Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av bbjs »

Mattias_87 skrev:
bbjs skrev:2) Bygg nytt tillsammans i 'ingenmanland', typ Kista/Silverdal/Sollentuna...
Det där är fan inte ingemansland. Jag har växt upp i Sollentuna och 95% eller mer där är gnagare. Sen så tror jag att tunnelbana är ett måste tyvärr. Så vid Bergshamra tunnelbana om det finns någon plats där.
Tänkte nog inte på 'Neutral' i det perspektivet, sådana platser finns nog inte...
Mer på att Sollentuna alt. Danderyd inte är Solna eller Stockholm.

Bergshamra är väl (tyvärr) en del av Solna...
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Djurgårn »

Jag tror att vi så småningom får räkna med att flytta ut till en annan förortskommun. Det finns helt enkelt för mycket konkurrens i Stockholm samt att vi har tre stycken klubbar som ska dela på allt. Vi får nog svälja stoltheten och byta kommun som är villig att hjälpa till.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av 18DIF91 »

Mattias_87 skrev:
bbjs skrev:2) Bygg nytt tillsammans i 'ingenmanland', typ Kista/Silverdal/Sollentuna...
Det där är fan inte ingemansland. Jag har växt upp i Sollentuna och 95% eller mer där är gnagare. Sen så tror jag att tunnelbana är ett måste tyvärr. Så vid Bergshamra tunnelbana om det finns någon plats där.
Kan inte annat än hålla med.

Växa upp i sorktuna som Djurgårdare var inte lätt alls, kryllar av ohyra där.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av -daniel- »

Djurgårn skrev:Jag tror att vi så småningom får räkna med att flytta ut till en annan förortskommun. Det finns helt enkelt för mycket konkurrens i Stockholm samt att vi har tre stycken klubbar som ska dela på allt. Vi får nog svälja stoltheten och byta kommun som är villig att hjälpa till.
Det är väl inte något problem att dela med Solna och Bajen? Ifall Hovet enbart skulle användas för ishockey och elitklubbar (bajen är väl iofs ett gränsfall) så skulle det förmodar jag räcka eller åtminstone täcka de flesta behov.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Magnutz »

Satsa på hockeyn. Se vad övriga satsande klubbar gör och se vad som saknas i vårt hörn av tillvaron. Egen arena, träningsmöjligheter, etc etc.

Ser dystert ut annars tror jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av S. Skuggan »

Platser att bygga på, kan vara:
1 Storängsbotten (finns en obebyggd del där syd om järnv mot Värtan)
2 hjorthagen (området där en trevlig klubb har ett fotbollstält)
3 Frescati

Alla dessa har i vart fall Tunnelbana i närhet, men är tyvärr troligen bortlovat till ngt annat, utom möjligen Hjorthagen. Hur som kan det vara platser för en arena och ligger dessutom på eller i vart fall i närheten av just det, DJURGÅRDEN, vars hockey jag saknar otroligt mycket.

Fler platser finns säkert, detta är ett förslag.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Kentta »

Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av sthlm1891 »

Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm1891 skrev:
Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Kan inte DIF fotboll få bygga "världens mest miljövänliga arena" i Stockholms Stad trots att man erbjuder sig att bygga den för egna pengar. Då kommer det verkligen inte få byggas någon hockeyarena med statens pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:
sthlm1891 skrev:
Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Kan inte DIF fotboll få bygga "världens mest miljövänliga arena" i Stockholms Stad trots att man erbjuder sig att bygga den för egna pengar. Då kommer det verkligen inte få byggas någon hockeyarena med statens pengar.
Fast det föll väl mycket på att utredningen visade att det inte vore bäst att bygga något nytt just då? har jag för mig i alla fall.
Men måste ju gå och lösa, händer inget kommer vi dö
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Kentta »

sthlm1891 skrev:
Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Jo, det är sant. Har mailat lite till diverse ansvariga för idrott och idrottsanläggningar i Stockholm, har för det mesta fått som svar att jag ska maila någon annan.. Haha. Har också försökt maila SGA fastigheter (Stockholm Globe Arenas) och frågat vad fan som händer med Hovet, har inte fått något svar.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av sthlm1891 »

Kentta skrev:
sthlm1891 skrev:
Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Jo, det är sant. Har mailat lite till diverse ansvariga för idrott och idrottsanläggningar i Stockholm, har för det mesta fått som svar att jag ska maila någon annan.. Haha. Har också försökt maila SGA fastigheter (Stockholm Globe Arenas) och frågat vad fan som händer med Hovet, har inte fått något svar.
Tror hovet kommer vara med om en "olycka" och sen rivs den och byggs en massa affärer
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm1891 skrev:
SirDIFalot skrev:
sthlm1891 skrev:
Kentta skrev:Inte ett jävla skit kommer hända så länge vi spelar/bedriver vår verksamhet i Stockholms kommun. Det är vad jag tror i alla fall...
Inte med den attityden, alltså man måste börja någonstans, eftersom politikerna inte vill få arslet ut vagnen får väl vi sparka upp dem.
Kan inte DIF fotboll få bygga "världens mest miljövänliga arena" i Stockholms Stad trots att man erbjuder sig att bygga den för egna pengar. Då kommer det verkligen inte få byggas någon hockeyarena med statens pengar.
Fast det föll väl mycket på att utredningen visade att det inte vore bäst att bygga något nytt just då? har jag för mig i alla fall.
Men måste ju gå och lösa, händer inget kommer vi dö
Stockholms Stad motarbetade mer eller mindre tills DIF var tvingade att ge upp, ja. DIF hade inte råd i slutändan. Eftersom Stockholms Stad krävde att DIF skulle betala för ännu mer saker än bara arenabygget. Främst finansiera flytten av all idrott som sker på Östermalms IP idag.
Expert.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av SebGla »

JohanPez skrev:
Axel_K skrev:
Rix skrev:
pulverapa skrev:
Husmusen skrev:150.000kr för kiosker och barer på en hel säsong är ett stort skämt. Det är ju kaffepengar.
Ja, det är fullkomligt oacceptabelt. Vi ska ha det tjugodubbla, minst.
Håller med, känns helt sjukt. Undra hur jävla mycket dem säljer för per match när vi spelar, måste vara runt 250-400 k typ.
Vi säger att en av tre köper något, det är 2000 personer. I snitt så betalar varje person kanske 90kr, det är 180k. Men jag tror mer än var tredje person köper något och tror att snittet ligger över 90kr då det inte är billigt heller.
Barerna ser ju ut som tåg i Moskvas tunnelbana, jag tror snittet ligger på närmare 150kr. De tappar ju dessutom mycket i och med att många äter och dricker på andra ställen innan matchen. Med en bättre arena och där man visste att vinsten till större del gick till föreningen skulle åtminstone jag vara benägen att spendera mer.

Utåt har ju DIF trots detta haft hållningen att AEG är jättebra och att de inte alls suger upp det mesta av intäkterna eller har för hög hyra.
Försöka fixa ett samarbete med resturangerna/barerna runt Globenområdet?? Kolgrillsbaren, och allt vad de nu heter.

Vid uppvisande av medlemskort går 30% av pengarna för måltiden/drycken till DIF. Det är ju trots allt lagets attraktionskraft som drar folk till resturangerna 26 gånger per säsong. Förhoppningsvis säljs då också fler medlemskort.

Kolgrillsbaren syns massvis på Hovet vilket måste betyda att de är villiga att betala en slant. Skulle de skaffa ett "DJURGÅRDSMÅLET", DIF är med och betalar 50% för råvaror. Målet blir lite dyrare men kanske 60-70% av slanten går till DIF.

Om vi inte kan skaffa oss en ny arena eller nya anläggningar kan vi iaf göra vad vi kan. Att sprida varumärket och samarbeta med ett företag, inom en annan bransch, men som ändå är relaterat till evenemanget, måste kunna fungera på något vis.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Zephyrox »

Har lösningen, bygg en arena ute på Djurgårn! Massa oanvända grönområden.. :wink:

För att vara lite seriös, hur kul skulle det kännas med en hemma arena i t.ex. Sollentuna bortanför Solna?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar