Engagera publiken i DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Salas »

Mattias_87 skrev:Vad är det för i Djurgården hockeys ögon orimliga krav UCS har?
Att sparka Abbe?

Det är vad det hela handlar om, och det kommer aldrig att hända förrän den dagen då Abbe självmant vill avsluta sitt jobb inom föreningen. Han har styrelsens förtroende, och några supportrars missnöje kommer inte ändra på den saken.
-daniel- skrev:Jag orkar inte en till tråd om UCS vs Djurgården Hockey. Vi försöker undvika det här, please?
Jag hade inte tänkt diskutera det vidare, skrev bara vad som krävs. Därför är en lösning inte aktuell.

Så dom enda som kan påverka stämningen på matcherna är vi själva. Gäller att göra det bästa möjliga av saken.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Nyberabb »

Mattias_87 skrev:Vad är det för i Djurgården hockeys ögon orimliga krav UCS har?
Slippa systematisk förföljelse innan och under matcher

Att abbe som redan blivit av med uppgifterna inom DIF Fotboll efter misslyckanden

Att hockeyn slutar att devalvera supportrarnas varumärke med egna påhitt

Dessa missnöjen är UTBREDDA och måste åtgärdas för alla ni som idag snackar om att ta tag i problemet och skapa stämning själva. Lycka till
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av minalman »

Jag har alltid tyckt att det är ett större misslyckande för AEG än för DIF att vi flyttade från Globen. De flesta är också överens om fördelarna med Globen överväger fördelarna med Hovet, bara det kommer tillräckligt med publik (c:a 10 000).
Slutsats: AEG skapar ett utvecklingsbolag tillsammans med DIF Hockey och ser till att vi får ekonomi för att fylla Globen igen (en spelarbudget av Guds nåde alltså).
Ingen idé för AEG att de gör det tillsammans med gnaget för ingen skulle vilja titta på dem ändå. Ingen idé att topprenovera Hovet, DIF skulle inte spela SHL-hockey bara för att vi får nya stolsdynor. Nej, om inte AEG (tillsammans med sina egna finansiärer) satsar på att få igång ett Djurgården som lockar tillräckligt med folk för att fylla Globen, borde Stockholms Stad byta arenabolag.
Det måste vara en bra affär för ett arenabolag att ha ett så gott som fyllt Globen varje vecka. Även om de fick lägga tio-femton millar på spelarlöner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av #87 »

Nyberabb skrev:
Mattias_87 skrev:Vad är det för i Djurgården hockeys ögon orimliga krav UCS har?
Slippa systematisk förföljelse innan och under matcher

Att abbe som redan blivit av med uppgifterna inom DIF Fotboll efter misslyckanden

Att hockeyn slutar att devalvera supportrarnas varumärke med egna påhitt

Dessa missnöjen är UTBREDDA och måste åtgärdas för alla ni som idag snackar om att ta tag i problemet och skapa stämning själva. Lycka till
Vad menar du med det tredje påståendet?=]
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Nyberabb »

#87 skrev:
Nyberabb skrev:
Mattias_87 skrev:Vad är det för i Djurgården hockeys ögon orimliga krav UCS har?
Slippa systematisk förföljelse innan och under matcher

Att abbe som redan blivit av med uppgifterna inom DIF Fotboll efter misslyckanden

Att hockeyn slutar att devalvera supportrarnas varumärke med egna påhitt

Dessa missnöjen är UTBREDDA och måste åtgärdas för alla ni som idag snackar om att ta tag i problemet och skapa stämning själva. Lycka till
Vad menar du med det tredje påståendet?=]
JK vill ju gärna sköta allt Inom Klacken, eller UCS, Sofialäktaren och JK, att då styrelsen går in och censurerar ett tifo, bestämmer sig för att göra egna och på så sätt "skita" i den suporterkultur vi har
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Zephyrox »

Salas skrev:
-daniel- skrev:men förmodligen måste bägge parter i ovanstående tvist bjuda till en smula om det skall gå att lösa själva kärnfrågan.
DIF Hockey måste bjuda till så det står hej vilt till. Annars kommer konflikten inte att lösas.

