OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

OS 2014

Inlägg av 1962FenderStrat »

Zetterberg - Bäckström - Alfredsson - Kedjan som ska ösa in poäng

D. Sedin - H. Sedin - L. Eriksson - PP-line, även denna kedja ska producera mycket

Hagelin - P. Berglund - Stålberg - Fart och fläkt.

Landeskog - Krüger - Steen - Box-play och checking-line

Backar:

Karlsson - Enström

N. Kronwall - J. Ericsson

Oduya - Hjalmarsson

Hedman - O. Ekman-Larsson


Mål:

Lundqvist / Enroth
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av DIF_Soldier »

Johan Franzén och Alexander Edler är ganska givna i min mening. Franzén går definitivt före Stålberg, men vem som ska petas till förmån för Edler är väldigt svårt att avgöra.

De backar som för mig är helt 100% givna är Karlsson, Ericsson, Kronwall, Enström och Hjalmarsson.
Sedan ska Edler ersätta någon av de övriga.

Det är så äckligt svårt att bestämma vem, men precis här och nu är jag benägen att säga Hedman. Han är en fantastiskt bra back men jag har fått känslan att han har tendenser att tappa fokus lättast, och har väl knappast varit framstående i landslaget tidigare. Beroende på deras respektive kommande säsonger skulle jag byta antingen honom eller Oduya mot Edler.

Ekman-Larsson tyckte jag förra säsongen bevisade att han ska ha en plats.

En dark horse för mig är Jonas Brodin. Vem vet vilka kliv han tar i år? Det som avgör på backsidan är hur väl de presterar i klubblagen.

Jag tycker definitivt att Krüger ska centra fjärdekedjan, absolut. Det har faktiskt ingenting med hans DIF-sympatier att göra - han är helt enkelt en fantastiskt hårt jobbande lagspelare.

Slutligen tvekar jag på Hagelin. Hörnqvist och faktiskt också Silfverberg aspirerar på hans plats. Det beror återigen på hur väl de presterar i NHL.

Kanske också att Alfredsson får stå åt sidan. Galet, säger ni? Största ledaren i svensk hockey just nu, ja, men vid 40 års ålder finns risken att spelkvalitén minskar radikalt. The season will tell...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av SirDIFalot »

Problemet är väl att Edler är avstängd ett par matcher? Det spelar nog in. Annars tror jag Hedman har en plats och att OEL är given.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Problemet är väl att Edler är avstängd ett par matcher? Det spelar nog in. Annars tror jag Hedman har en plats och att OEL är given.
Han missar två matcher, ja. Trots det är det dumdristigt att inte ta med honom. I form är han garanterat top 4 bland Sveriges backar.

Han är efter Kronwall vår bästa tvåvägsback. Av den anledningen så måste någon med en renodlad spelstil eller labil tendens petas. Då står det mellan Oduya eller Hedman.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Problemet är väl att Edler är avstängd ett par matcher? Det spelar nog in. Annars tror jag Hedman har en plats och att OEL är given.
Han missar två matcher, ja. Trots det är det dumdristigt att inte ta med honom. I form är han garanterat top 4 bland Sveriges backar.

Han är efter Kronwall vår bästa tvåvägsback. Av den anledningen så måste någon med en renodlad spelstil eller labil tendens petas. Då står det mellan Oduya eller Hedman.
Tror ändå det kommer spela in. Grossmann har nog en rätt bra chans att ta en plats också. Fast man vet aldrig med Mårts. Hur mycket NHL kollar egentligen han?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Problemet är väl att Edler är avstängd ett par matcher? Det spelar nog in. Annars tror jag Hedman har en plats och att OEL är given.
Han missar två matcher, ja. Trots det är det dumdristigt att inte ta med honom. I form är han garanterat top 4 bland Sveriges backar.

Han är efter Kronwall vår bästa tvåvägsback. Av den anledningen så måste någon med en renodlad spelstil eller labil tendens petas. Då står det mellan Oduya eller Hedman.
Tror ändå det kommer spela in. Grossmann har nog en rätt bra chans att ta en plats också. Fast man vet aldrig med Mårts. Hur mycket NHL kollar egentligen han?
Uppenbarligen för lite. Jag menar, vad i helvete var grejen att inte ta ut Enström i första läget? Nu har han väl gjort en pudel har jag för mig, men alla som tittar någorlunda på NHL vet att Tobbe definitivt går före killar som Murray, Tallinder, Gustafsson, Brodin, Oduya, Grossmann...

På tal om Grossmann; ja, han är ett alternativ men är i nuläget överglänst av Oduya som han isåfall skulle ersätta. Hävdar att Johnny har ett något bredare register. Grossmann är en defensiv klippa, och sådana finns redan i Jonte Ericsson och Hjalmarsson som båda dessutom bidrar bättre i exempelvis uppspelsfaserna.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: OS-truppen - era förslag

Inlägg av pulverapa »

Riktigt dåligt av Enström att tacka nej till OS. Det är helt befängt. Han säger att han ska satsa på klubblaget istället, men de har ju för fan uppehåll under OS. Och kom nu inte som Mats Wennerholm och säg att han är tjurig för att han inte var med på någon kostymprovning i somras.

Uselt. Pinsamt. Jag är riktigt förbannad. Skämmes Tobias Enström!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Sv: OS-truppen - era förslag

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Riktigt dåligt av Enström att tacka nej till OS. Det är helt befängt. Han säger att han ska satsa på klubblaget istället, men de har ju för fan uppehåll under OS. Och kom nu inte som Mats Wennerholm och säg att han är tjurig för att han inte var med på någon kostymprovning i somras.

