Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av YNWA »

Jag är lite kluven kring Adam. Dock inte hans fel att vi torskar ikväll men han är långt ifrån en målvakt som vinner matcher åt oss. SUCK!
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av PeterPan »

Vi är ju fan aldrig först på puckarna, alldeles för avvaktande, verkar vara taktik men vi förlorar alldeles för mycket initiativ på det. Och ibland blir det skitfarliga situationer för motståndarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Ännu fler poäng bortkastade pga pinsamt dåligt och och hjärndöda utvisningar. Jag är totalt uppgiven om den här säsongen men likförbannat kommer man tvinga sig att se på nästa match.

Heja DIF...
Varför tvingar du dig själv? Du tycker ju inte om någonting med årets säsong. Du tycker ju bara att det är tråkigt? Varför återkommer du hit match efter match och fortsätter titta? För mig verkar det helt rubbat. Du har ju för fan inte ens kul. Jag har själv haft mina perioder men då har jag fan gillat hälften av matcherna åtminstone.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-11-13 21:34:15, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av captcash »

daaviid skrev:
captcash skrev:
daaviid skrev:Varför får inte Heinerö spela när det är tre mot tre? Seriöst.
tycker du på allvar han är het? killen borde gjort minst 3 mål denna matchen med alla lägen han haft så i mina ögon kan han värma bänk när vi jagar mål!
Jag tycker att han är överlägsen i skridskoåkning jämfört med många utav de som spelade 3 mot 3, så ja, jag tycker att han borde ha fått chansen även om han har missat några lägen idag. Vilka har inte missat bra lägen i matchen? Skulle bänkat hela laget och låtit mora spela 3 mot 0 om man går på dina kriterier.
Jaha, och går man på dina kriterier så spelar man varje match för att nå 0-0... Jag kan också förvränga meningar... suck!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:
Vikas skrev:Ännu fler poäng bortkastade pga pinsamt dåligt och och hjärndöda utvisningar. Jag är totalt uppgiven om den här säsongen men likförbannat kommer man tvinga sig att se på nästa match.

Heja DIF...
Varför tvingar du dig själv? Du tycker ju inte om någonting med årets säsong. Du tycker ju bara att det är tråkigt? Varför återkommer du hit match efter match och fortsätter titta? För mig verkar det helt rubbat. Du har ju för fan inte ens kul.
Hur många tror du verkligen har kul när de ser på vad vårt lag presterar nuförtiden?

Jag tittar för att jag älskar Djurgården.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Andspe »

YNWA skrev:Jag är lite kluven kring Adam. Dock inte hans fel att vi torskar ikväll men han är långt ifrån en målvakt som vinner matcher åt oss. SUCK!
Jag håller helt med. Det som är synd är att Mattson inte är ett så mycket bättre alternativ heller.. Vi har en oerhört svag målvaktsida i år..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av daaviid »

captcash skrev:
daaviid skrev:
captcash skrev:
daaviid skrev:Varför får inte Heinerö spela när det är tre mot tre? Seriöst.
tycker du på allvar han är het? killen borde gjort minst 3 mål denna matchen med alla lägen han haft så i mina ögon kan han värma bänk när vi jagar mål!
Jag tycker att han är överlägsen i skridskoåkning jämfört med många utav de som spelade 3 mot 3, så ja, jag tycker att han borde ha fått chansen även om han har missat några lägen idag. Vilka har inte missat bra lägen i matchen? Skulle bänkat hela laget och låtit mora spela 3 mot 0 om man går på dina kriterier.
Jaha, och går man på dina kriterier så spelar man varje match för att nå 0-0... Jag kan också förvränga meningar... suck!
Om jag lyckades förvränga meningen ur din synpunkt så får jag be om ursäkt, men det var så jag tolkade texten du skrev. Vad jag menar är att jag skulle vilja ha snabb skridskoåkning och bra pucktempo när det är så öppna ytor som det blir i 3 mot 3. Jag tycker att Heinerö sköter sig varje match han spelar men håller även med dig om att han har svårt för att göra mål, men det är ju många i laget som har problem med det för stunden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:
Vikas skrev:Ännu fler poäng bortkastade pga pinsamt dåligt och och hjärndöda utvisningar. Jag är totalt uppgiven om den här säsongen men likförbannat kommer man tvinga sig att se på nästa match.

Heja DIF...
Varför tvingar du dig själv? Du tycker ju inte om någonting med årets säsong. Du tycker ju bara att det är tråkigt? Varför återkommer du hit match efter match och fortsätter titta? För mig verkar det helt rubbat. Du har ju för fan inte ens kul.
Hur många tror du verkligen har kul när de ser på vad vårt lag presterar nuförtiden?

Jag tittar för att jag älskar Djurgården.
Nuförtiden? Det är två matcher där det har sett något tamare ut men som vi ändå har varit det bättre laget i.

Ja ja, du älskar Djurgården och därför tittar du. Jag har hört det hundra gånger förut. Kan du på riktigt förklara varför du fortsätter se på ett lag som du uppenbarligen inte tycker om? Du må älska DIF, men du hatar tamejfan allt i DIF hockey förutom emblemet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nyberabb »

Hejdå elitserien, funderar på att återkomma regelbundet när vi är där igen för ny går man inte för att ser på hockey utan för att man är djurgårdare men det är fann inte kul längre

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Inlägg av minalman »

Två matcher av nitton som vi gått poänglösa från. Vi har grunden!
Challe ge oss spetsen!
Zabel, ge grabbarna beröm, men lyft dem sedan ett snäpp till.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av captcash »

daaviid skrev:
captcash skrev:
daaviid skrev:
captcash skrev:
daaviid skrev:Varför får inte Heinerö spela när det är tre mot tre? Seriöst.
tycker du på allvar han är het? killen borde gjort minst 3 mål denna matchen med alla lägen han haft så i mina ögon kan han värma bänk när vi jagar mål!
Jag tycker att han är överlägsen i skridskoåkning jämfört med många utav de som spelade 3 mot 3, så ja, jag tycker att han borde ha fått chansen även om han har missat några lägen idag. Vilka har inte missat bra lägen i matchen? Skulle bänkat hela laget och låtit mora spela 3 mot 0 om man går på dina kriterier.
Jaha, och går man på dina kriterier så spelar man varje match för att nå 0-0... Jag kan också förvränga meningar... suck!
Om jag lyckades förvränga meningen ur din synpunkt så får jag be om ursäkt, men det var så jag tolkade texten du skrev. Vad jag menar är att jag skulle vilja ha snabb skridskoåkning och bra pucktempo när det är så öppna ytor som det blir i 3 mot 3. Jag tycker att Heinerö sköter sig varje match han spelar men håller även med dig om att han har svårt för att göra mål, men det är ju många i laget som har problem med det för stunden.
Ok, jag är dock av den synen att spela de som är mest heta i en sudden, om det så är slöa backar so be it. Lirare som varit iskalla i 60mins känns inte direkt som något matchavgörare... Men visst är det nice med speed och puckskicklighet i 3vs3, in med Saviano, Sörensen osv och toppa laget lite när det är så öppna ytor.
Dock verkar tyvärr DIF mer rädda för att förlora än att våga vinna och därför kommer Honken osv in för att "safe:a" hem matchen! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Nummer19 »

Bara jag som börjar bli trött på J.Eriksson?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 13/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

Arnesson är ingen raketforskare direkt. Är väl inte första gången som den sopan sätter oss i ett tre mot fem-läge...

Avgå Djurgår'n!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Sopigt!

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re:

Inlägg av pulverapa »

Nyberabb skrev:Hejdå elitserien, funderar på att återkomma regelbundet när vi är där igen för ny går man inte för att ser på hockey utan för att man är djurgårdare men det är fann inte kul längre

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Längtar till fotbollen då man kan vara där med sina polare... Kul va
Skriv svar