UCS är fotbollskillar, och har alltid varit det. Minsta lilla grej i hockeyn så ska det bojkottas hit och dit, samtidigt som toleransnivån med fotbollen är betydligt högre.

Konflikten kommer inte att lösas, var så säkra på det. Vi får som älskar hockeyn får försöka göra det bästa av det. UCS ska inte få igenom sina krav, då är det allvarliga fel i föreningen om man inte kan stå på sig.
Men kan det vara så att om DIF hockey visar lite kompromissvilja kanske UCS kan göra det med?
Som nämnts ovan tror jag på en medlare, det underlättar alla andra konflikter så varför inte denna?
Om DH kan göra det så hade det varit kanon!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Pogue Mahone »

Det känns som att många här inte förstår Abbe föraktet. Jag tror att om Abbe försvinner så kommer UCS och Sofialäktaren komma tillbaks och med dem alla andra supportrar som primärt går på fotbollen för i dagens läge undviker väldigt många att gå på hockeyn just pga detta. Jag har själv flera polare som förut gick på de flesta hemma matcherna inom hockeyn som inte varit där sedan allt tjaffs började och de är inga UCS utan vanliga aktiv sittplats på fotbollen som köpte klackkort till hockeyn, tom min bror som knappt missat en match senaste 10 åren inom fotbollen dyker inte upp på en enda hockeymatch numera. Tror tyvärr att detta också är väldigt utbrett inom "fotbolls"-publiken. Där måste DIFhockey jobba annars blir det mer och mer utbrett och när/om detta löser sig så kommer många ha noll intresse för hockeyn (som gnägget)

Sen är ju upprustning av hovet osv självklart bra men jag tror att problemet ligger i att det knappt känns som man går och ser på DIF längre. Inga polare som går på hockeyn numera...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
nevyn
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av nevyn »

Nu var inte tanken med den här tråden att den BARA skulle handla om dåliga relationer mellan DIF-supportergrupper. Alla är väl medvetna om den, och vad det verkar så vet ingen riktigt som skriver varför man inte lyckas lösa den.

Oavsett vilket så tror jag att det, utöver den frågan, finns andra saker som förening, förbund och eventbolag kan göra som OCKSÅ kan dra folk till arenan. Hade gärna sett lite mer diskussion kring dessa och lite mindre kring UCS/Fabriken-DIF.

Någon som har någon åsikt om skapande av familjeområden på arenan skulle minska aktiva supportrars vilja att gå på match, som jag nämnde tidigare?

Vilka fler sätt finns det att öka snittpubliken per match, än upprustning och konfliktlösning?
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Pogue Mahone »

Det är ju tyvärr så att det är där största problemet ligger och då kommer det att tas upp vare sig du vill det eller inte. Nej det finns ingen lösning just nu då en sida säger att Abbe skall bort för att dem ska komma tillbaks medans den andra sidan vägrar gå med på det.


Barn platser på Hovet för all del men det skall vara separerat från andra delar då, tror det blir bäst för båda parter. Tror inte folk kommer strunta i att gå på hockeyn för att det finns en yta där barnfamiljerna kan vara.

Ett stort problem för många tror jag är att en hockeymatch fan håller på i en hel jäkla dag! det är fan sinnes. Om man då dessutom har en bit att åka är det fan omöjligt att gå på en hockeymatch om man inte har en hel dag ledig. korta ner pauserna, bli effektivare med försläjningen. Man skall inte behöva gå 5min innan periodpaus för att få en bira och då komma ut 5min in i nästa period.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Korta ner pauserna är nog inte så bra. Killarna som lirar måste orka 3x20.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Don66-2 »

Magnutz skrev:Korta ner pauserna är nog inte så bra. Killarna som lirar måste orka 3x20.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
...och isen måste hinna frysa efter omspolning.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av -daniel- »

Don66-2 skrev:
Magnutz skrev:Korta ner pauserna är nog inte så bra. Killarna som lirar måste orka 3x20.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
...och isen måste hinna frysa efter omspolning.
Fast just den detaljen är nog inge problem om man startar direkt efter avblåsning.

Men jag tror inte alls att det lockar fler till arenorna om man kapar tiden med typ 10 minuter. Ärligt talat, vem bryr sig om 10 minuter...?

Jag kan tycka att pausunderhållningen på Hovet nästintill är obefintlig. Jag skulle uppskatta starkt om man kunde ha en liten ministudio där man sänder på jumbotronen och pratar allmänt om kvällens match, andra matcher under omgången, tabelläge osv. Plocka bort floskelpausintervjuerna med spelarna som är helt poänglösa ("Vi skall komma ut starkt i tredje och köra" eller "Vi skall fortsätta på den inslagna vägen" etcetc). Vet inte om man är rädd för att man får bort köpkraft från kioskerna om man faktiskt har något intressant inne på arenan under pauserna, men tror man tänker fel i sådana fall.
Bild
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Inlägg av Henkos »

Är det 18min paus nu? Korta ner till 15 borde funka.

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk now Free
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av MartinDIF51 »

Sjukt hur många som ser förbi problemen med DIF, pratas om att höja publiksiffror, lockany publik osv.

Det är väl just där problemen börjar enligt mig. För mycket prat om att locka "nya" när man skiter i de engagerade supportrar som redan finns i DIF.
Hela mobil grejen nu är det pinsammaste jag upplevt under min tid på DIFs läktare, tror fan det inte kan bli mer plast egentligen. Alla bortfröklaringar som om att det är ett "tack" till oss som är trogna, vet ni ens själva vad ett bra "tack" egentligen borde vara? Just nu är det hundratals erfarna, engagerade supportrar som INTE går (de är då utöver UCS och ST) och tror knappast att DIF försöker få tillbaka dem eller "tacka" dem för det de har gjort.

Jag har själv gett upp, har tapapt all ork att sjunga för DIF i hockeyn då känslan och gemenskapen i klacken är helt borta, DIF pissar på allt som egentligen var DIF på läktaren (gör bort oss supportrar med alla dessa plastiga kampanjer osv). Bojkottar att gå på matcherna nu, eventuellt ser jag matcherna från sittplats men kommer inte använda mitt klack-kort mer i år.
Den får någon av mina polare använda, om de skulle bestämma sig för att göra en comeback dem med.


Det är inget jag menar är ett måste för att ändra på saker, absolut inte att det är något man ska förvänta sig en Djurgårdare att göra. Men jag ser inte några som helst förbättringar med DIF hockey (jämför bara med hur fotbollen är och kommunicerar med sina supportrar, natt och dag ju) så ger därför upp.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Engagera publiken i DIF Hockey

Inlägg av Pogue Mahone »

MartinDIF51 skrev:Sjukt hur många som ser förbi problemen med DIF, pratas om att höja publiksiffror, lockany publik osv.

Det är väl just där problemen börjar enligt mig. För mycket prat om att locka "nya" när man skiter i de engagerade supportrar som redan finns i DIF.
Hela mobil grejen nu är det pinsammaste jag upplevt under min tid på DIFs läktare, tror fan det inte kan bli mer plast egentligen. Alla bortfröklaringar som om att det är ett "tack" till oss som är trogna, vet ni ens själva vad ett bra "tack" egentligen borde vara? Just nu är det hundratals erfarna, engagerade supportrar som INTE går (de är då utöver UCS och ST) och tror knappast att DIF försöker få tillbaka dem eller "tacka" dem för det de har gjort.

Jag har själv gett upp, har tapapt all ork att sjunga för DIF i hockeyn då känslan och gemenskapen i klacken är helt borta, DIF pissar på allt som egentligen var DIF på läktaren (gör bort oss supportrar med alla dessa plastiga kampanjer osv). Bojkottar att gå på matcherna nu, eventuellt ser jag matcherna från sittplats men kommer inte använda mitt klack-kort mer i år.
Den får någon av mina polare använda, om de skulle bestämma sig för att göra en comeback dem med.


Det är inget jag menar är ett måste för att ändra på saker, absolut inte att det är något man ska förvänta sig en Djurgårdare att göra. Men jag ser inte några som helst förbättringar med DIF hockey (jämför bara med hur fotbollen är och kommunicerar med sina supportrar, natt och dag ju) så ger därför upp.
Precis som jag känner.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar