OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: OS 2014

Inlägg av Edin »

Vad ska man säga? Det var ju en defilering av Kanada ifrån början till slut, att ha våra tre bästa centrar borta håller inte mot Kanada och deras ohyggliga bredd. På det stora hela tycker jag att man ska vara nöjda med ett silver, det var betydligt mer än vad jag trodde på efter att Zäta blev skadad.

Är ändå lite besviken på turneringen i stort, tyckte inte riktigt att den tände till och hade samma känsla som man hade under OS 2006 och 2010, svårt att förklara vad det beror på egentligen.

Sen tycker man ju lite synd om Bäckis, gissar att ämnet han fått i sig inte är otillåtet i NHL, men att IOC har andra regler och han och hans läkare inte haft det i åtanke. Så förbannat klantigt, men samtidigt otroligt surt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: OS 2014

Inlägg av -daniel- »

Uselt Sverige, måste vara en av de mest avslagna OS-finalerna någonsin? Klasskillnad.
Bild
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS 2014

Inlägg av medu82 »

Men det var väl domarnas fel att vi förlorade?
Eller missade jag något annat?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: OS 2014

Inlägg av Vikas »

medu82 skrev:Men det var väl domarnas fel att vi förlorade?
Eller missade jag något annat?
Jävla Wolmer.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: OS 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Man kan ju varken uppröras eller förvånas över att man förlorar mot ett lag som Kanada.

Nej, det är helt korrekt.
Själva resultatet i sig är helt i sin ordning, det är mer sättet vi förlorar på.

Om matchbilden fortsatt se ut som den gjorde i period 1 hade jag knappt höjt på ögonbrynen, men vi ger ju mesigheten ett helt nytt gult fult ansikte i period 2-3.
Det är få förunnat att spela en OS-final, de flesta i denna trupp kommer inte göra det igen.
Undrar om dom är nöjda med hur matchen slutfördes?

Det var inte bara Kanada som var bra, Tre Kronor steg åt sidan tog inte kampen och lät Kanada spela av matchen bara.
Väldigt talande var när Grå-Mårts inte ser det uppenbara (att Kanada håller på att stänga matchen) och tar en TO vid ställning 1-0 mitt i matchen, sedan kommer 2-0 som ett brev på posten.
De första 5min av 3:e händer det absolut ingenting, Mårts fortsätter gilla läget.
Så vid 3-0, -Aaah killar kom här…..om vi skulle ta och snacka lite.

Förmodligen hade det inte hjälp ett piss, men allt handlar om att skicka signaler, gör nånting, vad som helst som kan bryta mönstret.
Kanada åkte ju bara runt o log hela 3:e

Detta gav bara en gigantisk besk eftersmak.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: OS 2014

Inlägg av Metal Machine »

Minalman: Mm, för att Englund delar ut medaljer påverkar verkligen resultatet... Läs på innebörden av ordet jäv innan ni uttalar er.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det var det sämsta svenska landslag någonsin uppvisat som vi bevittnade tidigare idag.

Helt avklädda och rövkörda av Kanada. Som ett jävla pojklag mot regerande Stanley Cup mästare.

Inte värda mer än att stå på Malmskillnadsgatan efter en sån här prestation. Där får de säkerligen betalt för att göra bort sig iallafall.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vilken skitinsats av Sverige i finalen, man får ju skämmas. Turneringen överlag höll otroligt låg nivå jämfört med vad som förväntades. Nu fullt fokus på DIF igen - skön...t.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

För övrigt är det ju tydligen regler på att positiva dopningsutslag ska påpekas 24h efter test. Inte 54h senare.

