Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av sensei »

Mårten_ skrev:
SirDIFalot skrev:Jag lockas ändå lite av tanken med Kalus. Vi skulle behöva en powerforward som kan spela i Top 9. Vilket varken Ahlén eller Hank är tillräckligt bra för att klara av tror jag.

A man can dream. Sannerligen säger jag dig, hade jag vunnit 1 miljon idag så hade jag gett varenda krona till Djurgårdshjälpen för att locka hit Kalus. Att gå miste om Ölvestad och Kalus är för mycket för mitt hjärta. Tror inte ett smack på att Ahlen och Hank kan ersätta dom som vissa dividerar om. Inte lika fysiska eller ens spelskickliga.
Jag vill också ha hit Kalus. Ville bara säga det då det börjar pratas om andra spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
skallen12
Inlägg: 7
Blev medlem: 2013-07-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av skallen12 »

sensei skrev:
Mårten_ skrev:
SirDIFalot skrev:Jag lockas ändå lite av tanken med Kalus. Vi skulle behöva en powerforward som kan spela i Top 9. Vilket varken Ahlén eller Hank är tillräckligt bra för att klara av tror jag.

A man can dream. Sannerligen säger jag dig, hade jag vunnit 1 miljon idag så hade jag gett varenda krona till Djurgårdshjälpen för att locka hit Kalus. Att gå miste om Ölvestad och Kalus är för mycket för mitt hjärta. Tror inte ett smack på att Ahlen och Hank kan ersätta dom som vissa dividerar om. Inte lika fysiska eller ens spelskickliga.
Visst är det trist att jimmie försvann men han höll ju inte godkänd sportslig klass, inte minst sett till lönen. Kalus tror jag inte heller på, naturligtvis gav han allt förra året för att fixa kontrakt med högt anbud, men han kroknade väldigt snabbt mot slutet av säsongen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av SirDIFalot »

skallen12 skrev:
sensei skrev:
Mårten_ skrev:
SirDIFalot skrev:Jag lockas ändå lite av tanken med Kalus. Vi skulle behöva en powerforward som kan spela i Top 9. Vilket varken Ahlén eller Hank är tillräckligt bra för att klara av tror jag.

A man can dream. Sannerligen säger jag dig, hade jag vunnit 1 miljon idag så hade jag gett varenda krona till Djurgårdshjälpen för att locka hit Kalus. Att gå miste om Ölvestad och Kalus är för mycket för mitt hjärta. Tror inte ett smack på att Ahlen och Hank kan ersätta dom som vissa dividerar om. Inte lika fysiska eller ens spelskickliga.
Visst är det trist att jimmie försvann men han höll ju inte godkänd sportslig klass, inte minst sett till lönen. Kalus tror jag inte heller på, naturligtvis gav han allt förra året för att fixa kontrakt med högt anbud, men han kroknade väldigt snabbt mot slutet av säsongen
Jimmie bidrar även när han gör noll poäng menar jag. Om han var värd lönen? Troligtvis inte. Men utan att ha exakt data på vad han tjänade så är det svårt.

Jag lockas som sagt av Kalus lite, men det var en jävla skillnad på den Kalus som var grym när det var tryck på Hovet och den som spelade trötta bortamatcher.
Expert.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kungen »

Var det samma tryck på försäljningen av ölen igår?

Några framsteg på bolagsfronten?
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Hajduk »

Kungen skrev:Var det samma tryck på försäljningen av ölen igår?

Några framsteg på bolagsfronten?
Jag var inte på plats igår pga jobbet men enligt rapport från krögaren idag gick det bra. Självklart inte lika högt tryck på försäljningen som vid premiären men de var nöjda. Andra från DH var på plats och sa att det var bra med folk på plats.

Systembolaget behandlar fortfarande ärendet och blir etiketten godkänd direkt kommer ölet ut på Systemet under hösten. Vi återkommer direkt när vi fått besked.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

Mer auktioner ute nu!

http://www.tradera.com/auktioner/Djurgårdshjälpen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
JO15
Inlägg: 24
Blev medlem: 2009-03-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hudiksvall

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av JO15 »

Fundering. Kan man se eller är det hemligt hur mycket Djurgårdshjälpen har fått in?
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Hajduk »

Vi fick lite fina grejer från några djurgårdare i NHL i fredags. Jättekul att de ville skänka lite grejer. Bilder finns på Facebook.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

Zabel säljer sin bil! Intresserad? Ring Tony! Nämn gärna att du har sett detta på forumet!

http://www.blocket.se/vi/48398897.htm

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Djurgårdshjälpen

Inlägg av Rojk »

Ingen Skoda, vad är det här!?
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Arkju »

Rojk skrev:Ingen Skoda, vad är det här!?
Lider med dagens spelare som får åka Skoda om de ska ha sponsorbil. :(
Var bättre förr när de kunde köra Alfa Romeo. :D
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Jimmy Peterson »

Rojk skrev:Ingen Skoda, vad är det här!?
Han ska köpa en Skoda. :)
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

Hur mycket skulle du vara beredd att betala för att få spela i en match mot och tillsammans med Djurgårdshjältar som exempelvis Thomas Eriksson, Tommy Söderström, Kristofer Ottosson och Jens Öhling?

Seriösa svar uppskattas!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Rocky3000 »

cCat skrev:Hur mycket skulle du vara beredd att betala för att få spela i en match mot och tillsammans med Djurgårdshjältar som exempelvis Thomas Eriksson, Tommy Söderström, Kristofer Ottosson och Jens Öhling?

Seriösa svar uppskattas!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Bild

Om pengarna går oavkortat till en Printz signing, kan nog många tänka sig lägga en slant! Vad behöver Djurgårdshjälpen få in för att "behålla" Printz i DIF? Hur mycket $ fattas det? Räkna ut det!, så har ni priset för en match mot Djurgårdshjältarna..
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
cCat skrev:Hur mycket skulle du vara beredd att betala för att få spela i en match mot och tillsammans med Djurgårdshjältar som exempelvis Thomas Eriksson, Tommy Söderström, Kristofer Ottosson och Jens Öhling?

Seriösa svar uppskattas!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Om pengarna går oavkortat till en Printz signing, kan nog många tänka sig lägga en slant! Vad behöver Djurgårdshjälpen få in för att "behålla" Printz i DIF? Hur mycket $ fattas det? Räkna ut det!, så har ni priset för en match mot Djurgårdshjältarna..
Det går ju inte att lösa över en match. Printz skulle väl i runda slängar kosta 700-800k över en hel säsong. Vill 20-30 pers spela match och pröjsa för det blir det fortfarande typ en månadslön vardera. Men 500 kr per person låter väl som ett rimligt pris. Även om det inte tar oss långt på vägen.
Expert.
Skriv svar