Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Limpan
Inlägg: 10
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Limpan »

Efter 18 spelade omgångar skulle vi varit tvåa om inte serien hängde efter... Känns väl ändå helt ok, även om man kan tycka att 3 poäng ska bärgas hemma mot Almtuna.
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av promannen »

Tar vi inte 3 poäng mot Mora så har jag svårt att se nåt positivt.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Manijock »

Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Håller delvis med, men jag tror kanske att årets allsvenska är svagare än på länge.
Finns inga tydliga topplag som sticker iväg, då kan man ju som DIF ”gå på kryckor” i spelet och ändå hänga med i tabellen.

Om vi intalar oss för ett ögonblick att det är det ”dåliga” mindre bra DIF som visat upp sig de 18 första omgångarna (avd, det blir nog bättre längre fram när laget är mer samspelt) borde det ju innebära att vi kommer plocka fler poäng längre fram.
Själv är jag inte så säker på att så är fallet, tror inte vi kan spela så mycket bättre än vad vi gjort hittills med detta lag.
Så en liten dipp i serielunken blir säkert en härlig spänningshöjare, i en serie lika blaskig som gammalt diskvatten

Heja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av sthlm19 »

Ser man till poängligan är det långt viktigare att ha flera spelare som producerar en bara en. Spelar inte så stor roll om man inte har en toppspelare utan snarare flest. Målkvoten brukar mer eller mindre vara konstant.

Kollar man på NHL, så har Bruins sällan/aldrig någon spelare i toppen av poängligan men de är alltid i toppen just för att de har en brett bidragande trupp. Det kommer visa sig i längden.

Tror jag.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Axel_K »

sthlm19 skrev:Ser man till poängligan är det långt viktigare att ha flera spelare som producerar en bara en. Spelar inte så stor roll om man inte har en toppspelare utan snarare flest. Målkvoten brukar mer eller mindre vara konstant.

Kollar man på NHL, så har Bruins sällan/aldrig någon spelare i toppen av poängligan men de är alltid i toppen just för att de har en brett bidragande trupp. Det kommer visa sig i längden.

Tror jag.
Jag håller med, jag ser hellre att vi har 4 producerande spelare som kanske gör 30-40 poäng än 2 som gör 60 poäng.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Göran »

android skrev:
Heinrich skrev:
1962FenderStrat skrev:Norell gör en godkänd insats ikväll trots att han varit borta från spel typ 1,5 månad. Bra tacklingar, bra förstapass. Lidström.... Vad ska man säga om karln? Han gör inget rätt. Slår inte sin gubbe, spelar slarvigt ur zon. Missade direktskott från blå osv osv. Jag tror verkligen inte han trivs i DIF. Det är känslan jag får tyvärr.

och till Klacken: Det är ALDRIG någonsin OK att bua ut sitt lag!

Annars var det nog den sömnigaste matchen som Hovets luttrade publik någonsin skådat.
Du var aldrig på matchen eller ? Norell bra tacklingar,bra förstapass ?Det kan du inte mena ? Lidström inget rätt ,spelar slarvigt missar direkt skott ,trivs inte i DIF . Vet du vad ? I kväll har du inte många rätt !

Ingen var bra och det såg dom flesta som var där ! Vi hoppas på uppryckning till onsdagen !!
Hej Göran!
Du får nog säga hej till Heinrich!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Marcus Nilson?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Håller delvis med, men jag tror kanske att årets allsvenska är svagare än på länge.
Finns inga tydliga topplag som sticker iväg, då kan man ju som DIF ”gå på kryckor” i spelet och ändå hänga med i tabellen.

Heja
Först gör vi succé i ET och alla hurrar. Sedan ligger vi i toppen i en jämn HA och ingen är nöjd. DIF-logik?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Håller delvis med, men jag tror kanske att årets allsvenska är svagare än på länge.
Finns inga tydliga topplag som sticker iväg, då kan man ju som DIF ”gå på kryckor” i spelet och ändå hänga med i tabellen.

Heja
Först gör vi succé i ET och alla hurrar. Sedan ligger vi i toppen i en jämn HA och ingen är nöjd. DIF-logik?
Komiskt med ET, de enda som bryr sig är Elithockey-svältfödda Djurgårdare och lulebor
(själv är jag måttligt förtjust)

Annars är nog mitt samlade intryck att de flesta här inne ändå är förhållandevis nöjda hittills (spontana undermatch-inlägg som -avgå din jävel osv är ej inräknat).

Brottas själv hela tiden med att DIF inte längre är det man alltid varit, på nåt sjukt sätt lyckas jag glömma bort det lite då & då.
Vi har ett allsvenskt lag för placeringarna 3-8, kan man banka in det tillräckligt långt kanske man kan vara lite nöjd efter 1-1 hemma mot almtuna?

