OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: OS 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Om våra spelare spelar såhär i ligan förstår jag inte hypen

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: OS 2014

Inlägg av Vikas »

4.9.5 skrev:Det finns en spelare i svenska truppen som skulle platsa i Kanada, Lundqvist inte nån annan skulle ta plats i det landslaget
Och då skulle han antagligen bara vara 2:a eller 3:e målvakt.

Sen har Bäckström tydligen åkt dit för doping. Därför han inte är med idag. Får se om det stämmer.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: OS 2014

Inlägg av Rix »

Vikas skrev:
4.9.5 skrev:Det finns en spelare i svenska truppen som skulle platsa i Kanada, Lundqvist inte nån annan skulle ta plats i det landslaget
Och då skulle han antagligen bara vara 2:a eller 3:e målvakt.

Sen har Bäckström tydligen åkt dit för doping. Därför han inte är med idag. Får se om det stämmer.
Låter väldigt tveksamt angående Bäckis, Migrän av det jag har snappat upp. Han lider av riktigt ordentlig migrän som har hindrat honom tidigare.

Matchen i sig är inte mycket att snacka om, när våra top 3 centrar är borta kan vi inte rubba Kanada. Z, Sedin och Bäckis är skillnaden i en sån här match, samt Franzén.
Lite som att Kanada skulle tappa Bergeron och Toews precis innan finalen.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Rix skrev:
Vikas skrev:
4.9.5 skrev:Det finns en spelare i svenska truppen som skulle platsa i Kanada, Lundqvist inte nån annan skulle ta plats i det landslaget
Och då skulle han antagligen bara vara 2:a eller 3:e målvakt.

Sen har Bäckström tydligen åkt dit för doping. Därför han inte är med idag. Får se om det stämmer.
Låter väldigt tveksamt angående Bäckis, Migrän av det jag har snappat upp. Han lider av riktigt ordentlig migrän som har hindrat honom tidigare.

Matchen i sig är inte mycket att snacka om, när våra top 3 centrar är borta kan vi inte rubba Kanada. Z, Sedin och Bäckis är skillnaden i en sån här match, samt Franzén.
Lite som att Kanada skulle tappa Bergeron och Toews precis innan finalen.
sok bekräftar och det gäller clarityn vem fan med astma har inte tagit det

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS 2014

Inlägg av medu82 »

Är tydligen något med hans allergi medicin...

"An NHLPA source tells Yahoo Sports that Backstrom violated anti-doping rules after using an allergy medication. Some, like Claritin, contain pseudoephedrine, a banned substance by the IOC and the World Anti-Doping Federation "
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: OS 2014

Inlägg av Rix »

Såg det nu också, vafan är det för skämt. Jag har tagit clairityn i snart 20 år inte fan blev jag hockeyproffs för det.

Ett jävla skämt, fyfan va sjukt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: OS 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:Nåja, Silver är ändå bra mycket bättre resultat än jag vad jag trodde innan turneringen.
Det där stör mig nåt oerhört, det här laget är inte värda en silvermedalj.

Nåt är allvarligt fel på hela upplägget när det går att spela "lagom" ända fram till en final.
USA eller Finland borde varit här istället.
Riktigt antiklimax, tror nästan SAIK eller Luleå hade gjort det bättre, iaf krigarmässigt.
Blek-fet-mesiga-chicken-swedes
Usch..

Detta var nog sista OS med NHL-proffs på ett långt tag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: OS 2014

Inlägg av #87 »

Inte mycket att prata om. När Kanada storsatsar så är de bäst i världen.

Väl genomförd turnering från början till slut.

Synd på Tre Kronors alla skador, men sån är hockeyn, tyvärr.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Man kan ju varken uppröras eller förvånas över att man förlorar mot ett lag som Kanada.

Två, max tre spelare från dagens svenska lag hade tagit plats i Kanadas dito. Henke, OEL och kanske EK65. That's it. På pappret ska vi knappt ha en chans egentligen.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av Axel_K »

Helt ärligt känns det nästan som att det kan bli roligare utan NHL-proffs nästa OS. Alla kommer ju verkligen kriga 150% då, idag såg det väldigt lojt ut...
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: OS 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Kan bli skönt matcher ja, dom nordamerikanska lagen blir väll någon variant av AHL allstar

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: OS 2014

Inlägg av minalman »

Tänk att Sveriges förbundshöjdare Englund delar ut medaljerna. Det måste vara jäv. Hur får sådant ske?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2014

Inlägg av PeterPan »

Rix skrev:
Vikas skrev:
4.9.5 skrev:Det finns en spelare i svenska truppen som skulle platsa i Kanada, Lundqvist inte nån annan skulle ta plats i det landslaget
Och då skulle han antagligen bara vara 2:a eller 3:e målvakt.

Sen har Bäckström tydligen åkt dit för doping. Därför han inte är med idag. Får se om det stämmer.
Låter väldigt tveksamt angående Bäckis, Migrän av det jag har snappat upp. Han lider av riktigt ordentlig migrän som har hindrat honom tidigare.

Matchen i sig är inte mycket att snacka om, när våra top 3 centrar är borta kan vi inte rubba Kanada. Z, Sedin och Bäckis är skillnaden i en sån här match, samt Franzén.
Lite som att Kanada skulle tappa Bergeron och Toews precis innan finalen.
Tycker att ett problem är att man tagit ut spelare som brukar vara bra men varit iskalla den här säsongen som Sedinarna o Louis. Bäckis har väl aldrig levererat i TK, o hela Detroit har ju haft problem under säsongen. Istället kunde Mårts haft känsla o kollat vem som är het, t ex Hedman. Många paralleller till fotbollslandslaget där.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: OS 2014

Inlägg av minalman »

Kanadickerna ser mer stolta ut än glada. Tvärtom mot Stanley Cup.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: OS 2014

Inlägg av ciirree »

Mitt största beröm går till Lundqvist som varit bra turneringen igenom, även Krüger, Karlsson och Alfredsson.
Riktigt besviken på Landeskog och Sedin.
Min kanske största hyllning går till Jimmie Ericsson, spelade verkligen hur bra som helst och fortsatte att trycka på mot killar som Crosby och Toews. Stor eloge.
Skriv svar