Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av minalman »

Riktigt djävla bittert att vi kunde varit Örebro om vi kritat på Conny i julas och bänkat Linkan 4ever, samt hållit ihop skinkorna under förkvalet i stället för bjudit dem på KS-platsen.
Hur många i Örebro har åkt och tänkt "Skit samma, jag spelar i ett annat och bättre lag nästa år, det har min agent redan fixat" eller "Skit samma, det är ändå min sista säsong, det har jag redan lovat familjen"?
Avgå alla!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Daniel08 »

#87 skrev: Vad är skämtet?
Ja just nu är det väl vi tyvärr. Hade någon sagt till mig efter att vi åkte ut mot Luleå i kvarten 2011 att vi skulle missa kval till ES och Örebro skulle gå upp så hade jag svarat vilket skämt. Tyvärr är det verkligheten i svensk hockey. Fan jag bara svamlar just nu är bara så sjukt frustrerad över att Örebro och Lyxfällan går upp.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Rix »

Örebro förtjänar platsen.

En fråga bara, visst måste Timrå få det jobbigt med ekonomin nu? Dem har haft sämst ekonomi i ES under många år och nu trillar dem antagligen ner och blir av med ytterligare 25 miljoner, kan bli tufft.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av sthlm1891 »

Rix skrev:Örebro förtjänar platsen.

En fråga bara, visst måste Timrå få det jobbigt med ekonomin nu? Dem har haft sämst ekonomi i ES under många år och nu trillar dem antagligen ner och blir av med ytterligare 25 miljoner, kan bli tufft.
tror både rögle och timrå kommer få ett helvete ekonomiskt.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Blir alldeles gråtfärdig när jag ser bilderna ifrån Viasat. Känns som livet tagit slut när jag ser Örebro-och-Leksandsfansen. Fyfan vilken lycka. Vi i Djurgården verkade inte ens intresserade och vill man inte så kan man inte....Djurgården Hockey 2010-.......?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Grattis till Örebro, dock. Ni förtjänar det. Lycka till i den fina församlingen. Leksand kan dra åt h******!! Önskar er allt ont.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Satans surt. :x

Läste någon intervju med Timrås klubbchef som sa att de kommer kapa spelarbudgeten med uppåt 20 miljoner, från 29 till 10 max 12 MSEK nästa. Hyfsat drastiskt, men klokt. De är ju inga Leksand direkt.

Rögle tror jag inte alls får speciellt tufft ekonomiskt. De har inte riktigt kommit in i ES-kostymen igen med allt vad det innebär.

Skoj för Örebro, och nog också bra för Elitserien. Men satans nedköp för oss att få möta Rögle & Timrå istället för Leksand och Örebro...
Bild
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av #10 »

Lidingö DIF skrev:Blir alldeles gråtfärdig när jag ser bilderna ifrån Viasat. Känns som livet tagit slut när jag ser Örebro-och-Leksandsfansen. Fyfan vilken lycka. Vi i Djurgården verkade inte ens intresserade och vill man inte så kan man inte....Djurgården Hockey 2010-.......?
Gråten sprutar just nu, varför i h-vete tog vi inte i sista matchen mot Örebro...

Grattis Örebro, det andra laget får mig att spy galla hela påsken!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Remy Lebeau »

Vi hade aldrig gått upp, även om vi tagit oss till kvalserien.

Stort grattis till Mathias Tjärnqvist som likt Almtorp och Carlsson lyckats ramla ur Elitserien med två lag på två år. Inget dåligt sällskap att vara del av..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Isabo »

Grattis till Örebro. De andra bevärdigar jag inte ens ett utsträckt långfinger.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av 18DIF91 »

Bara att hålla med vissa. Örebro har förtjänat platsen, inget att snacka om där.

Dock kommer jag fanemig förevigt hata leksand, nästan mer än gnägget - dock så har gnägget fan 100 ggr mer heder än vad lyxfällan någonsin kommer få. Skall aldrig sätta min fot i det jävla inavlade korrumperade skithål som det andra laget kommer från. De är de i hela allsvenskan som minst förtjänat att ta den platsen.

Är så förvånad över att ES ens släpper in dem, att ingen reagerar och ingen verkar bry sig. De har i princip försökt fuska sig upp i ES sedan de åkte ur, och nu lyckas de.

Aja, har vi tur så gör de en Rögle och åker ner igen nästa år, deras ekonomi är fortfarande inte direkt stabil och de kommer få det svårt att fuska sig vidare i ES. Rögle och Timrå är ju inte direkt det bästa som ES kan erbjuda, och lag som hiv71, gevalia, brunei och saik kommer äta dem med hull och hår.

Har vi ännu mer tur så går hela skiten i konken.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

En sådan här kväll kan man ju knappt göra något annat än att gråta...

1) Linköping som var några mål i från att hamna i KS förra året och ta vår ärofyllda plats i KS (och sedermera HA; helt övertygad om att det hade gått lika illa för dem som det gjort för oss) har fått ihop ett riktigt vinnargäng och går och vinner mot SAIK i första semifinalen på bortais.

2) Fuskbygget Leksand går upp till Elitserien.

3) Örebro som halkar förbi oss via Playoffserien går också upp till Elitserien.

På en annan planet, i en galax långt, långt borta väljer Charles Berglund att förlänga med sin trögaste, dyraste och tröttaste back till ännu en säsong av härlig HA-hockey i islador runt om i Sverige. :|
Bild
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av sthlm1891 »

-daniel- skrev:En sådan här kväll kan man ju knappt göra något annat än att gråta...

1) Linköping som var några mål i från att hamna i KS förra året och ta vår ärofyllda plats i KS (och sedermera HA; helt övertygad om att det hade gått lika illa för dem som det gjort för oss) har fått ihop ett riktigt vinnargäng och går och vinner mot SAIK i första semifinalen på bortais.

2) Fuskbygget Leksand går upp till Elitserien.

3) Örebro som halkar förbi oss via Playoffserien går också upp till Elitserien.

På en annan planet, i en galax långt, långt borta väljer Charles Berglund att förlänga med sin trögaste, dyraste och tröttaste back till ännu en säsong av härlig HA-hockey i islador runt om i Sverige. :|
Visst är livet underbart??
Fy fan jag mår så in i helsike dåligt....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Glömde förresten en till "insult-to-injury": Tim Sandberg, även kallad dvärg-pygmén. Allmänt bespottad och hånad (av undertecknad speciellt) efter sin sejour i Djurgården så sent som förra säsongen GÅR IN OCH SPIKAR IGEN TOTALT I KVALSERIEN FÖR ÖREBRO.

Herregud... :?
Bild
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av 18DIF91 »

Apropå det, saxat ett litet citat av överstefuskbyggaren i pajasföreningen leksand:

"– Då fyller vi hundra år. Vi ska bygga på samma sätt, med samma material och på bredden. Sedan ska vi ge järnet. SM-guldet innan 2019 ska vi ha."

"Vi ska bygga på samma sätt" - alltså fortsätta fuska - business as usual i leksand.

Är så jävla arg just nu att jag bara vill gå ut och hitta första bästa lyxfällansupporter och ge dem en fet jävla käftsmäll. (Dock under förutsättning att det inte är barn, kvinnor eller pensionärer, eller handikappade eller på något annat sätt okapabla att försvara sig själva.)
Alltid Oavsett.
Skriv svar