Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:
minalman skrev:En idé: Hyr Globen och spela en Stockholmshockeymanifestation....
Fullt med Stockholms hockeyintresserade familjer på Globens läktare och en nystart för Stockholmshockeyn.
Polisen skulle väl i vanlig ordning skicka 200 man till Globen och sedan fakturera miljonbelopp.
Jo, jag inser det. Därför ligger det i idén att DIF, AIK, JK och BA samarbetar med polisen för att visa att det är dags att tänka om. Inte en polis mer än vid NHL-matcherna som gått på hösten i Globen. Det är vad jag vill hoppas på. Vi inom Stockholmsishockeyn behöver detta. En nytt och bättre klimat för ishockey i Stockholm. En manifestation helt enkelt som alla tjänar på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Lucky Luke »

Underbart skrivet Andy! Ur kriser föds ofta bra och positiva saker. Ottoinsamlingen tycker jag är ett strålande exempel på detta. Jag har väl inget konkret förslag på åtgärd så här på rak arm, annat än att jag självklart kommer att stötta laget ekonomiskt som sponsor även kommande säsong! Det meddelade jag Jesper Björk redan tidigare i veckan. Det är ju bara så självklart att göra det i det här läget så det finns inte. Jag hoppas och tror att många andra sponsorer resonerar på ett liknande sätt. Och till de företagare som är Djurgårdare och funderar på att sponsra laget i år vill jag bara säga - tveka inte!!! Djurgården behöver all stöd man kan få!
Tack Andy för ditt fina initiativ!! Du är värd en stor eloge! :D
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Kungen »

Lucky Luke skrev:Underbart skrivet Andy! Ur kriser föds ofta bra och positiva saker. Ottoinsamlingen tycker jag är ett strålande exempel på detta. Jag har väl inget konkret förslag på åtgärd så här på rak arm, annat än att jag självklart kommer att stötta laget ekonomiskt som sponsor även kommande säsong! Det meddelade jag Jesper Björk redan tidigare i veckan. Det är ju bara så självklart att göra det i det här läget så det finns inte. Jag hoppas och tror att många andra sponsorer resonerar på ett liknande sätt. Och till de företagare som är Djurgårdare och funderar på att sponsra laget i år vill jag bara säga - tveka inte!!! Djurgården behöver all stöd man kan få!
Tack Andy för ditt fina initiativ!! Du är värd en stor eloge! :D
Respekt. Jag skulle gärna vilja veta vilket företag du står bakom.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av minalman »

Sitter och tjuvlyssnar. En tioårig grabb sitter vid bordet strax intill på godtyckligt hamburgerhak norr om stan med sin morfar i sextioårsåldern och beskriver utförligt hur matchen gick igår och vilket lag som får fortsätta i kvalserien. Morfar kontrar med att Rögle har verkat bra på slutet. Morfar har en kompis på golfklubben som lirat i Oskarshamn.
De diskuterar rättvisan i att HA-ettan inte går direkt till ES och hur DIF skall göra i framtiden. Jag blir rörd och tror på framtiden. Djurgården hockey är större än vad vi någonsin tror! Vi finns i Stockholmarnas själ. Bygg vidare på det alla vänner/Djurgårdare! Det kommer ordna sig om vi bara börjar göra rätt saker igen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Lucky Luke »

Kungen skrev:
Lucky Luke skrev:Underbart skrivet Andy! Ur kriser föds ofta bra och positiva saker. Ottoinsamlingen tycker jag är ett strålande exempel på detta. Jag har väl inget konkret förslag på åtgärd så här på rak arm, annat än att jag självklart kommer att stötta laget ekonomiskt som sponsor även kommande säsong! Det meddelade jag Jesper Björk redan tidigare i veckan. Det är ju bara så självklart att göra det i det här läget så det finns inte. Jag hoppas och tror att många andra sponsorer resonerar på ett liknande sätt. Och till de företagare som är Djurgårdare och funderar på att sponsra laget i år vill jag bara säga - tveka inte!!! Djurgården behöver all stöd man kan få!
Tack Andy för ditt fina initiativ!! Du är värd en stor eloge! :D
Respekt. Jag skulle gärna vilja veta vilket företag du står bakom.
Jag har PM:at info till dig.
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Div1Norra »

Jag fick en idé. Varför inte starta en publikgrupp med uppdrag att locka fler till våra matcher? I gruppen ska finnas minst en representant från alla supportgrupper: JK, Fabriken (kom tillbaks snälla!), Aktiv Sittplats, Sittplats (långsidan), Säsongskortsinnehavare, Familjer, Ungdomar etc (jag har säkert missat någon), samt representanter från DIF Hockey.