Uselt. Pinsamt. Jag är riktigt förbannad. Skämmes Tobias Enström!
Välkommen Jonas Brodin!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: OS-truppen - era förslag

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Riktigt dåligt av Enström att tacka nej till OS. Det är helt befängt. Han säger att han ska satsa på klubblaget istället, men de har ju för fan uppehåll under OS. Och kom nu inte som Mats Wennerholm och säg att han är tjurig för att han inte var med på någon kostymprovning i somras.

Uselt. Pinsamt. Jag är riktigt förbannad. Skämmes Tobias Enström!
Är inte helt hundra på att han hade platsat ändå. Tillsammans med Erik Karlsson känns han som den enda backen i vår trupp som ska ha toppminuter och massa PP-tid eller inte vara med överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Målvakter:

Lunkan, Fasth och Enroth

- Lunkan given om han kommer upp i normal standard snart. Jämnt om plats 2 dock lite fördel Enroth efter VM-succén.

Backar:

Karlsson - OEL
- Två av NHL bästa backar. Vana att spela 25-30 minuter per match. Bra skridskoåkare vilket blir viktigt på stor rink.

Oduya - Hjalmarsson
- Spelat en hel del tillsammans och funkar bra ihop. Väldigt säkra på förstapassen båda två.

Ericsson - N.Kronwall
- Samma här spelar mycket ihop och gör det bra. Spela mycket mot topplinor. Bra i boxplay.

Brodin - Gunnarsson
- Allround och kan kliva in i vilket backpar som helst och ta över en roll.


Forwards:

Loui - Sedin - Sedin
- Producerande femma som ska stå för majoriteten av poängen framåt. Visade fin kemi i VM.

Zäta - Bäckis - Steen
- Tror den här kedjan kan skapa riktigt fin magi. Tycker Zäta fungerar bäst när han spelar ytter med en "assist-kung" som center. Steen är given i en av dom producerande kedjorna.

Alfie - MoJo - Franzén
- Hybridkedja som både har potential att producera framåt men också spela 0-0 mot motståndarens topplinor när vi möter bättre lag.

Landeskog - Krüger - Hörnqvist
- Ren checking line som ska vara extremt jobbiga att möta. Fysiskt spel av Bengan och Landeskog. Krüger täcker upp bakåt när yttrarna jagar backar i sarghörnen. Bra om man bidrar med ett par grismål också.




Berglund, Silfverberg

- Berglund kan gå in och leda en kedja om det skulle hacka i spelet för någon center. Silfverberg med mycket pga bristen på högerfattade spelare, kan vara aktuell för att spela lite PP. kan även spela i producerande femma vid skada eller om det behövs förändringar.

Edit:
Förövrigt var det ett grovt tjänstefel av BÅG att inte ta ut Ölvestad till förra OS. Fans ingen hetare och bättre power-forward än Jimmie just vid det tillfället. Hade gjort det sjukt bra på liten rink i en 4:e kedja.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av pulverapa »

Målvakter:

Henrik Lundqvist
Jhonas Enroth
Robin Lehner

Backar:

Erik Karlsson - Niklas Hjalmarsson
Oliver Ekman-Larsson - Niklas Kronwall
Erik Gustafsson - Alexander Edler
Victor Hedman
Staffan Kronwall

Forwards:

Daniel Sedin - Henrik Sedin - Patric Hörnqvist
Alexander Steen - Henrik Zetterberg - Johan Franzén
Loui Eriksson - Nicklas Bäckström - Daniel Alfredsson
Gabriel Landeskog - Patrik Berglund - Jakob Silfverberg
Carl Hagelin
Marcus Krüger
Senast redigerad av pulverapa den 2013-11-07 22:24:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av Jim Morrison »

Sedin - Sedin - Steen
Franzen - Zetterberg - Alfredsson
Landeskog - Bäckström - Eriksson
Hagelin - Berglund - Silfverberg
Krüger

Kronwall - Karlsson
Ekman-Larsson - Brodin
Hedman - Hjalmarsson
Edler - Ericsson

Lundqvist
Lehner
Fasth
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av Staten »

Jim Morrison skrev:Sedin - Sedin - Steen
Galet läcker kedja det där skulle vara. Skulle sätta skräck i de flesta motståndarna.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av sensei »

Staten skrev:
Jim Morrison skrev:Sedin - Sedin - Steen
Galet läcker kedja det där skulle vara. Skulle sätta skräck i de flesta motståndarna.
Jag är ingen Sedins-fan. Ska vi ha med Sedins så får de åka runt och passa till varandra i en utpräglad 4:e-formation, vars syfte är att motståndarna skall bli yra i huvudet.

Ett sk. flame-bait som man sa förr 8) även om jag faktiskt inte är någon Sedins-fan på riktigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Staten skrev:
Jim Morrison skrev:Sedin - Sedin - Steen
Galet läcker kedja det där skulle vara. Skulle sätta skräck i de flesta motståndarna.
Jag är ingen Sedins-fan. Ska vi ha med Sedins så får de åka runt och passa till varandra i en utpräglad 4:e-formation, vars syfte är att motståndarna skall bli yra i huvudet.

Ett sk. flame-bait som man sa förr 8) även om jag faktiskt inte är någon Sedins-fan på riktigt.
Ibland är du påläst, oftast roligt att läsa dina poster, men ibland vet jag inte om du skojar eller inte.
"Ska vi ha med Sedins".

Båda har vunnit poängligan i NHL bara för nån säsong sedan (men det vet du ju redan om).
Sånt är icke genomförbart om man endast snurrar runt i hörnen & passar varandra.
Tycker Bröderna Snurr visade i VM senast att man kan prestera på topp i viktiga matcher. Det är väl på det området man fått en hel del kritik
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar