Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Inlägg av shma »

Det var inte spelarnas fel att det bara blev 2 pinnar, brynäs hade en hel del flyt med dommarna och studsar. Var ensam djurgårdare brevid brynäs klacken... eller klack o klack... hur som helst, såg försvaret riktigt heta ut. Brynäs hade inte mycket i matchen, och deras powerplay kom ingen som helst vart. Skönt o se, då jag var riktigt nervös innan matchen. Betyg 4 av 5 till ett mentalt pressat djurgården, som hade hela matchen... dommarna får max 2 av 5... brynäsarna ramlade lättare än skidstavar i blåst... sorgligt, att jag ger dom en 2a är bara pga av straffen...

(hoppas jag syns på tv sen, den enda som stod på läktaren när dif gjorde mål!! )

ps vart var dif klacken ??? tyst som tusan idag...
Bild
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Så JÄVLA skönt!!!

21-26 i skott med! Inte illa!!
smålandsdifare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-09-23
Ort: värnamo

Inlägg av smålandsdifare »

Härligt med vinst idag, var ju lite deppig efter förra matchen, men det känns bättre nu, man vet ju att DIF som tradition brukar inleda serien lite knackit för att sen komma igång.

nån mer än jag och en polare som ska på hv-DIF på torsdag?

Djurgården för evigt!!
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Skönt att andra än firma Bremberg/Thoresen nätar.

Bättre med flera målskyttar än 1 lr 2.
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Var i Gävle idag. Ganska seg tillställning. Synd att vi inte kan hålla i 2-0 ledningen. 2-2 målet är väldigt slarvigt av annars duktige Adam Andersson.

Bland backarna tyckte jag Adam Andersson som redan nämnt var bra(förutom slarvet vid 2-2 målet), Ryman & Ronnie Pettersson rätt bra dom också. Mattsson såg vilsen ut. Björck & Strömberg hade svårt att hänga med. Finns mer att önska från dessa tre.

Rudslätt mycket bra idag. Ölvestad bra som vanligt. Linkan bra också, borde gå mer rakt på mål istället för att hålla i pucken och åka eller passa ifrån läget. Thoresen slet bra men försökte sig på för svåra grejor allt för ofta.

Synd att det inte var mer folk på plats än vad det var Satt själv på sittplats precis brevid djurgårdläktaren. Uppskattningsvis 20 pers + lite ströfolk på andra platser. Gävle en lördag, det borde vara mer folk på plats tycker man. Kom igen nu!

2 poäng är alltid något.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Det finns hopp...

Inlägg av Rådgivaren »

Var på plats i Gavlerinken igår. Hade inga större förhoppningar inför matchen, det ska erkännas. Men jag lämnade Gävle med ett leende på läpparna.

Djurgården gjorde en riktigt bra match, mycket bättre än vad jag någonsin kunnat hoppats på. Det var länge en viss Korhonen i Brynäskassen som höll siffrorna nere. Därför känns det lite surt att det bara blev två poäng.

Men det viktigaste var att laget fick visa att man spela bra hockey. Den här matchen kan komma att betyda mycket...

Tre utropstecken!
1) Fredrik Bremberg, elitseriens bästa spelare just nu, det var en fröjd att se Linkans puckbehandling igår.
2) Daniel Rudslätt, har ifrågasatts så här långt men var bländande igår...
3) André Matsson, har fått utstå hård kritik, men igår var han betydligt bättre än sitt rykte.

Tre frågetecken?
1) Patrik Thoresen - borde lära sig att släppa pucken ibland.
2) Mika Strömberg - drar på sig alldeles för myckey utvisningar.
3) Adam Andersson - får ta på sig att det inte blev tre poäng.

Det finns hopp inför fortsättningen... :)
Användarvisningsbild
peter gustafson
Inlägg: 18
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av peter gustafson »

det gäller att spela efter resurserna. som det är nu tycker jag att vi inte har elitseriematerial för 4 kedjor. vi borde gå ner på 3.

1 av de 3 kedjorna ska spela 0-0 hela tiden.

Vi har en väl fungerande första-line, men absolut kapacitet för att få igång en helt OK andra-line också bara vissa rutinerade spelare rycker upp sig.

värva 2 BRA backar efter 7 november så ska slutspel inte vara någon omöjlighet.

undrar om styrelsen verkligen vägt in risken för att åka ur (och vilka ekonomiska konsekvenser det skulle få) mot att pressa budgeten så gott det går....(det finns pengar för nyförvärv)...
/pege
Puppen
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-10-23
Ort: Bollnäs

Klaga på DIF suppotrarna

Inlägg av Puppen »

asså vafan var det med folket mot brynäs ?
vi var ett gäng på 5 st från bollnäs som var där med flaggor å grejer å vi försökte att liva upp djurgårds publiken men varje gång slutade det med att det bara var vi fem som stod å sjöng, fast efter ett tag var det en 3 st kanske bakom oss som sjöng med :lol: dom takar vi! men resten av er kan man inte kalla för cheering djurgårdare !!!
Skriv svar