Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17595
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Viasat.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Sjöwall »

Tror detta passar oss bra då Asplöven gillar att föra spelet. Vi vinner med 4-2.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av ciirree »

Tror också 2-4, denna matchen lyckas vi äntligen stänga när Asplöven gör 2-3.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av diftobbe89 »

3-1 seger där alla mål görs av Alexander Falk.
Spela fult
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Honken »

Vill ni ha med nått annat på statistiken är det bara att komma med förslag

Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av captcash »

Älskar dina statistik sammanfattningar, alltid kul med siffror!

Går det att klämma in lite PP/BP stats också så vore det grymt (procent per period, skott-mål ratio, vilka som gör poängen, mm som kan vara kul)!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Henke95 »

1-3.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Skidlöparn »

1-4
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

O-9

Sörensen (Lofquist, Jocke) PP
Johner (puckstöld i offensiv zon)
Sörensen (Guter, give and go)
Guter (Saviano, Johner) PP
Heinerö (Kruger)
Saviano, Boxplay
Johner (saviano)
Johner (Ljungh, Nisse)
Honken (Hank, Brunken)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av android »

1-0 Bohman PP1

Publik: 3245

Skott 22-34

"Fantastisk bortamatch men tyvärr inga poäng. Vi måste driva hårdare på mål"
Född till sportchef.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Mäklaren »

Haha, Bohman. Två assist och minus fem på elva matcher. Jäklar vilken bra offensiv back :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Isabo »

Åker inte upp dit i år igen. Cykeln är sönder ;)

Skönt att den går på viasat iaf. Men jag är inte jätteoptimistisk kring matchen, när jag var uppe i Arena Polarkaka när vi mötte dem i sista omgången så blev det torsk. Men det är ju dels ett tag sedan och dels är vi nog i bättre form nu. Dessutom var väl inte taggarna så jättespelade heller.

Edit: Spelarna var inte så taggade, menar jag. :lol:
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av 20002001 »

Första DIF matchen jag inte ser på plats i år( förutom Mora away samtidigt som Stockholmsderbyt gick förstås) och det känns sådär. Funderade ett bra tag på om man skulle flyga upp och se matchen, men det blir sjukt krångligt med övernattning och allt och sen när polarna inte kan och det inte är så många andra där uppe så känns det också sjukt ovärt att stå helt själv där uppe!

Skönt att matchen går på Viasat.

Viktig match, kom igen nu DIF!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:Första DIF matchen jag inte ser på plats i år( förutom Mora away samtidigt som Stockholmsderbyt gick förstås) och det känns sådär. Funderade ett bra tag på om man skulle flyga upp och se matchen, men det blir sjukt krångligt med övernattning och allt och sen när polarna inte kan och det inte är så många andra där uppe så känns det också sjukt ovärt att stå helt själv där uppe!

Skönt att matchen går på Viasat.

Viktig match, kom igen nu DIF!
Jag åkte upp själv med tåg och buss och övernattade, lyckligtvis var det några andra djurgårdare på plats i arenan (förutom de på isen då), antagligen folk från Kalix och Luleå, det var inget jättedrag från oss minns jag. Men skönt att inte stå där själv mot tusen Haparanda-bor, likt den där Troja-supportern som stod och höll låda helt själv på Hovet förra säsongen :))
Det är en smula krångligt att ta sig dit så det är ju ändå ursäktat om man inte åker dit. Först ska man ta sig till Lule och sen till haparanda, sen går det inga bussart tillbaka efter matchen heller...

Nästa gång vi möter Asplöven borta kommer vi för övrigt att spela matchen i Luleå, på "Coop Botten-Arena". Då är det lite lättare att ta sig dit.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av 20002001 »

Isabo skrev:
20002001 skrev:Första DIF matchen jag inte ser på plats i år( förutom Mora away samtidigt som Stockholmsderbyt gick förstås) och det känns sådär. Funderade ett bra tag på om man skulle flyga upp och se matchen, men det blir sjukt krångligt med övernattning och allt och sen när polarna inte kan och det inte är så många andra där uppe så känns det också sjukt ovärt att stå helt själv där uppe!

Skönt att matchen går på Viasat.

Viktig match, kom igen nu DIF!
Jag åkte upp själv med tåg och buss och övernattade, lyckligtvis var det några andra djurgårdare på plats i arenan (förutom de på isen då), antagligen folk från Kalix och Luleå, det var inget jättedrag från oss minns jag. Men skönt att inte stå där själv mot tusen Haparanda-bor, likt den där Troja-supportern som stod och höll låda helt själv på Hovet förra säsongen :))
Det är en smula krångligt att ta sig dit så det är ju ändå ursäktat om man inte åker dit. Först ska man ta sig till Lule och sen till haparanda, sen går det inga bussart tillbaka efter matchen heller...

Nästa gång vi möter Asplöven borta kommer vi för övrigt att spela matchen i Luleå, på "Coop Botten-Arena". Då är det lite lättare att ta sig dit.
Precis. Jag var där under vår " Kanna på, kanna på, Vi är i Torneå" invasion förra året. Var riktigt kul då men en tisdag nu och allting blir mycket krångligare. Sparar den energin till Troja away nästa vecka istället!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar