Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Honken »

Trots tabellplaceringen på AIS så ser formtabellen bättre ut.

Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Isabo »

Honken skrev:Trots tabellplaceringen på AIS så ser formtabellen bättre ut.
SSK på nedflyttningskvalplats. De kan inte vara alltför nöjda.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:
captcash skrev:
ciirree skrev:
Isabo skrev:
SirDIFalot skrev:Vart sänds matchen?
Hockeyallsvenskan Play, eller inte alls?

Och på Hovets jumbotron.
Ja på Hockeyallsvenskan Play sänds den. Någon som har sett nån match där den här säsongen och har åsikter om deras kvalité? Värt att köpa matchen på måndag? Ska ju vara mycket bättre kvalité denna säsong men man vet ju aldrig!
Quoted for reply... Undrar också om kvallen på deras site samt vad en match kostar? Har aldrig köpt något via dem så undrar ju onkeligen om det är värt stålarna elr om man ska dra sin höggravida sambo till Hovet? :/
http://youtu.be/hWNtytiCm2o?t=11m29s
Den här kvalitén var det ifjol. Och då har jag inte märkt av någon förbättring i år.
Gode gud... Ännu en som filmar med en potatis? :(
Tack för previewn, kommer ha roligare med TextTV!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
Sevärd om vi möter VIK typ, men inte att betala för om vi möter Almtuna. Ne blir nog Swestats live för mig.

Otroligt att de hypar så mycket med att göra mycket bättre sändningar med HD och grejer, sen blir det ingen skillnad alls. S24 gjorde samma sak..
Nästa match på S24 för oss är den första med nya spelaren.


"Djurgården-Mora
NYA TV-SPELAREN! 13 november 19.00"

Jag har dock svårt att se hur kvalitén skulle kunna bli så mycket där. Rent bildmässigt alltså.
Nej vi hade den nya spelaren mot IKO med.. men jag hade fortfarande jättemycket lagg och kunde inte se i helskärm (fortfarande). Så jag hoppas verkligen att deras smyglansering inte gick som den ska och att det blir bättre nu.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Morwin »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
Sevärd om vi möter VIK typ, men inte att betala för om vi möter Almtuna. Ne blir nog Swestats live för mig.

Otroligt att de hypar så mycket med att göra mycket bättre sändningar med HD och grejer, sen blir det ingen skillnad alls. S24 gjorde samma sak..
Nästa match på S24 för oss är den första med nya spelaren.


"Djurgården-Mora
NYA TV-SPELAREN! 13 november 19.00"

Jag har dock svårt att se hur kvalitén skulle kunna bli så mycket där. Rent bildmässigt alltså.
Nej vi hade den nya spelaren mot IKO med.. men jag hade fortfarande jättemycket lagg och kunde inte se i helskärm (fortfarande). Så jag hoppas verkligen att deras smyglansering inte gick som den ska och att det blir bättre nu.
Kanske du har för dålig uppkoppling? för mig laggade det inte ett skit.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av 20002001 »

Ahhh efter en vecka utan DIF så ska det bli riktigt kul med hockey igen. Hoppas verkligen vi kan skapa oss en positiv trend på hemmaplan nu.

Ses ikväll
DIF
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av android »

Vi har inte förlorat hemma och Almen inte vunnit borta så här långt.

1-3.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Henke95 »

android skrev:Vi har inte förlorat hemma och Almen inte vunnit borta så här långt.

1-3.

Odds: 1.01
Victory is sweetest when you've known defeat.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Axel_K »

Njaeaeae var ju samma sak mot Rövle!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Vi har inte förlorat hemma och Almen inte vunnit borta så här långt.

1-3.
Plus att vi rent generellt brukar vara urusla efter uppehåll (eller känslan är åtminstone så), samt att vi spelar betydligt sämre mot "igelkottsförsvar" då vi skall styra händelserna ute på isen. Glöm inte heller att vi gick till uppehåll efter en något otippad trepoängare. Det är så mycket som talar för poängtapp ikväll att jag tror på precis tvärtom!
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av ciirree »

Morwin skrev: Kanske du har för dålig uppkoppling? för mig laggade det inte ett skit.

Sent from my C6603 using Tapatalk
Helt ärligt så vet jag inte vad det är för fel. Kunskap om datorer och nätverk på skala 1-10 så är jag iaf en 8 och jag har mer än godkänd utrustning både på nätverk och dator för att det ska gå. Viaplay funkar helt utan problem, dessutom i knivskarp bild. Har hört att många har samma fel som mig, men även att många har inga problem alls. Konstigt! Minst 3Mbit är deras rek. vi har 100Mbit nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av -daniel- »

Kan tillägga att jag också haft problem med uruselt hackig bild på S24, och då har jag testat från tre olika uppkopplingar (med bra bandbredd), 4 olika datorer, 3 olika webbläsare. Ja ni förstår...
Bild
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Don66-2 »

Mycket diskussioner om S24 här, ni har inte missat att matchen går på hockeyallsvenskan.se för dom som inte kan vara på plats?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av -daniel- »

Sjöwall skrev: Det jag vill säga är att eftersom att det fungerar för vissa och inte för andra så är det inget problem som ligger på S24. Det måste ha något att göra med webläsare, uppkoppling, flashversion?, något sådant. Jag är ingen IT-tekniker så fråga inte mig..
Eftersom det verkar vara helt slumpvis funktion (dvs fungerar bra ibland för mig men ofta inte) tror jag snarare på någon slags prioriteringsordning för streamen hos operatören. Något slags belastningsproblem således som gör att vissa prioriteras ner i kedjan.

Jag har alltså märkt av problemen med 200mbit/s uppkoppling, ny dator med totalt uppdaterade mjukvarukomponenter, i olika versioner av Firefox / IE8/9/10 samt Chrome men det har fungerat förbluffande bra på en sämre 4G uppkoppling och en betydligt sämre dator med äldre versioner av komponenterna. Till synes helt random, alltså.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
Sjöwall skrev:
ciirree skrev:
Sjöwall skrev:Jag har kört S24 streamat via SportCreds och det har fungerat väldigt bra varje gång. Aldrig buffer eller lagg.
Hur gör man om man ska streama därifrån?
Medlemskap osv krävs men det jag vill säga är att eftersom att det fungerar för vissa och inte för andra så är det inget problem som ligger på S24. Det måste ha något att göra med webläsare, uppkoppling, flashversion?, något sådant. Jag är ingen IT-tekniker så fråga inte mig..
Kan det ha att göra med vilken data man har?
Ja, namnet på den är viktigast. Döper man sin dator till Harry kommer det aldrig fungera.
Bild
Skriv svar