Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Donkels »

sthlm1891 skrev:
-daniel- skrev:En sådan här kväll kan man ju knappt göra något annat än att gråta...

1) Linköping som var några mål i från att hamna i KS förra året och ta vår ärofyllda plats i KS (och sedermera HA; helt övertygad om att det hade gått lika illa för dem som det gjort för oss) har fått ihop ett riktigt vinnargäng och går och vinner mot SAIK i första semifinalen på bortais.

2) Fuskbygget Leksand går upp till Elitserien.

3) Örebro som halkar förbi oss via Playoffserien går också upp till Elitserien.

På en annan planet, i en galax långt, långt borta väljer Charles Berglund att förlänga med sin trögaste, dyraste och tröttaste back till ännu en säsong av härlig HA-hockey i islador runt om i Sverige. :|
Visst är livet underbart??
Fy fan jag mår så in i helsike dåligt....
Ja så kan det gå när man låter klåpare ratta en förening men tyvärr så visar ju inte DIF Hockey någon större sjukdomsinsikt
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Lakrisal »

Fusk lönar sig. Tänk bara om samma skit hade hänt med oss, oj herrejävlar vilket liv det hade blivit runt om i Sverige och om hur Stockholm fuskar för Djurgården.

Sen att det inte aldrig skulle funkat i Stockholm är en annan grej.

Grattis Örebro
Fuck off Leksand
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Husmusen »

Herregud, vem bryr sig om Leksand...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Staten »

-daniel- skrev:Glömde förresten en till "insult-to-injury": Tim Sandberg, även kallad dvärg-pygmén. Allmänt bespottad och hånad (av undertecknad speciellt) efter sin sejour i Djurgården så sent som förra säsongen GÅR IN OCH SPIKAR IGEN TOTALT I KVALSERIEN FÖR ÖREBRO.

Herregud... :?
Det där är bara sååå Djurgårn. De kan inte få för sig att prestera när de väl är här, men tro fan att de ska göra det i andra klubbar.

Djurgården Hockey är en väääldigt trött förening.
johanmelin
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av johanmelin »

Fy fan va illa Örebro och Leksand till Elitserien,jag får ont i magen av tanken att DIF kanske kommer få det ännu svårare att nå Elitserien nästa säsong.

Kanske läge att utöka Elitserien till 14 lag?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av seppuko »

Staten skrev:
-daniel- skrev:Glömde förresten en till "insult-to-injury": Tim Sandberg, även kallad dvärg-pygmén. Allmänt bespottad och hånad (av undertecknad speciellt) efter sin sejour i Djurgården så sent som förra säsongen GÅR IN OCH SPIKAR IGEN TOTALT I KVALSERIEN FÖR ÖREBRO.

Herregud... :?
Det där är bara sååå Djurgårn. De kan inte få för sig att prestera när de väl är här, men tro fan att de ska göra det i andra klubbar.

Djurgården Hockey är en väääldigt trött förening.
Nu kan man väl inte lasta Tim för att inte presterat i DIF. Vad har han, totalt 10 matcher på tre säsonger? Han fick aldrig chansen att spela konsekvent utan hoppa in var 30:e match. I Örebro delade han spaden med Riddarn som gick ner sig som vanligt, sen delade han med Lundberg och tog förstespaden. Hur som haver, kul för han men frågan är om han får hänga med upp.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Buford »

johanmelin skrev:Fy fan va illa Örebro och Leksand till Elitserien,jag får ont i magen av tanken att DIF kanske kommer få det ännu svårare att nå Elitserien nästa säsong.

Kanske läge att utöka Elitserien till 14 lag?
Hockeyligan byter Timrå och Rögle mot Leksand och Örebro alla dar i veckan. Chansen till att ES utökar har minskat. JAg har alltid varit för en utökning, men inte i detta läge.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Lakrisal »

Buford skrev:
johanmelin skrev:Fy fan va illa Örebro och Leksand till Elitserien,jag får ont i magen av tanken att DIF kanske kommer få det ännu svårare att nå Elitserien nästa säsong.

Kanske läge att utöka Elitserien till 14 lag?
Hockeyligan byter Timrå och Rögle mot Leksand och Örebro alla dar i veckan. Chansen till att ES utökar har minskat. JAg har alltid varit för en utökning, men inte i detta läge.
Tror inte Elitserien hade tackat nej till Djurgården och Västerås.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av seppuko »

Lakrisal skrev:
Buford skrev:
johanmelin skrev:Fy fan va illa Örebro och Leksand till Elitserien,jag får ont i magen av tanken att DIF kanske kommer få det ännu svårare att nå Elitserien nästa säsong.

Kanske läge att utöka Elitserien till 14 lag?
Hockeyligan byter Timrå och Rögle mot Leksand och Örebro alla dar i veckan. Chansen till att ES utökar har minskat. JAg har alltid varit för en utökning, men inte i detta läge.
Tror inte Elitserien hade tackat nej till Djurgården och Västerås.
Glöm inte Malmö. Bra publiksnitt och bra arena, storstadslag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av YNWA »

Mitt hjärta blöder efter gårdagen. Det gjorde så jävla ont att se Örebros glädje, samtidigt så förtjänar dom en jävla respekt för vad dom har gjort, Leksand däremot...

Jag tycker att man börjar få en insikt i hur jävla svårt det kommer att bli för oss att ta steget upp igen. Dessutom tror jag att vi kommer att få det ÄNNU svårare än t.ex Örebro eller Rögle har haft det. Med det sagt så ska man inte ta något ifrån dessa två lag - det dom har gjort är inget annat än en sjuk jävla bedrift som förtjänar respekt.

Jag tror helt enkelt att det är få spelare i Sverige som klarar av att prestera under den press som man tvingas spela under som hockeyspelare i DIF. Finner ingen annan förklaring till detta då spelare som värvas och gjort en grym tidigare säsong, ständigt underpresterar och åker mest och gömmer sig. I normala fall borde detta innebära ett ytterligare steg i utvecklingen, ett steg i rätt riktigt - dvs uppåt. Men nej.. inte i DIF inte. Det är ju samma sak i DIF fotboll. Men vad vet jag, problemet kanske sitter djupare än så?

Ska vi ta oss upp igen är det inte med hjälp av en massa pengar utifrån. Bygg laget bakifrån - en riktigt bra målvakt, 2-3 stabila och rutinerade backar kombinerat med några unga och utvecklingsbara, spetsa med ett par vassa forwards som gör POÄNG. Det kommer man oftast långt på.

Viktigast av allt är dock bevisligen att vara bäst när det verkligen gäller, att inte vika ner sig under press. Att våga vinna! Lagmoralen, hjärtat och vinnarskallen. Saker som inte går att köpa för pengar dvs!

Ses nästa år.
Rolv
Inlägg: 248
Blev medlem: 2009-10-29

Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av Rolv »

Tror på att ett fungerande kollektiv, slår individuell klass. Typexempel är årets upplaga av Örebro, med 2 toppspelare skadade hela kvalserien.

Exempel på lag med individuell klass, men ej fungerande kollektiv, är några upplagor av Malmö och Leksand (ej årets), samt vårt eget DIF de 2 senaste säsongerna.
Senast redigerad av Rolv den 2013-03-29 11:56:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014

Inlägg av 18DIF91 »

Husmusen skrev:Herregud, vem bryr sig om Leksand...
Jag bryr mig inte, jag hatar. :P
Alltid Oavsett.
Skriv svar