Publikgruppen måste ha ett tight samarbete med DIF-hockeys evenemangs- och biljettansvariga. Man måste också få mandat att ta initiativ till aktiviteter i samband med våra matcher. Styrelsen och DIF-hockey måste också släppa sargen och arbeta för att få tillbaks ALLA supportergrupper.

I arbetet kan t.ex. ingå:
- Skapa evenemang kring våra matcher som lockar mer publik (tifon, hoppborg, spelarträffar, efterfest, domarträffar, tävlingar, you name it)
- Ta fram förslag till specialerbjudanden och biljettpaket
- Göra reklam för DIF hockeys matcher
- Utse ett antal stormatcher med fokus fullsatt
- Jobba för att alla förnyar sina säsongskort och dra in nya säsongare
- Hitta nya sätt att engagera sponsorer och publik tillsammans (typ som Örebromatchen i vintras)
- Verka för att ALLA supportergrupper känner sig välkomna på DIF-hockeys matcher
- Bygga upp nästa generation supportrar

Mål: Att behålla publiksnittet från årets säsong

Det finns säkert mer en sådan grupp kan bidra med. En rimlig belöning för de som sitter i gruppen borde vara ett säsongskort var.

Nu jävlar ska vi tillbaks!!!
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Örebroarn »

En grej som jag började med den här säsongen var att åka upp och kolla på mindre publikfyllda matcher. Typ som mot Oskarshamn. Bara för att hålla snittet uppe. Haha. Som supporter från annan stad kan man inte åka på alla matcherna. En grej jag ska göra till nästa säsong är att köpa medlemskap till hela familjen även fast de är varken sportintresserade eller Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Örebroarn »

En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Daniel942 »

Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av minalman »

Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Nyberabb »

minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
Du vill ha plast alltså, med chearleaders och papperklappor...

Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
En match mellan DIF-aik som inte gäller något skulle knappast dra så mycket folk.
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Jepe »

minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
Han har ju rätt!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av sthlm1891 »

Daniel942 skrev:
minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
En match mellan DIF-aik som inte gäller något skulle knappast dra så mycket folk.
Exakt, träningsmatcher blir bara lamt, så nej just det vill jag inte se
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av minalman »

Nyberabb skrev:
minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:En tillägg till debatten om match mot råttorna. Varför inte göra en miniturnering mot gnaget med en match vid jul där vinnaren krönas bäst i stan? Med vandrande pokal.
Men fy fan, lägg ner. Inga träningsmatcher mot asen.
Det är sådan inställning som du har som skapar problemen för Stockholmshockeyn. Vilket i sin tur gör det svårt att locka den stora publik som vi har potential att ha. Vilket skulle ge oss stora sponsorintäkter och tiotusen i publiken varje match i Globen. Synd tycker jag. Men hata på du!
Du vill ha plast alltså, med chearleaders och papperklappor...

Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Jag bryr mig inte ett djävla dugg om publiken sitter och blåser såpbubblor om vi får tillbaka DIF i elitseriens topp med fullsatta läktare i Globen (och därmed ett fett bankkonto). Vägen dit är att bli populära ute bland fler än den innersta kärnan (de fyratusen som vi kommer få se på Hovet i höst om inget radikalt görs). Ja, jag tänker på Frölunda och Scandinavium. Ja, jag tror att vi kan etablera ishockey som en mycket mer välspridd underhållningsform i Stockholm än vad den är idag. Då får vi också ännu fler sponsorer som Lucky Luke, men också större intresse från de allra största sponsorerna (L.L. ta inte illa upp, heder till dig). Jag tror inte det behövs klappor och körtjejer, men jag tror att vi till att börja med måste lägga ner fiendeskapet med gnaget, så att vi kan ha stora matcher utan kravaller och poliskostnader. Hockey måste bli accepterat ute bland folket igen. En symbolisk match mot AIK ("gnaget" som även jag säger på andra inlägg i andra trådar) är första steget mot att normalisera hockeyn. Det är också enda sättet att få politiker att få upp ögonen för sporten igen. Nu jämförs vi med boxningsgalor och annat man helst inte befattar sig med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar