OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av spocksbeard »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Angående Mika Zibanejad, (kunde inte citera) Du skojar väl?

Att lägga på sig 10 kg muskler på 2 månader är helt omöjligt om du inte tar sterioder - och det är inte tillåtet.
Möjligen 1 kg muskler (fortf svårt för vissa!) och en jävla massa vätska bland annat.
Citerade från minnet. Här är infot. Det var 6 kilo, på EN månad. Bra käk och preparat borta i NHL.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... hemma-har/
Läste artikeln nu.
Jag är ingen superexpert men jag har endå tränat i 4 år och läst på mycket om sånt. 6 kg på 1 mån genom "gymmet då och då" och bra mat är för mkt så jag tror absolut som du säger, nåt preparat är inblandat!
Ok ni tror på vad Expressen och Aftonbladet brukar skriva??
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Går du upp 6kg på 1 månad i ren muskelvikt så preppar du. Det förstår vilken jävla lekman som helst.

IOK har nu gått ut och bett om ursäkt för den långsamma hanteringen av testet, vilket enligt mig varit hela problematiken kring allting. Fortfarande så ändrar det ju inte någonting, utan blir bara en fin gest.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8425993.ab

Cirr: du går förmodligen inte ens upp 1kg i månaden om du sköter din kost, träning osv felfritt i ren muskelvikt. Det tar längre tid än så.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av Donkels »

förevigtdjurgården skrev:Går du upp 6kg på 1 månad i ren muskelvikt så preppar du. Det förstår vilken jävla lekman som helst.

IOK har nu gått ut och bett om ursäkt för den långsamma hanteringen av testet, vilket enligt mig varit hela problematiken kring allting. Fortfarande så ändrar det ju inte någonting, utan blir bara en fin gest.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8425993.ab
Nej det största problemet är ju att Björn Doverskog dabbat sig ordentligt
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Donkels skrev:
förevigtdjurgården skrev:Går du upp 6kg på 1 månad i ren muskelvikt så preppar du. Det förstår vilken jävla lekman som helst.

IOK har nu gått ut och bett om ursäkt för den långsamma hanteringen av testet, vilket enligt mig varit hela problematiken kring allting. Fortfarande så ändrar det ju inte någonting, utan blir bara en fin gest.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8425993.ab
Nej det största problemet är ju att Björn Doverskog dabbat sig ordentligt
Du menar Waldebäck? Ja, det är ju självklart den egentliga problematiken men hur jävla svårt kan det vara för ryssjävlarna att få tummen ur och ta tjuren vid hornen när den bör tas vid hornen istället för att vänta tills 2h innan finalen?

Förstår du vad jag menar?

EDIT: Jag ser nu att jag har skrivit jävligt luddigt. Jag är helt OK med att Bäckström tas bort om det är så att preparaten är illegala, vilket de är. Jag är däremot inte OK med att det sköts på det sättet det gör och att man väntar så pass länge som man ändå gör.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: OS 2014

Inlägg av minalman »

Jag är helt säker på att när den där dopingdomaren var på väg att meddela 3kr och bäckis om dopingresultatet på fredagkvällen blev han tagen av kanadensiska Hockeyförbundets specialstyrkor som höll honom fången i iskubens katakomber till lunchtid idag. Sedan släppte de honom lagom i tid för att störa mårts maximalt när de såg att bäckis var ute och värmde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av Donkels »

förevigtdjurgården skrev:
Donkels skrev:
förevigtdjurgården skrev:Går du upp 6kg på 1 månad i ren muskelvikt så preppar du. Det förstår vilken jävla lekman som helst.

IOK har nu gått ut och bett om ursäkt för den långsamma hanteringen av testet, vilket enligt mig varit hela problematiken kring allting. Fortfarande så ändrar det ju inte någonting, utan blir bara en fin gest.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8425993.ab
Nej det största problemet är ju att Björn Doverskog dabbat sig ordentligt
Du menar Waldebäck? Ja, det är ju självklart den egentliga problematiken men hur jävla svårt kan det vara för ryssjävlarna att få tummen ur och ta tjuren vid hornen när den bör tas vid hornen istället för att vänta tills 2h innan finalen?

Förstår du vad jag menar?

EDIT: Jag ser nu att jag har skrivit jävligt luddigt. Jag är helt OK med att Bäckström tas bort om det är så att preparaten är illegala, vilket de är. Jag är däremot inte OK med att det sköts på det sättet det gör och att man väntar så pass länge som man ändå gör.
Det är ju inte ryssarna som är IOK utan det är en internationell organisation så jag tror inte vi ska skuldbelägga EN nation
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av SirDIFalot »

spocksbeard skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Angående Mika Zibanejad, (kunde inte citera) Du skojar väl?

Att lägga på sig 10 kg muskler på 2 månader är helt omöjligt om du inte tar sterioder - och det är inte tillåtet.
Möjligen 1 kg muskler (fortf svårt för vissa!) och en jävla massa vätska bland annat.
Citerade från minnet. Här är infot. Det var 6 kilo, på EN månad. Bra käk och preparat borta i NHL.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... hemma-har/
Läste artikeln nu.
Jag är ingen superexpert men jag har endå tränat i 4 år och läst på mycket om sånt. 6 kg på 1 mån genom "gymmet då och då" och bra mat är för mkt så jag tror absolut som du säger, nåt preparat är inblandat!
Ok ni tror på vad Expressen och Aftonbladet brukar skriva??
Det är ju en intervju med Zibanejad där han pratar om det. Men ja, allt är givetvis påhittat eftersom det står i AB/Expressen.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: OS 2014

Inlägg av Stulle »

Jag har inte satt mig in allt för mycket i Bäckstöms dopad eller inte dopad, men vad som förvånar mig mest är hur vansinnig TB är på IOK. Visst, dom var sena med beskedet, men det ska ju inte överskugga något så allvarligt som att en spelare fastnat i dopingkontrollen. Oavsett om preparatet går att köpa över disk eller inte.

Det jag skulle vara förbannad på om jag vore TB är hur i helvete herr Bäckström fick i sig för mycket av ett otillåtet preparat och där efter rikta hagelbössan.
Jag är inte arg, och inte besviken.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av mb81 »

Stulle skrev:Jag har inte satt mig in allt för mycket i Bäckstöms dopad eller inte dopad, men vad som förvånar mig mest är hur vansinnig TB är på IOK. Visst, dom var sena med beskedet, men det ska ju inte överskugga något så allvarligt som att en spelare fastnat i dopingkontrollen. Oavsett om preparatet går att köpa över disk eller inte.

Det jag skulle vara förbannad på om jag vore TB är hur i helvete herr Bäckström fick i sig för mycket av ett otillåtet preparat och där efter rikta hagelbössan.
Håller verkligen med. Att värdena är höga antyder också att han måste tagit massor med allergitabletter eller renare form av det där pseudoefedrinet.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av mb81 »

Btw var det fler än jag som blev irriterad att Mårts ens försökte i slutet? Borde vi inte plockat målvakten med typ 5 minuter kvar?
Skulle förmodligen inte gett nåt resultat men bättre att ge det en chans!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av pulverapa »

Stulle skrev:Jag har inte satt mig in allt för mycket i Bäckstöms dopad eller inte dopad, men vad som förvånar mig mest är hur vansinnig TB är på IOK. Visst, dom var sena med beskedet, men det ska ju inte överskugga något så allvarligt som att en spelare fastnat i dopingkontrollen. Oavsett om preparatet går att köpa över disk eller inte.

Det jag skulle vara förbannad på om jag vore TB är hur i helvete herr Bäckström fick i sig för mycket av ett otillåtet preparat och där efter rikta hagelbössan.
Tydligen så kan man få så höga halter av en enda tablett. Jag tycker synd om atleter som Bäckis, Visnovsky och Asafa Powell. Wada har gått för långt.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: OS 2014

Inlägg av Magnutz »

Problemet är väl att vi som inget kan om avancerad kemi/bilogi inte vet om ett ämne kan användas för att dölja förekomsten av något annat. Så om en skyhög nivå av pseudoefedring t ex används för att dölja t ex ett prestationshöjande preparat.. då fattar jag varför det är listat på WADAs aja-baja-lista.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: OS 2014

Inlägg av minalman »

Nolltolerans i OS, även för svenskar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av Stulle »

pulverapa skrev:
Stulle skrev:Jag har inte satt mig in allt för mycket i Bäckstöms dopad eller inte dopad, men vad som förvånar mig mest är hur vansinnig TB är på IOK. Visst, dom var sena med beskedet, men det ska ju inte överskugga något så allvarligt som att en spelare fastnat i dopingkontrollen. Oavsett om preparatet går att köpa över disk eller inte.

Det jag skulle vara förbannad på om jag vore TB är hur i helvete herr Bäckström fick i sig för mycket av ett otillåtet preparat och där efter rikta hagelbössan.
Tydligen så kan man få så höga halter av en enda tablett. Jag tycker synd om atleter som Bäckis, Visnovsky och Asafa Powell. Wada har gått för långt.
Förutsatt att Bäckström inte gjorde det medvetet så håller jag med dig, vilket jag absolut inte tror att han gjort heller.

Finns det en promilles chans att man kan åka fast i ett prov så har man som läkaransvarig en förbannad skyldighet att inte rekommendera medicinen, punk slut. Vilken medicin äter alla andra atleter som har allergiproblem? Finns det någon allergimedicin som är tillåten eller är detta en risk alla atleter tar som har dessa problem?

Om läkaren bär ansvaret i detta så har han förhoppningsvis rekommenderat sin sista medicin i ett svenskt landslag.

EDIT: Det är blir ju bara konstigare och konstigare.

Enligt SOK så hade inte ens Bäckström/läkarteamet deklarerat medicinen till IOK om man lyssnar på vad hon svensken säger i intervjun. Då kan man ju fråga sig varför läkaren ordinerar ut doser av en medicinen om den inte ens blivit deklarerad.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av pulverapa »

Det är ju inte klokt att en tablett kan ge så extremt olika utslag. Det verkar mer handla om vilken situation man befinner sig i.

Fan vad svårt det här är. Alla vet att Bäckis inte gjort detta medvetet, men samtidigt vill man ju sätta dit alla oärliga bulgarer...
Skriv svar