Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av minalman »

Jag återger här länken från DIFhockeys återgivning av ett tidigare fantastiskt bra inlägg på forumet på DIFhockey http://www.difhockey.se/artikel/2411/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Rix »

Åberg - Otto - Wennberg
Bremberg - Johner - Sörensen
Ölvestad - Honken - Kalus
Guter - Fimpen - Hank

Extra: Tim.

Självklart ska vi ha in Kalus i vår "tuffa" kedja igen, han ska smälla på bönderna!
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av DIFtomppa »

Alltså jag tycker Tim har ryckt upp sig domhär matcherna i Playoff serien. Det finns nog ingen som är så kvick att vända bort motspelare med kroppsfinter som våran #26 är! Även passningen i 3 perioden åt linkan i slutet var ju helt jävla magnifik!

Jag tycker iallafall att Tim skall matchas lite mer :) kanske ingen som håller med men...
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Daniel08 »

Värmer inför imorgon med den extatiska tredje perioden mot BIK på Järnkaminernas dag. Som den dagen kommer jag stå i klacken och skrika för full hals! Vågar inte hoppas på samma effektivitet men ändå en stabil seger med 3-1. Vill att Linkan ska komma igång så ett mål och två assist från honom vore minst sagt bra för hans självförtroende! Johner får gärna fortsätta sin målproduktion och kul om Åberg får måla ham med.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Tibbe »

Är det någon som borde sitta på läktaren är det väl ändå Bremberg? Han har ju tappat allt! Han spelar just nu bara pga hans namn.

Detta jagande mot stackars Tim. Känner mig aldrig nervös när han håller i pucken. Den lilla snidarn! :D
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Jepe »

Mäklaren skrev:
Jepe skrev:Hoppas man ger PP2 uppställningen den mesta istiden i powerplay imorgon. Rörligheten, passningarna, skotten, kemin allt är bättre i den andra uppställningen än den första! Sagt det innan och nu sagt det igen.
Håller med. Man har framförallt ett bra mycket bättre uppspel än PP1. Wennberg sköter det där alldeles ypperligt jämfört med Åberg som slarvar enormt hela tiden. Även Otto har börjat slå bort passningar på slutet i PP.
Ja helt enig, hoppas verkligen Zabel/Bäcklin ger killarna chansen imorgon!

FYLL Hovet!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Daniel08 »

Tibbe skrev:Är det någon som borde sitta på läktaren är det väl ändå Bremberg? Han har ju tappat allt! Han spelar just nu bara pga hans namn.

Detta jagande mot stackars Tim. Känner mig aldrig nervös när han håller i pucken. Den lilla snidarn! :D
Snälla när Bremberg får pucken i offensiv zon kan allt hända och får han bara igång sin poängproduktion kan han bli väldigt viktig i en förhoppningsvis kommande kvalserie. Kan hålla med om att han ser loj ut i defensiven men såg man DIF när han i princip själv höll oss kvar i ES i sin senaste sejour vet man att hans hemjobb är kasst...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Tibbe »

Daniel08 skrev:
Tibbe skrev:Är det någon som borde sitta på läktaren är det väl ändå Bremberg? Han har ju tappat allt! Han spelar just nu bara pga hans namn.

Detta jagande mot stackars Tim. Känner mig aldrig nervös när han håller i pucken. Den lilla snidarn! :D
Snälla när Bremberg får pucken i offensiv zon kan allt hända och får han bara igång sin poängproduktion kan han bli väldigt viktig i en förhoppningsvis kommande kvalserie. Kan hålla med om att han ser loj ut i defensiven men såg man DIF när han i princip själv höll oss kvar i ES i sin senaste sejour vet man att hans hemjobb är kasst...
Jag tycker han har presterat för dåligt för att få spela. Klart vi kan chansa på att han kan komma igång som fornstora dagar. Enligt dig lever han ju då också på gamla meriter? Men okej. Jag hoppas jag får äta upp det tusen ggr om och han blir assist och skyttekungen i KS. För jag är nog rätt säker på att han kommer spela.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Vikas »

Jaha...så Rådbjer fick den här matchen som avslutningsmatch för karriären.


Då kan man ge sig fan på att råttan kommer göra allt för att ge BIK segern. Tack för det.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Jepe »

@Emil_Karlsson: NYHET: Domaren Ulf Rådbjer, 52, avslutar karriären med Djurgården–Karlskoga på Hovet. Guldpipan sju gånger. http://t.co/78mmjXQWyr

Skönt att han lägger av, surt att det är vår match han ska döma!
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av B.I.B.A »

Vikas skrev:Jaha...så Rådbjer fick den här matchen som avslutningsmatch för karriären.
Då kan man ge sig fan på att råttan kommer göra allt för att ge BIK segern. Tack för det.
och i artikeln på aftonbladet kan man läsa saker som:

"– Det var även ett bra minne från finalen 1998 mellan Djurgården och Färjestad. Då sa Färjestad att de inte brydde sig om att jag var från Stockholm, de ville ha den bästa domaren."

Jo tjena, klart Färjestad vill att en gnagare ska döma när det är DIF man har som motståndare. Frågan borde ju snarare gått till DIF om de var ok med att en sork som domare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6377180.ab
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av minalman »

Men gnaget behöver DIF i ES för att få fart på sin egen hockey. Råddan hjälper råttorna indirekt om han blåser för oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av sensei »

Är splittrad när det gäller Rådbjer. Tror vi får vänta länge innan någon ny kommer med samma pondus i domarstället. I storsatsningsmatchen mot FBK för ett antal år sedan var han helt fantastisk, ingen kunde gjort det bättre under det trycket. Samtidigt så är det få som kan göra mig så irriterad som han med i mina ögon märkliga bedömningar ibland (nu senast Kalus tackling).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Toffen »

Vi kör på samma taktik som sist... Alla till klacken!!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Sjöwall »

400kr spelade på Karlskogavinst vilket betyder att Åbergs NHL-skott kommer bli avgörande.
Skriv svar