Haninge Anchors

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Haninge Anchors

Inlägg av Magnutz »

Den största föreningssatsningen inom Svensk Hockey i mannaminne ska ha en egen tråd tycker jag.

Det är en vågad och jäkligt häftig satsning som just nu genomförs i Haninge där man slagit samman tre klubbar och bildat en - Vendelsö, Väster-Haninge och Haninge är nu Haninge Anchors. Över 700 aktiva, det är en storklubb vi talar om.

Bredden finns. Hockeyskolan för de minsta, tjejhockey och pojkhockey upp till junior-lagen, j18, j20, 4 nivåer på herrarnas senior-lag D- till A-lag samt damernas A-lag.

Det ser mycket lovande ut för hockeyn i Haninge och jag hoppas att denna satsning ger ringar på vattnet så att fler klubbar i regionen satsar lite högre. På sikt är jag övertygad om att hockeyn i hela Stockholmsregionen påverkas positivt av det som nu sker i Haninge.

Representationslaget är som ni säkert vet förstärkt med Fimpen, Turbo och Linkan. Dessutom har Stefan Pettersson slutit upp och i fredags stod Jonathan Hedström på Länna Sport Arenas is tillsammans med de andra. Mälarö HF, som stod för motståndet, hade en riktigt tuff afton då det mesta av spelet ägde rum i deras försvarszon. När slutsignalen gick stod det 9-2 på tavlan. Det är ingen svajig profetia att påstå att Haninge Anchors A-lag kommer att gå igenom sin division (Division 2 Södra) som en gräsbrand och svepa bort allt motstånd utan några som helst problem. :)

Det ska bli jäkligt spännande att följa denna satsning, helt klart!

Vad har ni andra för tankar?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Haninge Anchors

Inlägg av seppuko »

Västerhaninge* :)

Hur som haver. Bor ju i Haninge och följt A-laget i 6 års tid så självklart är det riktigt skoj. Dock är man lite reserverad angående A-laget, att föreningslivet inom hockeyn i Haninge får denna boost är jättepositiv. A-laget däremot kan ju lika gärna falla som en sten och bli ett luftslott och allt som oftast är det A-lagets prestationer som genomsyrar den stora verksamheten i längden.

Nu väntar vi bara in kvalet upp där Haninge de 2 senaste åren befunnit sig utan framgång, denna gång lär det bli andra bullar :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Haninge Anchors

Inlägg av 1962FenderStrat »

Är det något stort företag bakom som finansierar Anchors? Jag menar, det kan inte ha varit billigt att få in Linkan, Tim och Fimpen till ett Div2-lag?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Haninge Anchors

Inlägg av crike »

1962FenderStrat skrev:Är det något stort företag bakom som finansierar Anchors? Jag menar, det kan inte ha varit billigt att få in Linkan, Tim och Fimpen till ett Div2-lag?
I ett kort reportage på AB säger dom att det bara är utrustningen dom får och ärligt talat kan jag inte tro att det är så mycket mer. Dom har inga större krav på sig och alla 3 behöver ju motionen, speciellt Linkan som lär bli rätt plufsig annars ;)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Haninge Anchors

Inlägg av Magnutz »

Grabbarna som ställer upp för Haninge kostar i stort sett inget. :)

Jag älskar satsningen de gör, jäklar vilken fart det är på dem!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Haninge Anchors

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Farsan var tidigare ordförande i Vendelsö Hockey och han träffade i veckan en gammal kollega från Vendelsös kansli. Enligt honom så har avgiften dubblats för spelare som kom från Vendelsös led till Anchors, vilket inte är jättepopulärt bland föräldrarna till barnen och det har redan börjat surras om flytt tillbaka till Vendelsö.
Hur det är för ungdomarna från VH vet jag inte men har för mig att de har haft ganska höga avgifter redan innan sammanslagningen. Västerhaninge höll ju på och dumpa farligt avfall på vattenskyddsområdet Hanveden och fick enorma böter som de var tvungna få in pengar för. Haninge Hockey har dock alltid haft högst avgifter.

När jag var aktiv inom Haninge Hockey 1997-2002 så var det ungdomslagen som försörjde A-laget, genom avgifter och försäljning av bingolotter och liknade. Fick även stå i cafeterian tidiga helger och så där all vinst gick till A-laget. På den tiden betalade Haninge ut ersättning till spelare vilket inte förekommer nu om jag förstår det rätt. Tror dock att det fortfarande är smågrabbarna som får dra in det mesta av vad klubben får in.

Sen har man ju ICA Maxi Haninge som omsätter runt 800 miljoner i ryggen också. Vet inte riktigt hur mycket de hjälper till.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Haninge Anchors

Inlägg av seppuko »

Maxi skänker en miljon om året till kommunen, har hittills renderat i en upplyst 7 manna konstgräsplan i jordbro samt en barnvagnsslinga runt rudan. Så de skänker nog en slant till Anchors också :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Haninge Anchors

Inlägg av Rocky3000 »

Bild
Skriv svar