EDIT: Har tydligen lyckats göra en jävla blunder här. Vi mötte ju Slovenien i Onsdags, inte i Fredags. Så det är alltså närmre 76hrs vi snackar om.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-02-23 17:47:26, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS 2014

Inlägg av SirDIFalot »

förevigtdjurgården skrev:För övrigt är det ju tydligen regler på att positiva dopningsutslag ska påpekas 24h efter test. Inte 54h senare.
Hade Sverige varit nöjdare då? Då hade han ju inte fått spela mot Finland heller?
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:För övrigt är det ju tydligen regler på att positiva dopningsutslag ska påpekas 24h efter test. Inte 54h senare.
Hade Sverige varit nöjdare då? Då hade han ju inte fått spela mot Finland heller?
Njäe, jag vet inte men känns bara så jävla risigt att inte ta det när det ska komma utan precis innan matchstart mot hela IIHFs gullegris Kanada.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2014

Inlägg av Henke95 »

Avgå Mårts.
Victory is sweetest when you've known defeat.
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2014

Inlägg av PeterPan »

förevigtdjurgården skrev:
SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:För övrigt är det ju tydligen regler på att positiva dopningsutslag ska påpekas 24h efter test. Inte 54h senare.
Hade Sverige varit nöjdare då? Då hade han ju inte fått spela mot Finland heller?
Njäe, jag vet inte men känns bara så jävla risigt att inte ta det när det ska komma utan precis innan matchstart mot hela IIHFs gullegris Kanada.
Vilken jävla soppa!
IOK har ju gjort bort sig som fan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad jag tycker svensk landslagsledning och media främst skämmer ut sig här.

Bäckström testades positivt. End of. Han hade för höga värden av en förbjuden substans. Man kan inte hänvisa till att det är en medicin han tar hela tiden annars och tro att det är okej. Landslagsläkaren säger dessutom att han gett OK för Bäckis att ta medicinen. Det är klart hans ansvar att ha koll på vad som gäller och inte gäller? Klart Bäckström inte dopat sig, men det är likförbannat ett otillåtet högt värde av en förbjuden substans och vem som helst i OS hade blivit avstängd för det. Och svensk media gapar om att IOK gjort bort sig? Vad är det för meningen med att ha dessa regler om de inte följs?

Sen kan man ju garantera att svenska media inte hade tyckt att det var OK för kanadensisk spelare att spela finalen om han hade testats positivt. Det gäller såklart bara svenskarna. Bäckis skulle fått spela ändå.

"Han hade för höga värden, han låg över gränsen, men... IOK är dumma ändå" verkligen extremt hållbart argument för att detta är en skandal. Hade IOK skött detta som de skulle hade Bäckis varit avstängd redan mot Finland.
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Fyfan vad jag tycker svensk landslagsledning och media främst skämmer ut sig här.

Bäckström testades positivt. End of. Han hade för höga värden av en förbjuden substans. Man kan inte hänvisa till att det är en medicin han tar hela tiden annars och tro att det är okej. Landslagsläkaren säger dessutom att han gett OK för Bäckis att ta medicinen. Det är klart hans ansvar att ha koll på vad som gäller och inte gäller? Klart Bäckström inte dopat sig, men det är likförbannat ett otillåtet högt värde av en förbjuden substans och vem som helst i OS hade blivit avstängd för det. Och svensk media gapar om att IOK gjort bort sig? Vad är det för meningen med att ha dessa regler om de inte följs?

Sen kan man ju garantera att svenska media inte hade tyckt att det var OK för kanadensisk spelare att spela finalen om han hade testats positivt. Det gäller såklart bara svenskarna. Bäckis skulle fått spela ändå.

"Han hade för höga värden, han låg över gränsen, men... IOK är dumma ändå" verkligen extremt hållbart argument för att detta är en skandal. Hade IOK skött detta som de skulle hade Bäckis varit avstängd redan mot Finland.
Håller med till viss del. Sveriges poäng är dock:

Rapporteringen har inte skett inom tidsplanen.
Slovakiska spelare har kommit undan med samma sak med varningar.
Preparatet är inte prestationsförhöjande

Hade köpt allting till 100% om han hade varit avstängd mot Finland. Nu blir det fel när det skötts på detta sätt.

Så ser jag problematiken iallafall.

Sveriges stora miss är att detta preparat INTE redovisats i samband med turneringens start. Sitter på telefonen just nu men kan länka vid datorn sen varför detta är ett problem.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar