Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
svarttaxi
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-29
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av svarttaxi »

Nummer19 skrev:
DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut. Tycker att han trots sin bakgrund alltid hållit en professionell nivå som domare och det anser jag är hedersamt.

Dessutom kunde han valt att döma käpprätt åt helvete mot oss bara därför.
Näpp, jag anser att det var ett felbeslut. Halshugg mig om ni vill.
Håller verkligen med. Skämmdes som ett jävla as.
Ja men det var väl ganska självklart att det skulle buas. Han blir knappast populärare när han har vunnit SM-guld med aik. Han valde att döma vår match som sista, så han får väl skylla sig själv lite.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Caveman »

Jag buar alltid åt aikare......
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av B.I.B.A »

Håller med lite, vad förväntade han sig när han valde DIF i sin sista match?

Tycker inte heller att han varit en särskilt bra domare, men inte heller sämre än någon annan.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut. Tycker att han trots sin bakgrund alltid hållit en professionell nivå som domare och det anser jag är hedersamt.

Dessutom kunde han valt att döma käpprätt åt helvete mot oss bara därför.
Näpp, jag anser att det var ett felbeslut. Halshugg mig om ni vill.
Ja, blir lite pinsamt när hela klacken börjar sjunga "En råtta..." vid stöket runt DIF-kassen. Men det visar sig ganska snabbt att det är BIK som får två utvisade, det är vi som får Powerplay. Där skulle han fått applåder istället.

Jag har aldrig haft några större problem med honom, råtta eller inte. Tyckte dock hans agerande vid senaste tidens händelser är överdrivna. Men, som sagts ovan, han kunde valt en annan match.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Lidingö DIF »

Vadå gulla med AIK-aren? Det är fansens jobb att sätta tryck på domaren & speciellt när matchen var så otroligt viktig. Visst, all heder till Rådbjer, men i gårdagens match var det inte direkt Djurgårdens jobb att hissa Rådbjers tröja i taket och skrika Rådbjers Järnkaminer. Han valde själv en nästan liv-eller-död match för oss och tror inte direkt att han blev förvånad över mottagandet.

Med det sagt så har jag den yttersta respekt för den mannen och önskar honom all lycka i sin fortsatta karriär och kan säga att jag kommer sakna hans professionalism.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av minalman »

Klart Rådbjer ville avsluta på Hovet och osannolikt att det blev en match där gnaget spelar. Jag tror han förstod klackens buande och hörde sittplats applåder.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Godnoken »

DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut. Tycker att han trots sin bakgrund alltid hållit en professionell nivå som domare och det anser jag är hedersamt.

Dessutom kunde han valt att döma käpprätt åt helvete mot oss bara därför.
Näpp, jag anser att det var ett felbeslut. Halshugg mig om ni vill.
Japp.. Tyckte det var ganska trist faktiskt. Visst okej, om vi inte hade fått så många utvisningar med oss så varför inte...
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Härligt att vi inte lyckades ta en enda poäng här. Mycket bra DIF. Det blev inte alls avgörande.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:Härligt att vi inte lyckades ta en enda poäng här. Mycket bra DIF. Det blev inte alls avgörande.
Ja något så fruktansvärt bittert att vi inte kan ta en poäng ens hemma eller borta. Nu ska vi förlita oss på att BIK förlorar mot IKO och samtidigt ska vi vinna mot Örebro som har en lika stor chans som att gå vidare. Skjut mig snälla.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Rix skrev:
Mäklaren skrev:Härligt att vi inte lyckades ta en enda poäng här. Mycket bra DIF. Det blev inte alls avgörande.
Ja något så fruktansvärt bittert att vi inte kan ta en poäng ens hemma eller borta. Nu ska vi förlita oss på att BIK förlorar mot IKO och samtidigt ska vi vinna mot Örebro som har en lika stor chans som att gå vidare. Skjut mig snälla.
Fantastiskt uselt pisslag är vad DIF är.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Hade inte Chet släppt en onödig cp-retur där direkt efter 2-2... Precis likadant som Eriks tabbe direkt efter 1-1 i hemmamatchen. Fan... EN av matcherna hade vi väl kunnat få till sudden i alla fall.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Praetori »

Mäklaren skrev:
Rix skrev:
Mäklaren skrev:Härligt att vi inte lyckades ta en enda poäng här. Mycket bra DIF. Det blev inte alls avgörande.
Ja något så fruktansvärt bittert att vi inte kan ta en poäng ens hemma eller borta. Nu ska vi förlita oss på att BIK förlorar mot IKO och samtidigt ska vi vinna mot Örebro som har en lika stor chans som att gå vidare. Skjut mig snälla.
Fantastiskt uselt pisslag är vad DIF är.
Det får stå för dig.
Och även om du har rätt så skulle jag dricka det pisset bara för att få se vart det kom ifrån (för att slå mynt av ett gammalt fint citat).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar