Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av pulverapa »

BaronVonDif skrev:
Nummer19 skrev:Vilken jävla tam mottagning på Kungsträdgården. Oproffsig produktion och Sjödin vet ju inte ens vad spelarna heter. Och Lena Adelsohn är fan dummare än vad hon ser ut. Och samma jävlar som sågade Mårts längst fotknölarna för några veckor sedan sjunger nu "Det finns bara en Pelle Mårts!"

Plast plast plast.


Äckligt.
Klockan 12 en måndag var ju ingen kompis-pass direkt, vem tar ledigt en måndag för att se gnagar Sjödin och Eurovision Robin?
Hade det varit OS hade jag tagit semester idag...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockey-VM 2013

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Grattis till guldet. Glöm inte att buda på signerade tre kronor tröjan, alla pengar går till Djurgårdshjälpen och du får en tröja signerad av enda svenska landslaget som vunnit på hemmaplan, win win.
http://www.tradera.com/signerad-tre-kro ... _182479927
Drygt fyra lakan för tröjan är ett fynd! :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:Fantastiskt. Efter att ha fått sitt hockeyintresse pissat på av vårat kära DIF så känns det underbart att se dessa unga killar kriga för sitt liv därute. Plus världsklass av Sedinarna rätt igenom, en sån fruktansvärd skicklighet. Något man knappast varit bortskämd med. Detta landslag har fått mig att glömma misären och förlorarmentaliteten med Djurgården för en stund och det tackar jag för.
Precis så.
Det var en lättnad & en oerhörd befrielse att bevittna de sista 3 matcherna med detta hårt jobbande smart spelande lag.
Har man som jag inget större intresse av Nhl (mer än att se nåt "circus-nummer" då & då) så var detta som balsam för en svårt sargad hockeysjäl.

Tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar