SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 13/14

Inlägg av Edin »

Jahaja mina vänner, då sparkar väl vi igång den här tråden också. Här har ni mitt tips:

1. Skellefteå
2. Luleå
3. Linköping
4. Frölunda
5. Färjestad
6. HV71
7. Modo
8. Växjö
9. Brynäs
10. aik
11. Örebro
12. Leksand

Själv tänkte jag följa Leksand - Brynäs på C More nu, bottenmöte direkt alltså. :wink:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 13/14

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jösses vad Brodin har stelopererade handleder, som gjutna i betong.

Rätt bra drag annars, både på isen och läktarplats.
Trots ledning tycker jag mig ändå se att leksand kommer få det jobbigt i egen zon i SHL13/14, ständigt steget efter.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av Nyberabb »

Lee Harvey Oswald skrev:Jösses vad Brodin har stelopererade handleder, som gjutna i betong.

Rätt bra drag annars, både på isen och läktarplats.
Trots ledning tycker jag mig ändå se att leksand kommer få det jobbigt i egen zon i SHL13/14, ständigt steget efter.
tycker risken känns jävligt stor att Brynäs gör en DIF, åker ut 2 år efter sm final, dom spelar inte bra och kommer vara ett bottenlag, går det genomgående dåligt sätter sig det i huvudet och den mentala faktorn ska respekteras, vet vi om några
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: SHL 13/14

Inlägg av #87 »

Får domarna ringa och döma bort ett mål p.g.a. spelare i målgården? Har fått för mig att de inte kan ringa på det, men jag kan ha helt fel..
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Edin »

#87 skrev:Får domarna ringa och döma bort ett mål p.g.a. spelare i målgården? Har fått för mig att de inte kan ringa på det, men jag kan ha helt fel..
Jo, det får man ringa på.

Men å andra sidan så bryr sig väl inte Hovets måldomare om vad som står i regelboken? :wink:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: SHL 13/14

Inlägg av #87 »

Edin skrev:
#87 skrev:Får domarna ringa och döma bort ett mål p.g.a. spelare i målgården? Har fått för mig att de inte kan ringa på det, men jag kan ha helt fel..
Jo, det får man ringa på.

Men å andra sidan så bryr sig väl inte Hovets måldomare om vad som står i regelboken? :wink:
Okej, tack för den infon! Haha ja, de gör ju lite som de själva vill..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 13/14

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:Får domarna ringa och döma bort ett mål p.g.a. spelare i målgården? Har fått för mig att de inte kan ringa på det, men jag kan ha helt fel..
Det var så förut. Men det är ändrat nu. Jag gillar det inte. Det är ju fan asmånga mål man kan hävda att det var någon skena innanför det blåa vid något tillfälle och få det bortdömt.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 13/14

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nyberabb skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jösses vad Brodin har stelopererade handleder, som gjutna i betong.

Rätt bra drag annars, både på isen och läktarplats.
Trots ledning tycker jag mig ändå se att leksand kommer få det jobbigt i egen zon i SHL13/14, ständigt steget efter.
tycker risken känns jävligt stor att Brynäs gör en DIF, åker ut 2 år efter sm final, dom spelar inte bra och kommer vara ett bottenlag, går det genomgående dåligt sätter sig det i huvudet och den mentala faktorn ska respekteras, vet vi om några
Tjaa, kanske säger mer om leksand än om BIF, men brynäs fullständigt mosar leksand i 2:a perioden.
Nästan genant klasskillnad.

Tror personligen inte att BIF är ett lag för nedflyttning, alldeles för smarta/skickliga spelare i det laget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Djurgårn »

Visserligen tror jag att Brynäs kommer få det tufft i år men det är än så länge klasskillnad mellan Brynäs och Leksand. Leksand ser riktigt tunna ut.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Nyberabb skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jösses vad Brodin har stelopererade handleder, som gjutna i betong.

Rätt bra drag annars, både på isen och läktarplats.
Trots ledning tycker jag mig ändå se att leksand kommer få det jobbigt i egen zon i SHL13/14, ständigt steget efter.
tycker risken känns jävligt stor att Brynäs gör en DIF, åker ut 2 år efter sm final, dom spelar inte bra och kommer vara ett bottenlag, går det genomgående dåligt sätter sig det i huvudet och den mentala faktorn ska respekteras, vet vi om några
Tjaa, kanske säger mer om leksand än om BIF, men brynäs fullständigt mosar leksand i 2:a perioden.
Nästan genant klasskillnad.

Tror personligen inte att BIF är ett lag för nedflyttning, alldeles för smarta/skickliga spelare i det laget.
Brynäs klappade ju dock igenom fullständigt i mitten på förra säsongen, och nu har man tappat Järnkrok och Lindholm och ersatt dom med några nordamerikaner där man inte riktigt vet vad man får.

Börjar det gå dåligt i år igen så tror jag absolut att man är ett lag för kvalserien, jag har tippat dom som tia enkom på grund av de bakomvarande lagens uselhet. Men om Örebros nyförvärv levererar och aik får ihop ett bra lagbygge...

Men med det sagt så är har ju inte Leksand haft en sportkeps i den här perioden, 4-16 i skott säger väl det mesta. Var dom ens i offensiv zon första 12 minuterna?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 13/14

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Seymour...? :?
Var helt säker på att det skulle uttalas See-More
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Edin »

Daniel Larsson lämnar av oklar anledning aik-målet med 30 sekunder kvar av matchen, in kommer Alexander Hamberg och han släpper in första skottet när HV kvitterar till 4-4 med 21 sekunder kvar. 8)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av -daniel- »

Ja det gjorde min lördag med HV kvitteringen. Nu kan väl Nilson sätta 5:an?
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Ja det gjorde min lördag med HV kvitteringen. Nu kan väl Nilson sätta 5:an?
Ja, skönt att HV kunde kvittera efter att de blivit rånade av Hovets måldomare i andra perioden.

Vem är mannen som sitter där uppe på loftet på Hovet egentligen? Han är ju uppenbarligen sinnessjuk.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL 13/14

Inlägg av Metal Machine »

Sinnessjuk = sork
Skriv svar