Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av sthlm1891 »

18DIF91 skrev:Trodde aldrig riktigt jag ens skulle tänka denna tanke, men det handlar om överlevnad för Djurgården Hockey och för stockholmshockeyn.

Har länge funderat på hur fan man skall få allting att gå runt, och frågan är ju kanske om inte de lag som är baserade i Stockholm bör börja samarbeta en smula för sin egen ekonomiska vinnings skull. Även om det tar emot att tänka på att samarbeta med gnägget rent ekonomiskt, eller SSK eller båda tre för den delen. (Bajen sysslar ju inte med hockey på seriös nivå så de går bort.)

Sen hur det samarbetet skall gå till väga är ju en annan femma, dock skulle faktiskt Djurgården och gnägget på seriöst allvar fundera över att kanske köpa loss hovet och driva det i gemensam regi. Dock som någon påpekade innan här så är väl gnägget på gång att få sitt eget stall bredvid jätteladan ute i solna, så de kanske inte är så intresserade av den idén.

Sen handlar det väl även om att klubbarna kanske måste börja samarbeta även på politisk nivå och börja driva frågor som rör dem gemensamt, för bådas väl. Tror inte någon klubb verksam inom stockholmsområdet ensam kommer kunna påverka sin situation.

Vi har även problemet med sponsring till viss mån, en del företag är kanske lite petiga med att sponsra t.ex gnägget, eftersom de vet att de rimmar illa med de andra stockholsmlagens supportrar och åt det andra hållet runt.

Ett förslag på lösning skulle ju kunna vara en gemensam sponsorfond av något slag, där inkomster från sponsorer delas lika mellan lagen.

En idé som typ skapandet av en förening, döpa den typ 08 hockey eller nåt, och företag som inte direkt vill skylta med att de stödjer Djurgården eller gnägget skulle kunna sponsra genom 08 hockey, som sedan syns som sponsor för respektive lag.

Idén är luddig, och jag vet inte ens om det går att genomföra, men som sagt, det börjar se mörkt ut för hockeyn här i området, och något måste göras.

Rivaliteten mellan lagen här i området är stor, men det börjar på snudd handla om huruvida vi kommer ha några lag kvar eller ej, och då kanske det börjar bli dags att fundera om på vissa punkter där och kanske börja diskutera ett visst samarbete även på supporternivå.

Kom även på en annan idé, varför startar inte Djurgården, ssk, och ajk en gemensam hockeyskola inom 08 området? Något som Stockholm faktiskt tjänar pengar på, och således skapar ett intresse för att stödja klubbarna i tider då det går svårt. (Dock inte under samma förutsättningar som leksand, nån jävla måtta får det vara.)

Som jag förstått det nu så driver klubbarna mer eller mindre hockeyskolor i egen regi, men jag tror att om dessa tre klubbar slog sig ihop, skulle intresset för en sådan skola öka rätt markant.
Hovet kommer vi aldrig få köpa, sen vete fan om man vill det, den är väl K-märkt på en del ställen så det går inte att göra så mycket med den egentligen, och som du säger så kommer troligen aik få arena ute i solna.
Det där med 08 hockey förening och företag vet jag inte riktigt heller, om ett företag inte vill synas men ändå bidra kan dem väl bara skänka pengar till föreningen i fråga och då behöver företaget inte synas?
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av 18DIF91 »

sthlm1891 skrev: Hovet kommer vi aldrig få köpa, sen vete fan om man vill det, den är väl K-märkt på en del ställen så det går inte att göra så mycket med den egentligen, och som du säger så kommer troligen aik få arena ute i solna.
Det där med 08 hockey förening och företag vet jag inte riktigt heller, om ett företag inte vill synas men ändå bidra kan dem väl bara skänka pengar till föreningen i fråga och då behöver företaget inte synas?
Förmodligen har du rätt om Hovet, som sagt, bara idéer som jag slängde ut.

När det gäller tanken bakom 08 hockey idéen.

Idén dök precis upp i skallen på mig, så hade inte funderat igenom den helt.

Dock så var väl tanken också lite att en del företag kanske skulle vara mer villiga att sponsra stockholmshockeyn i helhet snarare än ett specifikt lag enbart. Skulle man slå ihop DIF supporters och AIK supporters så får man en ganska stor målgrupp med människor. Och genom sponsring av 08 Hockey så når man ut även till dem.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är nyfiken på om det är någon inom föreningen som jobbar med den här frågan?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Acke83 »

Ge oss den bit av tv kakan som vi förtjänar, idiotiskt att alla ska dela lika. Att göra som i tyskland hade vart optimalt
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Metal Machine »

Jag köper den idén, men undrar: Varför ska vi blanda in SSK? Då kan ju lika gärna Almtuna få följa med på ett hörn.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Kall-El »

Om EU ger vissa lag i Holland rätt i sin anmälan mot Eindhoven(?) kommer det per definition att gynna oss då det kommer sätta punkt för alla möjligheter för kommuner att dopa sina lokala lag då detta kommer ses som en otillåten konkurrensfördel. ( vilket det oxå är )

Mycket tyder också på att EU kommer göra detta sett till hur de tolkat liknande konflikter förut och med tanke på allt ont de skapade genom Bosman och förbudet om att maximera antalet utländska spelare vore det inte mer än rätt om de för första gången lyckades göra något vettigt. ( Kanske andra om de drar Sveriges vargjakt inför rätta. )
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/ ... -sju-steg/

Nu ska alltså alla 21 polismyndigheter slås ihop till en stor myndighet vilket borde betyda att inte endast vi i Stockholm kommer att betala för polisbevakning under matcherna. Då lär det bli antingen att alla lag betalar eller inga. Lite ljus i mörkret?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av BaronVonDif »

Mattias_87 skrev:http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/ ... -sju-steg/

Nu ska alltså alla 21 polismyndigheter slås ihop till en stor myndighet vilket borde betyda att inte endast vi i Stockholm kommer att betala för polisbevakning under matcherna. Då lär det bli antingen att alla lag betalar eller inga. Lite ljus i mörkret?
Nja, Leksand har nog nån kommunal trottoarkant över som täcker deras poliskostnad men i övrigt är det bra att debatten förs.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/ ... -sju-steg/

Nu ska alltså alla 21 polismyndigheter slås ihop till en stor myndighet vilket borde betyda att inte endast vi i Stockholm kommer att betala för polisbevakning under matcherna. Då lär det bli antingen att alla lag betalar eller inga. Lite ljus i mörkret?
Det spelar ju ingen större roll. Eftersom Polisen själva gör bedömningen om hur stor insats som krävs och hur mycket insatsen kommer kosta så kommer klubben att få stå för många dyra notor framöver. Kostnaderna delas ju inte direkt över alla evenemang och arrangörer (jämför Disney on Ice eller en Div1 match ute i Huddinge med DIF-Malmö på Hovet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Husmusen »

Finns det någon som jobbar med att få stånd med en egen arena? Vill DIF hockey ha en egen arena? Vad är status i så fall?
Boharta
Inlägg: 110
Blev medlem: 2012-07-08

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Boharta »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/ ... -sju-steg/

Nu ska alltså alla 21 polismyndigheter slås ihop till en stor myndighet vilket borde betyda att inte endast vi i Stockholm kommer att betala för polisbevakning under matcherna. Då lär det bli antingen att alla lag betalar eller inga. Lite ljus i mörkret?
Det spelar ju ingen större roll. Eftersom Polisen själva gör bedömningen om hur stor insats som krävs och hur mycket insatsen kommer kosta så kommer klubben att få stå för många dyra notor framöver. Kostnaderna delas ju inte direkt över alla evenemang och arrangörer (jämför Disney on Ice eller en Div1 match ute i Huddinge med DIF-Malmö på Hovet).
Under denna säsong hade Lexand ett specialavtal med polisen. De betalade 300.000 för polisbevakningen. För hela säsongen. Tror inte att de kommer att behöva vara direkt oroliga i fortsättningen heller, det kommer alltid att finnas sätt för dom att slippa betala.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av JohanPez »

Boharta skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/ ... -sju-steg/

Nu ska alltså alla 21 polismyndigheter slås ihop till en stor myndighet vilket borde betyda att inte endast vi i Stockholm kommer att betala för polisbevakning under matcherna. Då lär det bli antingen att alla lag betalar eller inga. Lite ljus i mörkret?
Det spelar ju ingen större roll. Eftersom Polisen själva gör bedömningen om hur stor insats som krävs och hur mycket insatsen kommer kosta så kommer klubben att få stå för många dyra notor framöver. Kostnaderna delas ju inte direkt över alla evenemang och arrangörer (jämför Disney on Ice eller en Div1 match ute i Huddinge med DIF-Malmö på Hovet).
Under denna säsong hade Lexand ett specialavtal med polisen. De betalade 300.000 för polisbevakningen. För hela säsongen. Tror inte att de kommer att behöva vara direkt oroliga i fortsättningen heller, det kommer alltid att finnas sätt för dom att slippa betala.
Ja, så jävla fult. När de blir påkomma säger polisen: "Oops, vi får göra rätt nästa gång helt enkelt"
Inga repressalier överhuvudtaget. Fy fan.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av pulverapa »

Vi behöver vår egen arena så att vi kan styra våra intäkter. Visst.

Hur många är beredda att flytta hockeyverksamheten ut till typ Västerhaninge/Jordbro eller liknande, där det finns gräsplättar man kan bygga en arena på? Jag är det. För mig är inte globenområdet viktigt.

Det är ju samma problematik inom fotbollen, men där är folk så trångsynta så vissa kan bara tänka sig att spela på Östermalm eller ny arena i Värtan. Jag förväntar mig att de håller sitt ord och bojkottar Tele2.
Senast redigerad av pulverapa den 2013-04-04 13:47:46, redigerad totalt 2 gång.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Vi behöver vår egen arena så att vi kan styra våra intäkter. Visst.

Hur många är beredda att flytta hockeyverksamheten ut till typ Västerhaninge/Jordbro eller liknande, där det finns gräsplättar man kan bygga en arena på? Jag är det. För mig är inte globenområdet viktigt.

Det är ju samma problematik inom fotbollen, men där är folk så trångsynta så vissa kan bara tänka sig att spela på Östermalm eller ny arena i Värtan. Jag förväntar mig att de håller sitt ord och bojkottar Tele2.
Egen arena och träningsanläggning är en förutsättning för ren kvalitet. Vill man stå hela kvällarna och nöta slagskott ska det vara möjligt, i träningshallen. 7 dagar i veckan 365 dagar om året.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av pulverapa »

Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Vi behöver vår egen arena så att vi kan styra våra intäkter. Visst.

Hur många är beredda att flytta hockeyverksamheten ut till typ Västerhaninge/Jordbro eller liknande, där det finns gräsplättar man kan bygga en arena på? Jag är det. För mig är inte globenområdet viktigt.

Det är ju samma problematik inom fotbollen, men där är folk så trångsynta så vissa kan bara tänka sig att spela på Östermalm eller ny arena i Värtan. Jag förväntar mig att de håller sitt ord och bojkottar Tele2.
Egen arena och träningsanläggning är en förutsättning för ren kvalitet. Vill man stå hela kvällarna och nöta slagskott ska det vara möjligt, i träningshallen. 7 dagar i veckan 365 dagar om året.
I Gnesta eller?
Skriv svar