SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Túrin Turambar »

:lol:
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av Mattias_87 »

:lol:

Tack för att jag fick skratta idag också!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL 13/14

Inlägg av Ohddan »

Haha. Hyllning till guds ben som välte keepern
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 13/14

Inlägg av ciirree »

"– Jag köper att de tar den, men då tycker jag till exempel att mordförsöket på Cam kanske var lite värre. Vid vårt bås, när Cam lägger pucken, så är det en som siktar med armbågen i ansiktet på honom, säger Sandström till NSD."

" – De har tittat på händelsen i efterhand och säger klart och tydligt att det inte är något att gå vidare med, säger Peter Andersson."

Luleå slutar aldrig att förvåna. Kallar en armbågstackling för mordförsök och gråter ut i media!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av mb81 »

Hv satsar på att bli ett bottenlag även nästa år. Helt obegripligt förlänger de med Marcus Nilson som har varit en av deras sämsta spelare i år.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: SHL 13/14

Inlägg av 1962FenderStrat »

Luleå borta. Linus Klasen -> KHL. Omark -> KHL alt. NLA.

:D
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: SHL 13/14

Inlägg av 1962FenderStrat »

Kollar SAIK - LHC, vilken magisk flippmacka av Melker Karlsson. Gåshud fan...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 13/14

Inlägg av crike »

Som extremt sportintresserad har jag inte kunnat förstå varför jag överhuvudtaget inte bryr mig om slutspelet. Jag har tom bättre koll på innebandyns slutspel trots att jag där har noll känslor rörande lagen som är med.

Tror dock att jag kommit fram till vad det beror på. Att det är matcher varje dag. Nu förstår jag att dom försöker mjölka kassan men alla matchserier borde spelas samma dag, det är min åsikt.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: SHL 13/14

Inlägg av Henkos »

Kan inte riktigt hålla med där. Tycker det är schysst att det går matcher varje dag, får man full fokus på varje match. Hälften av veckans kvällar är iaf jag upptagen och om det då är full omgång en sån kväll så får man ju inte sett en enda match.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 13/14

Inlägg av Rix »

Rätta mig om jag har fel nu, men var det inte snack om att Oscar Möller ville/var på väg till DIF när vi lira i SHL och han kom tillbaka till Sverige.

Där kan man snacka en klasslirare rakt igenom, gör mål i viktiga matcher och producerar enormt mycket. Som sagt det kan vara något jag bara ha fått för mig och egentligen är det väl totalt ointressant nu när han lirar i Saik, men om det jag minns stämmer gick vi verkligen bet om en grymt bra spelare.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av förevigtdjurgården »

Skellefteå är ju så överlägset bra så det är knappt roligt att titta ens. 8-2 på bortaplan, i semifinal, i SHL. Näe..
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av pulverapa »

http://www.martinborgs.se/blog/2014/4/7 ... g-avgr-shl

Fy fan för ekonomisk dopning. Bara vi och aik som inte sysslar med sånt. Det måste förbjudas snarast!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:http://www.martinborgs.se/blog/2014/4/7 ... g-avgr-shl

Fy fan för ekonomisk dopning. Bara vi och aik som inte sysslar med sånt. Det måste förbjudas snarast!
Det finns ett par lag till. Fisk får ju inte heller en spänn i bidrag så det är generellt stor-storstadsklubbarna som står med lång näsa. Ironiskt nog är det från dessa skattebetalare som merparten av glesbygdsstödet kommer.
Malmö fick väl bidrag förr men efter brakförluster och skatteskulder har jag för mig att kommunen drog sig ur. Vet inte hur det ser ut idag dock.

Men aja, vissa saker kan man inte säga så mycket om. Om laget äger hallen och kommunen hyr in sig till marknadsmässiga hyror för tex allmänhetens åkning eller andra event så är det ändå i idrottens intresse.
Om det däremot är icke-marknadsmässigt eller fråga om annan sponsring så kan man ju som skattebetalare fråga sig om det är värt det men samtidigt skall man inte försöka mäta varenda kronas effektivitet heller. Det finns värden som är svåra att mäta i pengar.

Ett större idrottsintresse kan tex vara positivt för folkhälsan men att försöka mäta hur mycket färre långtidssjukskrivningar 2020 (som främst är en statlig och inte kommunal angelägenhet) som kommunbidrag 2009 till Växjö gav låter sig inte riktigt göras.

Det stora problemet enligt mig är inte kommunal sponsring (doping) i sig utan den idrottsliga orättvisan i att det är i princip oreglerat. Å andra sidan finns det fler orättvisor som tex att Storstäderna har högre marknadshyror, eller att storstäderna har större upptagningsområden, bättre kommunikationer och större publikunderlag.
Gillar inte den monetära biten i idrotten och kommundopningen kan vara riktigt smutsigt med sålda trottoarkanter och dylika konstigheter men korrekt skötta kommunala bidrag till idrotten i allmänhet kan samtidigt verka positivt vilket politikerna i Stockholm helt verkar ignorera.
Senast redigerad av Praetori den 2014-04-07 10:04:04, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av mb81 »

Växjö får alltså 13 mille/år. Fördelat på 60000 invånare. Varav max 40000 betalar lär betala skatt.
Alltså runt 325 kr/person i skatt direkt till klubben. Det är fan inte ok nånstans.

Tänk om Sthlms kommun också kunde skänka 325 kr/person till kommunens hockeylag. Vi skulle få runt 150-200 mille om året med Växjös fördelning. Tror aldrig nåt annat lag skulle vinna sm-guld om vi hade de förutsättningarna!
Sen än värre de klubbar där kommuner har glesbygdsstöd och får stålar från kommunen. Det är våra pengar alla som bor i Sthlm tex. Skulle gärna läsa forskningen om det här. Hur mycket tjänar kommunerna på att ge stöd till det lokala laget i förhållande mot satsad krona.
Skriv svar