Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Gnälliga jävlar!
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Ska vi gissa på tre poäng här så får man upp onödigt jävla hopp igen?
Expert.
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Norenfalk »

Självklart gissar vi på 3 pinnar. Vi ska självklart sikta på 3e platsen även om det ser mörkt ut :/
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Göran »

Vi har absolut chans på 3:platsen !!
Ledare och spelare måste upp ett pinnhål igen !!
Tror stenhårt på en 3:e plats !!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Rix »

Vi ska kriga och göra vårt jobb, vi måste avsluta säsongen starkt, jag tror inte vi kommer sluta top 3, men plats 4 kan vi ta och jag går hellre in i förkvalserien med 4 raka vinster, kom igen nu DIF!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av crike »

Ja det här laget blir ju inte starkare av segrar så jag chansar på vinst.

Bra återhämtning mot Malmö som för många lag hade gett en jävla boost -> Övertygade inte mot Vik -> Övertygade mot Bik, borde ha gett en boost -> tappade mot Dalarna -> Övertygar mot Öik?
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av dutti »

Göran skrev:Vi har absolut chans på 3:platsen !!
Ledare och spelare måste upp ett pinnhål igen !!
Tror stenhårt på en 3:e plats !!
Chansen att vi på 4 omgångar ska gå om TVÅ lag känns lite väl optimistisk va? Vi måste knappa in 4p på ett västerås som vaknat.

Nej, dags för laget att kriga för fjärdeplatsen istället. Inställningen måste vara förkval, jag är fruktansvärt rädd för effekten på våra spelare av att precis ha missat direktplatsen. Den besvikelsen kan ge oss riktigt mycket rövpang i förkvalet.
Du är med oss överallt, Stefan.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Mash »

Tredje platsen känns väldigt avlägsen med gårdagens förlust. Vart vi sluter är ännu en gåta men att bestämma vart vi ska sluta är inte aktuellt. Vi har tolv poäng kvar att spela för, tolv poäng som vi ska ta. Våga spel vårt spel och förbered inför avancemang, om det blir förkval så låt det bli förkval. Huvudmålet är att komma tillbaka till Elitserien.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av sensei »

Egentligen skiter jag delvis om det blir kval-kval eller inte, ett betydligt större problem är hur vi ska rå på leksand och ssk med vårt nuvarande lag.

Något alldeles speciellt kommer krävas av laget. Vissa spelare kan tyvärr endast användas sparsamt. Ovanpå det krävs en gnutta tur känns det som.

Deppigt värre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av elklingo »

Kan inte detta helvete bara ta slut? Ge mig sommar och sol så jag slipper ha en sån satans ångest som DIF Hockey innebär för mig. Jag kan inte njuta av matcher, möjligtvis om vi har 4-0 18:30 in i 3e.

När jag pratar med kollegor som är FBKare är ledorden: "Äsch, grundserien är ointressant. Slutspelet däremot, det är då det roliga börjar!". För ett par år sedan kunde vi likväl raljera på detta sätt. Nu är vi väl förankrade i Sveriges andradivision, och det är så förbannat sorgligt.

Matchjäveln då? 4-3 Örebro.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av minalman »

sensei skrev:Egentligen skiter jag delvis om det blir kval-kval eller inte, ett betydligt större problem är hur vi ska rå på leksand och ssk med vårt nuvarande lag.

Något alldeles speciellt kommer krävas av laget. Vissa spelare kan tyvärr endast användas sparsamt. Ovanpå det krävs en gnutta tur känns det som.

Deppigt värre.
Kval-kval är en bättre förberedelse för att klå lif, ssk, tik, vik och rövle än att "träna" på kondis (konditori inte kondition) i en å en halv vecka.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Megaman
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-02-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Megaman »

Tror stenhårt på att vi tar 3:e platsen! Visst spelet har lämnat mycket att önska i flera matcher men dock känns det som att "Skattemyndigheten" va det lag vi hade råd att förlora mot och även om laget går bort sig både vid 1-1 & 1-2 målen så känns det som att laget har fått en trygghet i spelet! Det man kan tycka är väl att vi fortfarande är lite väl överkonstruktiva i vårat offensiva spel och gärna vill slå ett extra pass.
Nä tro mig att enda chansen att vi missar 3:e platsen är om "Skattmasarna" viker ner sig mot både Västerås & Karlskoga.

Alltid oavsettt!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Mäklaren »

elklingo skrev:Kan inte detta helvete bara ta slut? Ge mig sommar och sol så jag slipper ha en sån satans ångest som DIF Hockey innebär för mig. Jag kan inte njuta av matcher, möjligtvis om vi har 4-0 18:30 in i 3e.

När jag pratar med kollegor som är FBKare är ledorden: "Äsch, grundserien är ointressant. Slutspelet däremot, det är då det roliga börjar!". För ett par år sedan kunde vi likväl raljera på detta sätt. Nu är vi väl förankrade i Sveriges andradivision, och det är så förbannat sorgligt.

Matchjäveln då? 4-3 Örebro.
Det där förstår jag inte alls. Det är ju nu som det roliga börjar!

Jag har längtat hela säsongen efter matcher där det börjar hetta till.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag håller med Mäklaren, det är nu vi skall visa att laget har moral och styrka att klara de här mentalt knepiga matcherna. Ingen tycka-synd-om-oss-själva-attityd (vilket jag tyckte många gav uttryck för på läktarna igår) utan nu hoppas jag lag såväl som publik ger allt de kommande matcherna och i förkvalserien.

Vi har väl knappast gett upp den här säsongen efter en jävla match mot dalmasarna? Speciellt inte efter att ha kravlat oss upp från bottenträsket till att nosa på topplaceringarna.
Bild
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av elklingo »

Mäklaren skrev:
elklingo skrev:Kan inte detta helvete bara ta slut? Ge mig sommar och sol så jag slipper ha en sån satans ångest som DIF Hockey innebär för mig. Jag kan inte njuta av matcher, möjligtvis om vi har 4-0 18:30 in i 3e.

När jag pratar med kollegor som är FBKare är ledorden: "Äsch, grundserien är ointressant. Slutspelet däremot, det är då det roliga börjar!". För ett par år sedan kunde vi likväl raljera på detta sätt. Nu är vi väl förankrade i Sveriges andradivision, och det är så förbannat sorgligt.

Matchjäveln då? 4-3 Örebro.
Det där förstår jag inte alls. Det är ju nu som det roliga börjar!

Jag har längtat hela säsongen efter matcher där det börjar hetta till.
???

Det är ju överhängande risk att vi inte kommer spela matcher där det "hettar till" (kvalserien). All heder till dig som njuter av dessa "sista chansen matcher".
-daniel- skrev:Jag håller med Mäklaren, det är nu vi skall visa att laget har moral och styrka att klara de här mentalt knepiga matcherna. Ingen tycka-synd-om-oss-själva-attityd (vilket jag tyckte många gav uttryck för på läktarna igår) utan nu hoppas jag lag såväl som publik ger allt de kommande matcherna och i förkvalserien.

Vi har väl knappast gett upp den här säsongen efter en jävla match mot dalmasarna? Speciellt inte efter att ha kravlat oss upp från bottenträsket till att nosa på topplaceringarna.
Som sagt, hatten av. Jag vill inte hoppas och tro för mycket, besvikelsen blir så mycket större då.
Senast redigerad av elklingo den 2013-02-21 12:02:20, redigerad totalt 1 gånger.
"Målsättning: Top 6"
Skriv svar