Men som sagt, jag brottas varje jävla dag med detta.
Det verkar liksom aldrig landa hos mig
:(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:
Isabo skrev:
-daniel- skrev:Det är väldigt enkelt, förra säsongen hade vi garanterat torskat en sån här match under ordinarie tid med 0-2. I kväll tar vi 2 poäng.

Med det inte sagt att det var roligt på Hovet ikväll för det var nog en av de sämsta matcherna jag skådat på bra länge.
Vi tog hem samtliga poäng mot Almtuna på hemmaplan förra säsongen, utan någrta egentliga problem.
Nu var det inte matcherna mot just Almtuna jag syftade på utan snarare rent generellt. Tänker på några av hemmamatcherna mot Tingsryd och Oskarshamn som utvecklade sig väldigt snarlikt matchen igår och där vi bara vek ned oss när det gick emot. Det här laget har en förbannat stark moral som gång efter annan lyckas komma tillbaka. Synd att man inte kan ha den "nu kör vi bara" inställningen från början, i VARJE match.

För som crike skriver ovan duger det naturligtvis inte att hela tiden tappa poäng mot bottengäng.
Ah, då förstår jag. Ja om man hade den inställningen som man haft i början av många matcher oavsett om det är MIF, VIK, Troja eller Almtuna Tractors som står för motståndet så hade definitivt inte slutat som det gjorde igår.
I mina ögon är Almtuna just det laget i serien som DIF verkligen SKA ta full pott mot åtminstone/framför allt hemma. Men det finns även ett hewlt gäng med lag som vi borde kunna knipa lite fler poäng mot än vad vi gjort så här långt.

Överlag är jag nöjd. Men gårdagen var jag INTE nöjd med.
Idag känns det dock inte lika katastrofalt om man jämför med att jag sånär blev nermejad av en söndagsbilist/bajare på gatan idag. Då får man lite perspektiv.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Håller delvis med, men jag tror kanske att årets allsvenska är svagare än på länge.
Finns inga tydliga topplag som sticker iväg, då kan man ju som DIF ”gå på kryckor” i spelet och ändå hänga med i tabellen.

Heja
Först gör vi succé i ET och alla hurrar. Sedan ligger vi i toppen i en jämn HA och ingen är nöjd. DIF-logik?
Du snackar med fel snubbe. LHO var den som klart och tydligt redan från början varnade om att ET och HA är två helt olika serier med helt olika förutsättningar, rentav två helt olika sporter. Varpå "alla" trallade vidare på rosa moln.

Skott och miss, min vän. Eller kanske jag borde tolka ditt inlägg mer generellt än till LHO specifikt? Isåfall är det mer korrekt, antar jag - även om man fan inte kan vara nöjd med en tredjeplats i HA med en pissmatch mot Almtuna färskt avklarad.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:Ren tur att vi är kvar i toppstriden efter alla dessa vidriga kryssmatcher mot korp-gäng. Smått pinsamt! Frågan är hur länge vi kan hålla på utan att sacka efter? Riktigt oroväckande även att vi allt oftare ser spelare som Hank och Ahlén som enda målgörare i matcherna. Vi behöver spelare i toppen av poängligan i serien någon enda gång. Känns som vi inte haft det sedan Linkan-Hörnqvist åren...
Håller delvis med, men jag tror kanske att årets allsvenska är svagare än på länge.
Finns inga tydliga topplag som sticker iväg, då kan man ju som DIF ”gå på kryckor” i spelet och ändå hänga med i tabellen.

Heja
Först gör vi succé i ET och alla hurrar. Sedan ligger vi i toppen i en jämn HA och ingen är nöjd. DIF-logik?
Du snackar med fel snubbe. LHO var den som klart och tydligt redan från början varnade om att ET och HA är två helt olika serier med helt olika förutsättningar, rentav två helt olika sporter. Varpå "alla" trallade vidare på rosa moln.

Skott och miss, min vän. Eller kanske jag borde tolka ditt inlägg mer generellt än till LHO specifikt? Isåfall är det mer korrekt, antar jag - även om man fan inte kan vara nöjd med en tredjeplats i HA med en pissmatch mot Almtuna färskt avklarad.
Nä, det var rent generellt. Ingen skugga på LHO.
Min egen åsikt är att vår insats i ET är överskattad och den i HA är underskattad. Jag vet att vi inte gör ett perfekt intryck i HA just nu, men jag tror att det kommer. Sedan tycker jag att viljan att kämpa hos lagen i HA och som gör det svårt för oss är precis samma som vi visade i ET mot lag som på pappret är bättre än oss. Om det inte var för att så många Djurgårdare ska till Berlin hade jag helst önskat att vi varit hemma och slipat på form och motivation för slutfasen av HA.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar