Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Ja
35
66%
Nej
18
34%
 
Antal röster: 53

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Det finns nog ingen i dagsläget som önskar nåt annat än ES för oss.

Visst, Vi skulle kunna ha 7000 mot st. Petersburg eller Riga, men underskatta inte plast-fansen från dessa städer. Många fans bor i Stockholm och för dem är det rena drömmen att deras lag kommer hit.

Vår supporterkultur skulle sticka ut kraftigt från mängden.

Som någon här tidigare sa, om vi tvingades gå med skulle upplägget vara annorlunda än idag. Det skulle garanterat delas upp i 4 konferenser där vi skulle tillhöra den kontinentala divisionen. Det vill säga mestadels vår tidszon eller en timme före.
Men är det verkligen en supporterkultur vi vill ha?
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Sv: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Det finns nog ingen i dagsläget som önskar nåt annat än ES för oss.

Visst, Vi skulle kunna ha 7000 mot st. Petersburg eller Riga, men underskatta inte plast-fansen från dessa städer. Många fans bor i Stockholm och för dem är det rena drömmen att deras lag kommer hit.

Vår supporterkultur skulle sticka ut kraftigt från mängden.

Som någon här tidigare sa, om vi tvingades gå med skulle upplägget vara annorlunda än idag. Det skulle garanterat delas upp i 4 konferenser där vi skulle tillhöra den kontinentala divisionen. Det vill säga mestadels vår tidszon eller en timme före.
Men är det verkligen en supporterkultur vi vill ha?
Precis.
Lite som Är det verkligen fred vi vill ha?

Utan att tveka en millisekund, om jag tvingats välja mellan "supporterkultur" & ett DIF med kunskap om den ädla sporten ishockey, då ha jag valt DIF-modo i ett halvdött globen alla dagar i veckan
(som under DIF:s glansdagar 80/90 & tidigt 2000-tal, då klacken dök upp i semifinal/final)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av pulverapa »

Nästan en tredjedel av publiken skulle alltså sluta gå på DIF hockey om vi gick denna bittra, men kanske nödvändiga väg? Skrämmande.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Nästan en tredjedel av publiken skulle alltså sluta gå på DIF hockey om vi gick denna bittra, men kanske nödvändiga väg? Skrämmande.
Fast du har ju bara 20 röster att gå på. För få för att dra några slutsatser egentligen.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Det finns nog ingen i dagsläget som önskar nåt annat än ES för oss.

Visst, Vi skulle kunna ha 7000 mot st. Petersburg eller Riga, men underskatta inte plast-fansen från dessa städer. Många fans bor i Stockholm och för dem är det rena drömmen att deras lag kommer hit.

Vår supporterkultur skulle sticka ut kraftigt från mängden.

Som någon här tidigare sa, om vi tvingades gå med skulle upplägget vara annorlunda än idag. Det skulle garanterat delas upp i 4 konferenser där vi skulle tillhöra den kontinentala divisionen. Det vill säga mestadels vår tidszon eller en timme före.
Men är det verkligen en supporterkultur vi vill ha?
Förstår inte riktigt frågan. Vill du att vi ska och bli mer plast eller?
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av XantE »

Hade gått på några matcher men hade inte varit lika kul. Fyfan mår dåligt av bara tanken..
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Sjöwall »

Lätt. Jag älskar Ryssland. Hade blivit många bortamatcher och resor runt om i Ryssland! Tur att man är flexibel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av pulverapa »

XantE skrev:Hade gått på några matcher men hade inte varit lika kul. Fyfan mår dåligt av bara tanken..
Alla tycker som de vill, personligen ser jag inte att Karlskrona eller Troja är roligare att möta än t.ex. Ak Bars Kazan eller Slovan Bratislava. Eller gamla Sovjets vingar, för den delen. :)

SSK och VIK är väl halvroliga att möta, resten suger fett.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Isabo »

För min del skulle det i varje fall inte bli några bortaresor om DIF spelade i KHL. Tror det hänger mycket på vad en biljett skulle kosta till exempelvis DIF-CSKA eller vad de nu har för lag därborta.
Jag är absolut inte FÖR att vi skulle spela i KHL, känns lite väl "plast", men skulle vi nu hamna där så skulle jag säkert gå på matcher om det var ett rimligt pris för att se Lokomotiv Jaroslavl äntra Hovet.

jag vet att jag är väldigt tänd på att se EHL-matcherna på Hovet i alla fall, de har jag ju genom säsongskortet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av pulverapa »

Riga borta skulle kunna bli legendariska resor, där slipper man också visum.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Isabo »

Ja, Riga är ju en rimlig bortamatch (det skulle säkert bli fler än en match där per säsong?) i alla fall. Dit är det ju rätt smidigt att åka, jag var där för några år sedan.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det här med visum hade blivit sjukt dyrt i längden. Bara det kostar runt 600 spänn! Det är det klart sämsta med Ryssland.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Isabo »

Värstingbortamatchen skulle ju annars vara Khabarovsk, det är ju på andra sidan Jorden. Det slår ju Haparanda med hästlängder :)


Visum behövs inte heller till vare sig Prag eller Bratislava, även om resan naturligtvis är lite dyrare än till Riga.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av pulverapa »

Isabo skrev:Värstingbortamatchen skulle ju annars vara Khabarovsk, det är ju på andra sidan Jorden. Det slår ju Haparanda med hästlängder :)


Visum behövs inte heller till vare sig Prag eller Bratislava, även om resan naturligtvis är lite dyrare än till Riga.
Nu har ju även Vladivostok fått ett lag. :)

Nä, går vi med slipper vi troligtvis den resan.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Skulle du gå på DIF-matcher i KHL?

Inlägg av Isabo »

Ok, så alla möter inte alla minst en gång?
Skriv svar