Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:Medans vissa andra spelare åker och gömmer sig när laget möter Norge, men det är klart det är lättare att vara bra när man möter ett svagt Norge. Matcherna har inte börjat att gälla som mest ännu, det är om en vecka som matcherna gäller som mest.
Jag citerar min egna visdomsord från i Torsdags förra veckan.


Sverige har en riktigt bra målvakt i Enroth, Sedin x2 får fart på PP, dom är så bra på det att dom t.o.m fick ordning på Danielsson. Denna Danielsson som gjorde att jag kräktes lite i min mun så fort han hoppade in på isen. Kan inte med den spelaren, det är jobbigt när han är på isen
Senast redigerad av Caveman den 2013-05-16 23:13:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Caveman »

Bamsefar skrev:Tycker Landeskog är riktigt jävla bra ikväll. Han tar visserligen fortf dumma offensiva utvisningar då och då, men i box play och 4 mot 4 sista 10 min är han verkligen med och bär laget. Framtida stomme i Tre Kronor utan tvekan!
Landeskog gör en av sina bästa matcher i detta VM, han är grym i PK, han spelar fysiskt, han skapar lägen.....
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Praetori »

litto skrev:Sjuk straff. Han bara åkte in på isen och sköt så hårt han kunde sen gick han in och duschade. Så var det, nästan... Magiskt.
Ja Louie lämnade i vanlig ordning nerverna i omklädningsrummet och gjorde vad han gör bäst.
Sedinarna är grymma tillsammans men straffläggningen var lite vick på rumpan och såg jävligt ansträngda ut. Petterson hade bestämt sig redan innan han klev på isen att puckjäveln skulle in oavsett om så Smith stod i vägen. Lite skön passning till "proffsen" också. Brutalt och vackert på samma gång.

Danielsson är underskattad. Har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag sade till frugan redan innan matchen att han var en mycket trolig kandidat för målproduktionen om det bara uppstår lite lägen.

Tycker folk sågar Thörnberg i onödan. Visst gjorde han en riktig juniormiss men samtidigt så har han kört riktigt bra framåt så killen förtjänar lite cred även om han fortfarande stinker fisk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockey-VM 2013

Inlägg av minalman »

Gillar inte Mårts (vet inte varför jag inte gör det, men han liknar en kemilärare jag haft). Men han har varit envis med Nicky D i PP och han instruerade Pettersson att köra sin specialare. Så han (Mårts) kan väl ha en påse på huvudet så blir allt bra. Eller så får jag lyssna på radio när TK spelar, för nu blir det Guld! Fast man är väl på Stadion då?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

20002001 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Så Kanada-US...and A i final
Eller inte....
Alltid lika kul när en så förbannat självsäker människa har fel.
"Chicken Sweden" jo, mm, eller hur.
Förbannat självsäker tror jag inte, det är dina ord.
Snarare är jag en smula tilltufsad (ärrad) av ett långt liv, där saker & ting i ens tillvaro tenderar att sluta på ett olyckligt vis

Ska vi vara helt ärliga så är Kanada bättre på allt i denna match, utom i målvaktsspelet & PP.
Det räckte denna gång, ingen är gladare än jag, äntligen lite sportslig framgång på hockeyfronten.
Säkert 3 år sedan jag hade den känslan i kropp & själ

Btw så visade #92 äntligen upp lite av sitt kunnande i slutet av matchen (har inte sett nåt bra med den pojken tidigare).
Visade prov på taktiskt smartness & kyla när det blåste hårt, fortsätt så & skit i att ta utv i anfallszon framöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av seppuko »

Var på matchen igår och det var ju kul. Trodde nog på förlust som de flesta men återigen visar ett lag motsatsen. Kändes bara riktigt farlig ett par gånger annars litade man helt och hållet på försvaret och Enroth. Mest imponerad är jag av #8 och #15, mest för att de är unga elitseriespelare som är helt orädda detta Kanada. Vi har ju genom åren sett etablerade NHL-proffs fullständigt skita på sig när man mött tyngre motstånd. Häftigt.

Jäkla kul att alla tog sina roller, askul att se Sedinarna äntligen ta ett STORT ansvar och inte vika ned sig som de brukar, de pratade, guidade och klappade medspelare hela tiden. Fantastisk laginsats. Men alla var på slutet så tröttkörda så hoppas de hinner ladda om till finlandsmatchen :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av warrant »

Sedinarna är grymt bra i power play.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockey-VM 2013

Inlägg av minalman »

warrant skrev:Sedinarna är grymt bra i power play.
Sedinarna är grymt bra. Punkt. Det blir litet som Barcelona när de är inne.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av warrant »

minalman skrev:
warrant skrev:Sedinarna är grymt bra i power play.
Sedinarna är grymt bra. Punkt. Det blir litet som Barcelona när de är inne.
Finnarna skiter nästan på sig när dom är inne. Rätt så given OS kedja detta med Loui Eriksson.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockey-VM 2013

Inlägg av minalman »

Tack Vancouver! Att ni åkte ur blev vår räddning.
Vad vi ser är beviset för NHL:s överlägsenhet. OK att ta in NHL-proffs, men när man tar in samspelta spelare från NHL direkt in i laget, typ Sedinarna, är det världsklass.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av -daniel- »

Fantastiskt bra Sedinarna har varit sen de kom hit, jag trodde verkligen inte de hade den här hockeyn i sig. Sen tycker jag förvisso att finnarna hade alldeles åt helskotta för stor respekt för #22 och #33 men vem bryr sig?

Detta bespottade landslag är i VM-final, det är nästan komiskt. Skål!
Bild
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:Fantastiskt bra Sedinarna har varit sen de kom hit, jag trodde verkligen inte de hade den här hockeyn i sig. Sen tycker jag förvisso att finnarna hade alldeles åt helskotta för stor respekt för #22 och #33 men vem bryr sig?

Detta bespottade landslag är i VM-final, det är nästan komiskt. Skål!
Finns ju en anledning att båda två vunnit NHL:s poängliga. De enda två svenskar som lyckats med detta förutom Peter Forsberg. Jag är inte ett dugg förvånad! Sedinarna är bland det bästa vi fått fram i Svensk ishockey utan tvekan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
-daniel- skrev:Fantastiskt bra Sedinarna har varit sen de kom hit, jag trodde verkligen inte de hade den här hockeyn i sig. Sen tycker jag förvisso att finnarna hade alldeles åt helskotta för stor respekt för #22 och #33 men vem bryr sig?

Detta bespottade landslag är i VM-final, det är nästan komiskt. Skål!
Finns ju en anledning att båda två vunnit NHL:s poängliga. De enda två svenskar som lyckats med detta förutom Peter Forsberg. Jag är inte ett dugg förvånad! Sedinarna är bland det bästa vi fått fram i Svensk ishockey utan tvekan.
Naturligtvis, men de senaste gångerna jag sett Grabbarna Grus har jag inte varit sådär fruktansvärt imponerad. Men här, på den här något lägre nivån, kommer de verkligen till sin rätt.
Bild
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Rix »

Tycker Landeskog har varit riktigt bra de tre senaste matchera. När Sedins kom in så släppte en sten från hans axlar och han behöver inte leda laget utan kan fokusera på sitt spel genom att spela bra åt båda hållen och fullfölja alla situationer. Dessutom har han inte dragit på sig utvisningar som han gjorde tidigare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rix skrev:Tycker Landeskog har varit riktigt bra de tre senaste matchera. När Sedins kom in så släppte en sten från hans axlar och han behöver inte leda laget utan kan fokusera på sitt spel genom att spela bra åt båda hållen och fullfölja alla situationer. Dessutom har han inte dragit på sig utvisningar som han gjorde tidigare.
Håller med, han gör ett grymt jobb nu på slutet, lite i skymundan.

Men frågan kvarstår ändå, är det verkligen redan nu lagkaptensämne i den pojken?
Så fort lite "press" tas bort så spelar han otroligt mycket enklare & bättre.
Fick för mig att en lagkapten ska klara av att bära lite av pressen & föregå med gott exempel.
I Tre Kronor & DIF har det snarare varit tvärt om, även om han inte var kapten i DIF så kändes det som Gabriel inte pallade för trycket riktigt.
Tillägger återigen att jag knappt sett några Coloradomatcher, säkerligen har han bevisat ett & annat i den ligan.

Annars har detta VM utvecklat sig till en gammal klassisk svensk-turnering.
Vi inleder bedrövligt och alla förväntningar sopas bort redan i grundspelet.
Sedan så smyger man igång i kvarten med försvarsspelet i förarsätet och mer eller mindre tråkar ut motståndet.
Inte så vackert alla gånger men det skiter jag helt i.

Sedan är det ju onekligen så att tvillingbröderna gjort ett visst avtryck sedan de anlände, om man ska uttrycka sig milt.
"Kidsen" från Saik är också härliga att se på, där pratar vi absolut 0 respekt för motståndet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar