Franchise Hockey Manager

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Franchise Hockey Manager

Inlägg av SirDIFalot »

https://store3.esellerate.net/store/che ... atalog.htm

Någon mer som hunnit testa? Köper man spelet nu så får man beta-versionen tills det kommer ut i september.

Man kan spela i NHL, Elitserien, Allsvenskan, juniorligorna i Kanada. Allt möjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Franchise Hockey Manager

Inlägg av SirDIFalot »

Okej, de verkar inte lagt överdrivet mycket fokus på de allsvenska lagen.

Jag uppskattar att Ölvestad har 15/20 i puckhandling och hockey sense. Men jag skulle gärna skippa Linkans 5-årskontakt.
Expert.
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Franchise Hockey Manager

Inlägg av Oaklund »

Är det likt football manager när det gäller att sköta ekonomin, laguttagningar, scouting m.m?

Funderar helt klart på att köpa det. Har längtat efter ett managerspel till hockeyn.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Franchise Hockey Manager

Inlägg av Lakrisal »

Har nött EHM som få andra jag känner... med FHM har jag orkat ungefär 2-3 månader. Inte roligt för fem öre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Franchise Hockey Manager

Inlägg av mb81 »

Är det sämre än eastside? För det kändes bara som en sämre version än cm/fm.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Franchise Hockey Manager

Inlägg av Edin »

mb81 skrev:Är det sämre än eastside? För det kändes bara som en sämre version än cm/fm.
Det är ju fortfarande bara i betastadiet, riktiga releasen är inte förrän i September. Så det finns ju i dagsläget en hel del frustrerande buggar, kvalserien simuleras inte som den ska etc.

Har dock lirat det i någon månad, det är inte riktigt lika beroendeframkallande som FM ännu, men det har absolut potential att bli det. Att det blir bättre än EHM är jag helt säker på.

Gillar man managerspel så rekommenderar jag det varmt, det här tror jag kommer bli riktigt bra med tiden.
SirDIFalot skrev:Okej, de verkar inte lagt överdrivet mycket fokus på de allsvenska lagen.

Jag uppskattar att Ölvestad har 15/20 i puckhandling och hockey sense. Men jag skulle gärna skippa Linkans 5-årskontakt.
Ja, rätt kul att Kim Lennhammer hade 5 stjärnor i potential också, men de verkar ha justerat trupperna lite nu. Det fina med den här typen av spel är att communityn alltid är väldigt aktiv, man gör egna databaser etcetera, så är man inte nöjd med den som kommer med spelet så finns det säkert något eldsjäl där ute som kommer att göra en egen databas med fokus på svenska spelare.

Har, precis som jag gör på FM, nästan bara varit manager för DIF, och det finns ju en del kvar att önska vad gäller simulationen i Sverige, men som jag sa tidigare så är jag säker på att det blir bra med tiden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar