Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
mb81 skrev:Fan vad surt att inte vara i kvalserien iår! Känns som den sämsta kvalserien på länge!
Förvisso men våra backar hade ändå inte räckt till
Örebro har inte direkt ett mycket bättre lag. Handlar bara om att pricka in formen rätt. Örebro var som sämst när vi var som bäst, det vill säga mid-season. Dom såg ju till och med ut att missa playoff!
Ändå imponerande som fan om Örebro klarar det utan två av allsvenskans bästa spelare i Aulin och Yetman!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av jensa öhling »

Det handlar nästan bara om det mentala i en kvalserie. Hade vi kommit dit hade vi precis som Örebro haft allt att vinna och därmed haft en jättechans. Fortfarande sur som fan för sista matchen mot Örebro.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Rix »

jensa öhling skrev:Det handlar nästan bara om det mentala i en kvalserie. Hade vi kommit dit hade vi precis som Örebro haft allt att vinna och därmed haft en jättechans. Fortfarande sur som fan för sista matchen mot Örebro.
+1000

Visst vår trupp kanske hade sina brister, men i KS så är allt mentalt. Kolla förra året i KS, vi hade ändå på det berömda pappret "bäst" och dyrast trupp inför KS, likförbannat sitter vi här i Allsvenskan och undrar vafan som hände.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av minalman »

Vi hade allt i egna händer när vi mötte Örebro hemma. Vi vek ner oss. De såg en möjlig elitserieplats. Jag fattar inte hur vi någonsin ska ta oss till ES utan bättre inställning
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

minalman skrev:Vi hade allt i egna händer när vi mötte Örebro hemma. Vi vek ner oss. De såg en möjlig elitserieplats. Jag fattar inte hur vi någonsin ska ta oss till ES utan bättre inställning
Med nya spelare kommer ny och förhoppningsvis bättre inställning (läs psyke). Ut med det gamla!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Donkels skrev:Dessvärre går nog fusket upp i år dom har backar som inga av dom andra lagen är i närheten av
Jag har lite dålig koll, på vilket sätt tycker du att de är bra? Obs, inget spydigt av mig, jag är uppriktigt intresserad. Tack.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av minalman »

SkönaDjurgårn skrev:
minalman skrev:Vi hade allt i egna händer när vi mötte Örebro hemma. Vi vek ner oss. De såg en möjlig elitserieplats. Jag fattar inte hur vi någonsin ska ta oss till ES utan bättre inställning
Med nya spelare kommer ny och förhoppningsvis bättre inställning (läs psyke). Ut med det gamla!
Precis! Vi måste tänka "vi ska upp". Inte "vi ska tillbaka". Det är faktiskt en skillnad mellan de bägge synsätten. Med det senare är det väldigt lätt att tappa tilltron till sin förmåga vid minsta motgång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Malto »

Som kvalserietabellen ser ut nu kanske man kan få lite perspektiv. Vi "vek ner oss" mot ettan och tvåan.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Donkels »

SkönaDjurgårn skrev:
Donkels skrev:Dessvärre går nog fusket upp i år dom har backar som inga av dom andra lagen är i närheten av
Jag har lite dålig koll, på vilket sätt tycker du att de är bra? Obs, inget spydigt av mig, jag är uppriktigt intresserad. Tack.
Det dom har haft i år vilket inte vi varit i närheten av är backar som inte blir sönderstressade av att ha en motståndare i hasorna och rent genomgående så är dom tyngre än oss sedan om dom är speciellt bra är inte jag mannen att svara på men tyvärr tror jag att det lag dom har i år räcker för att gå upp i år vilket jag inte tror vårt hade gjort även om vi hade krånglat oss fram till kvalserien
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det vidrigaste är inte att vi missade Kvalserien.

Det vidrigaste är att skattefuskarna samt ett gäng bondepack ska gå upp. Det enda laget jag faktiskt accepterat bytt plats med Timrå vore Södertälje, och de ligger ju råsist.

Så äckligt besviken. Allt går åt helvete.


AVGÅ ALLA
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Donkels skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Donkels skrev:Dessvärre går nog fusket upp i år dom har backar som inga av dom andra lagen är i närheten av
Jag har lite dålig koll, på vilket sätt tycker du att de är bra? Obs, inget spydigt av mig, jag är uppriktigt intresserad. Tack.
Det dom har haft i år vilket inte vi varit i närheten av är backar som inte blir sönderstressade av att ha en motståndare i hasorna och rent genomgående så är dom tyngre än oss sedan om dom är speciellt bra är inte jag mannen att svara på men tyvärr tror jag att det lag dom har i år räcker för att gå upp i år vilket jag inte tror vårt hade gjort även om vi hade krånglat oss fram till kvalserien
Okok. Jag minns mest han #29 Rönnberg som man tyckte var ett svin. Men det är ju såna jag tycker att vi saknar i DIF. Fula, tuffa backar som endast lagkamraterna tycker om.

Vi är ett slätstruket, mesigt lag där ingen kliver över lik för att vinna. Det är vårt största problem enligt mig. Men visst, ta in fler "rightskjutande spelskickliga" backar som inte ens är spelskickliga. F joke.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av kaminor »

Fan fan. Vidriga leksand gör 2-1 19.14 in i andra perioden. VIK har dominerat hela perioden. Äcklas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av SirDIFalot »

Är jag den enda som inte orkar bry mig SÅ mycket om Leksand?
Expert.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av XantE »

kaminor skrev:Fan fan. Vidriga leksand gör 2-1 19.14 in i andra perioden. VIK har dominerat hela perioden. Äcklas.
Fyfan..
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:Är jag den enda som inte orkar bry mig SÅ mycket om Leksand?
Nej jag orkar inte heller bry mig jag är mer intresserad av vad vi kan göra bättre för vi ska ta steget upp nästa säsong
Skriv svar