OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

OS 2014

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Det är ju inte klokt att en tablett kan ge så extremt olika utslag. Det verkar mer handla om vilken situation man befinner sig i.

Fan vad svårt det här är. Alla vet att Bäckis inte gjort detta medvetet, men samtidigt vill man ju sätta dit alla oärliga bulgarer...
Hur kan alla veta vad Bäckis tänker?
Edit: Han kan lika gärna tänka. "Fan vad bra jag får in luft med de här pillren. Jag tar en till. Ingen märker nåt."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: OS 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Det sjuka Med pillerna är ju att hade det varit efter en träning hade det varit helt okej, IIHF ser ingen stor sak med detta och har ett högre gränsvärde
NHL bryr sig inte ens om spelarna använder det, det är tillåtet där, det svåraste problemet här är ju, träningar, IIHF och want soppan där 3 olika regler gäller beroende på bakgrund

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av minalman »

4.9.5 skrev:Det sjuka Med pillerna är ju att hade det varit efter en träning hade det varit helt okej, IIHF ser ingen stor sak med detta och har ett högre gränsvärde
NHL bryr sig inte ens om spelarna använder det, det är tillåtet där, det svåraste problemet här är ju, träningar, IIHF och want soppan där 3 olika regler gäller beroende på bakgrund

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Det är väl ganska solklart att OS regler gäller under OS, IIHFs när det är VM och NHLs när det är spel i NHL. En läkare med sex års universitetsutbildning borde förstå det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: OS 2014

Inlägg av ciirree »

Så sjukt trött på de här Bäckström-skiten. Det pryder hela SBs sida och är överallt på Twitter.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av 4.9.5 »

ciirree skrev:Så sjukt trött på de här Bäckström-skiten. Det pryder hela SBs sida och är överallt på Twitter.
framförallt med tanke på att man utan problem kan säga att bäckis inte dopat sig utan fått i sig ett flaggat preparat som är otillåten vid match men okej vid träning, han är i den gråaste av de gråaste zoner som finns

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av android »

4.9.5 skrev:
ciirree skrev:Så sjukt trött på de här Bäckström-skiten. Det pryder hela SBs sida och är överallt på Twitter.
framförallt med tanke på att man utan problem kan säga att bäckis inte dopat sig utan fått i sig ett flaggat preparat som är otillåten vid match men okej vid träning, han är i den gråaste av de gråaste zoner som finns

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk

Vadå gråzon? Ämnet är förbjudet att ha i kroppen under match/tävling. Hur kan det vara en gråzon? Tjänar du 50 miljoner om året så borde du vara ansvarig för vad du stoppar i dig. Hockeyspelare är väl inte kända för att vara speciellt skärpta dock.

Stämmer uppgifterna att han legat högt över gränsvärdena så är det inget snack. Dom värdena är höga från början.

Det märks att hockeyn har levt i en skyddad värld från doping-problematiken (främst pga obefintliga tester). Visst finns det en del tester som annonseras ut två månader innan men kom igen. Så dum att man torskar i ett sådant test är inte ens en hockeyspelare. Detta speglar av sig på fansen. Så mycket dravel man läst senaste tiden. Du är elitidrottare, du ansvarar över din kropp och vad som finns i den.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2014

Inlägg av Enbom »

Spelarna i NHL testas ofantligt många gånger per säsong, så vet inte vars du får obefintliga tester ifrån.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av android »

Enbom skrev:Spelarna i NHL testas ofantligt många gånger per säsong, så vet inte vars du får obefintliga tester ifrån.
Av NHL själva?

Har en sammanställning från WADA från 2010, ishockey har 93 tester för tillväxthormoner. Bowling har 94..

Kanske är det skillnad nu men är det fortfarande NHL som kör testerna kommer jag vara skeptisk. Ishockey är så mycket cash och spelarna har så mycket att vinna på att dopa sig så det är naivt att tro att det inte förekommer.

Jag säger inte att Bäckis medvetet dopat sig men han är ansvarig för vad som finns i hans kropp och ska ska stå till svars för det. Orkar man inte med det ansvaret behöver man inte hålla på den nivån.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av pulverapa »

Bäckis blev testad två gånger av NHL efter nyår...
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Bäckis blev testad två gånger av NHL efter nyår...
Ja jag skulle vilja se NHL basunera ut "äntligen tog vi Sid the Kid, vi har länge misstänkt att han dopar sig". Kommer aldrig hända. Aldrig.

För det andra så är väl dom som torskar sådana utan pengar. Har du råd med en bra doktor så är det lugnt. Storfuskaren Armstrong testades väl minst 200 ggr per år i 10 år utan att åka dit.

Sen har väl fortfarande NHLPA inskrivet i kollektivavtalet att inga tester sker innan camperna? 3-5 månader där man är garanterad att inte bli testad. Gentlemenagreement som spelarna säger.

Vad hette han från Columbus som torskade för anabola? Han blev ju avstängd två år internationellt men i NHL var det inga problem att lira.

Skitsamma. Jag tror inte att Bäckström stoppat i sig något tyngre förundras bara över svenska journalisters och fans naivitet över proffsidrott och hur man vill plocka bort ansvar hos individen.
Född till sportchef.
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: OS 2014

Inlägg av Erik af Sibirien »

Jag tycker det är lite märkligt att Bäckströms allergiproblem uppstod just för sju år sedan då han flyttade till Washington. På presskonferensen som visades på TV igår sade han någonting i stil med "alla vet hur luften är i Washington"; javisst, förvisso varierar den med årstiden, men luftfuktigheten i Washington är garanterat mer skonsam för en stackars astmatikers lungor än den i Gävle.

Uttalanden från andra NHL-proffs antyder att bruket av allergimediciner innehållande pseudoefedrin är utbrett. Jag finner det lite märkligt att så många astmatiker kan prestera så väl att de platsar i NHL.

Uppsåt?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: OS 2014

Inlägg av minalman »

Alla vet att NHL är mer wrestling och mindre OS.
Som all annan amerikansk underhållning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: OS 2014

Inlägg av JohanPez »

Erik af Sibirien skrev:Jag tycker det är lite märkligt att Bäckströms allergiproblem uppstod just för sju år sedan då han flyttade till Washington. På presskonferensen som visades på TV igår sade han någonting i stil med "alla vet hur luften är i Washington"; javisst, förvisso varierar den med årstiden, men luftfuktigheten i Washington är garanterat mer skonsam för en stackars astmatikers lungor än den i Gävle.

Uttalanden från andra NHL-proffs antyder att bruket av allergimediciner innehållande pseudoefedrin är utbrett. Jag finner det lite märkligt att så många astmatiker kan prestera så väl att de platsar i NHL.

Uppsåt?
Som pollenallergiker är det vanligt att man reagerar då man kommer till en plats med annan flora/växtlighet än vad man är van vid, det har jag märkt när jag landat på sydligare breddgrader.

För övrigt, sitter och kollar sportcentralen nu och vad som lägger ett löjets skimmer över Bäckströmprylen är att ryssen tydligen andats in en gas som simulerar effekten av höghöjdsträning vilket än så länge är tillåtet.


Sent from my iPad using Tapatalk
Skriv svar