 60mins känns inte direkt som något matchavgörare... Men visst är det nice med speed och puckskicklighet i 3vs3, in med Saviano, Sörensen osv och toppa laget lite när det är så öppna ytor.
Dock verkar tyvärr DIF mer rädda för att förlora än att våga vinna och därför kommer Honken osv in för att "safe:a" hem matchen! :/[/quote]

Nu börjar vi bli överrens här. Självklart ska heta spelare spela i avgörande lägen, men idag tycker jag inte att det fanns så värst många heta spelare på isen. Tyvärr. Fattar inte vad som har hänt sedan uppehållet, innan det blev uppehåll så spelade vi riktigt fröjdigt och bra, det tycker ju visserligen Zabel att vi gör nu med, men jag kan inte riktigt hålla med honom. Det ser nästan lite slött ut och det tar två perioder innan det blir fart på skridskorna, det håller inte. Varje match pratas det om att det ska bli full fart från start, men inget händer förrän vi ligger under med ett mål. :/
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av BaronVonDif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt att vi inte kan hålla oss kyliga och ännu en match kasta bort 3 pinnar genom onödiga utvisningar i slutperioden.
Ok, domaren var inte bra, men i spel 4 mot 5 måste man tänka efter extra mycket.

Dessvärre närmar sig laget mina förväntningar innan serien. Tippade top 7 men hade farhågor om än värre placering. Jag är inte imponerad över vår lagsammansättning (okey utifrån AS nivå, men många andra lag är också slagkraftiga med i några fall intressantare och bättre uppbyggda).

Hoppas jag får fel och Zabel kan ta laget till en högre nivå.
Men vi kommer få kriga om varje poäng och är helt enkelt inte "klassen bättre än våra motståndare om vi bara spelar som vi ska", som många här verkar tycka.


Kämpa Zabel! Vi var aldrig i närheten av denna placering förra säsongen, trots en klart dyrare trupp då.
True, dom kan börja med att ställa väckarklockan på 19:00,kan inte göra så dåliga första perioder.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Túrin Turambar »

Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av ciirree »

Fortsatt tvivel på Reideborn från mitt håll, känns som att han är mycket mer stressad och jäktig med pucken om man jämför han och Mattsson. Jag vill se Mattsson få förstaspaden, eller åtminstone låta han spela 3-4 matcher från och med nu för att se.

En målskytt är väl inga tvivel om att vi behöver nu, snart har halva serien gått och vi kan inte vänta längre på "att hitta rätt typ av spelare" - alla vet redan vad vi behöver! Om vi spelar så många kryss som vi gör så kan en målskytt göra så sjukt mycket skillnad!

Jag vill inte sitta här och klaga på enskilda spelare men vissa i truppen gör fortfarande misstagen som vi måste få bort, det är samma visa hela tiden match efter match alltså.
Som vissa av er nämner här innan, det är enskilda misstag vi åker på i defensiven, för i allmänhet så är den ganska bra. Idiotiska utvisningar i helt fel läge gör att det drabbar hela laget, men det verkar inte sätta sig.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Nummer19 »

Mäklaren skrev:
Nummer19 skrev:Bara jag som börjar bli trött på J.Eriksson?
En spelare som snackar mycket, leder laget och driver på. Jag är nöjd med Jocke. Även om poängskörden kunnat vara snäppet bättre.
Jovisst, men han är fan sämre än sämst när det går dåligt för laget och för hans kedja. Tycker han var jävligt sömnig idag.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Hoppas Zebran krockar med en älg påväg hem, faaack you asså..
Spela fult
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av daaviid »

Túrin Turambar skrev:Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
Jag tycker nog att utvisningen på Nils var värst. Kan det över huvud taget bli interference när man tacklar en puckförande spelare? Det ledde sedan till Arnessons hjärnsläpp och vidare till deras kvittering.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9446
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

daaviid skrev:
Túrin Turambar skrev:Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
Jag tycker nog att utvisningen på Nils var värst. Kan det över huvud taget bli interference när man tacklar en puckförande spelare? Det ledde sedan till Arnessons hjärnsläpp och vidare till deras kvittering.
Långsökt. Ett 4 mot 5 ska vi kunna klara av lätt. Det är Arnesson som sätter oss i skiten med en helt ofantligt korkad tackling i ryggen i numerärt underläge. Arnessons fel och ingen annans. Tyvärr.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av daaviid »

Jim Morrison skrev:
daaviid skrev:
Túrin Turambar skrev:Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
Jag tycker nog att utvisningen på Nils var värst. Kan det över huvud taget bli interference när man tacklar en puckförande spelare? Det ledde sedan till Arnessons hjärnsläpp och vidare till deras kvittering.
Långsökt. Ett 4 mot 5 ska vi kunna klara av lätt. Det är Arnesson som sätter oss i skiten med en helt ofantligt korkad tackling i ryggen i numerärt underläge. Arnessons fel och ingen annans. Tyvärr.
Självklart är det Arnesson som får bära skulden, men du svarade inte på min fråga. Kan det bli interference på en puckförande spelare? Visst att domaren kände sig tvungen att hitta en utvisning, men då får han ju ta en rimlig iaf.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av minalman »

daaviid skrev:
Túrin Turambar skrev:Det värsta misstaget från domaren var väl ändå hur MIK fick vara fem man i 20 s i förlängningen.
Jag tycker nog att utvisningen på Nils var värst. Kan det över huvud taget bli interference när man tacklar en puckförande spelare? Det ledde sedan till Arnessons hjärnsläpp och vidare till deras kvittering.
Nisses grej var absolut ingen utvisning. Fattar inte varför domarna gillar att avgöra matcher till vår nackdel. Med rättvisa domare hade vi nog haft trepoängare i hälften av de elva oavgjorda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Nummer19 »

JRJS skrev:Kalus klar för en anna klubb. Vad är det som händer?

http://www.nottinghampost.com/Nottingha ... story.html
Bra! Fan skulle vi med han till? En utfyllnadsspelare som bara tar onödiga utvisningar imo, och verkligen inte en spelare vi skulle behövt i nuläget.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Skriv svar