Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av 20002001 »

Ja, hörrni. Den 8:e april är det dags för den sista Stadionpremiären någonsin hemma mot Mjällby.

För att öka haussen och gå igenom lite nostalgi är jag intresserad av era absolut bästa Stadionminnen. Det är en arena som funnits i 101 år. Vi har gått igenom otroligt mycket tillsammans på den arenan, vad har ni för minnen? Vad är det ni kommer att komma ihåg från Stadion?

----
Mina fem bästa minnen:

5. Djurgårdens IF-Ljungskile, maj 2008. En riktig jävla pissmatch på sitt eget sätt. Runt 6000 på matchen, Ljungskile fick en man utvisad rätt tidigt i matchen och vi gjorde 1-0. Sedan gör Ljungskile 1-1 om jag minns rätt. Efter detta träffar Ljungskille stolpen och ribban minst fem gånger under matchen, innan Sölvi Ottesen i typ 82:a minuten nickar in den i mål. Min kompis och jag gick fullständigt bananas varpå jag blir så glad att jag puttar honom så att han slår i huvet i bänken bakom och börjar blöda. Men han står ut till resten av matchen där bland annat Jan Tauer räddar bollen på mållinjen i absolut sista sekunden.

Efter matchen står vi kvar på Sektion B och tackar spelarna och då kommer en Ljungskile spelare springande emot oss varpå jag skriker " Jävla bonde!" men han forsätter gå emot oss och när han kommer fram säger de personerna som är precis bredvid mig " Bra spelat, tar du bussen hem eller åker du med oss?" och han säger " Tack mamma, jag måste tyvärr åka bussen".

4. Djurgårdens IF-Sundsvall, hemmapremiären 2012.
Vårsol, makalöst tifo, och ett galet tryck. Seger också. Vilket minne!

3. Djurgården-Bajen 1995.
Galen match. Derby på Stadion, riktigt härligt tryck. Ojojoj. Ta mig tillbaka!

2. Djurgårdens IF-Elfsborg, 2005. 8-1
Herrejävlar vilken fest. SM guld, 8-1.

1. Djurgårdens IF-Assyriska.

Kommentarer överflödiga... Kommer aldrig i mitt liv glömma detta!

----

SKRIV UPP ER TILL HELSINGBORG AWAY OCH KÖP SÄSONGSKORT! KÖPER NI INTE SÄSONGSKORT, KÖP LÖSBILJETTER TILL MATCHEN!
STADION SKA VARA UTSÅLD I VARENDA JÄVLA MATCH!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av 20002001 »

Öka haussen! Fyll Stadion!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av Alexander »

Har tyvärr inte särskilt mycket minnen därifrån då jag inte sett på alltför mycket fotboll men ska försöka se lite mer i år :).
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av Stentuff »

Invasion Helsingborg!
Alla ska dit, på allvar. Nu jävlar bränner vi på en av de bästa säsongerna på länge, åtminstone på läktarna.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av pulverapa »

Jag minns när jag var 8 år 1995 och såg Terror-Tommy sänka Anders Frisk. Blev jag traumatiserad för det? Nej.
Användarvisningsbild
SebBrodin
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Ort: Mariestad

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av SebBrodin »

Djurgården - Elfsborg 2007 var ett grymt minne!

ellos gör 0-1 väldigt tidigt, men DIF är med hela vägen och kämpar för kvitteringen. Omtalade brassen Thiago Quirino da Silva byts in i 75:e minuten och där hände något..

I 87:e slår Janne Tauer ett inlägg till Toni Kuivasto som slår in den till en "skadad" Quirino i straffområdet. Brassen sätter 1-1 i öppen kasse.

I 92:a minuten får DIF hörna. Daja slår den perfekt till Kuivasto som placerar in 2-1.

Tror ni Stadion kokade!? Vilken match, vilket minne!!

Värt att se:
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Inför hemmapremiären: Minnen från Stadion!

Inlägg av 20002001 »

Köp era biljetter till matchen nu!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar