European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

I augusti inleds årets European Trophy. Samma lag som förra året men omvänd ordning. För de ressugna innebär det möjliga resor till Gävle, Tammerfors, Bern och Fribourg.

http://www.difhockey.se/artikel/2313/
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: European Trophy 2013

Inlägg av laxen »

Trevligt.

Man kan diskutera om en försäsong mår bra av att spelas mot andra allsvenska lag (om vi spelar kvar i HA dvs) men jag tycker att ET är ett jävligt roligt upplägg och jag var lite orolig att vi inte skulle få spela där om vi inte spelade i högsta ligan (läste någon artikel om det i höstas). Så detta var bra nyheter att vi får spela där även i sommar! Kul!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

European Trophy 2013

Inlägg av minalman »

I höstas visste vi inte vad HA var för något djur. Då var ET missvisande. I höst är det annorlunda. Oavsett var vi lirar i för serie är det bra att vi kör ET.
Vi får inte changera!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Låter dyrt att åka till Schweiz som supporter.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Axel_K »

Om vi spelar kvar i HA tycker jag att vi borde göra en stor grej av detta på hemmaplan iallafall, då det kommer vara det bästa motståndet vi kommer att möta. Fyll Hovet! :D
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Sv: European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

pulverapa skrev:Låter dyrt att åka till Schweiz som supporter.
Allt är såklart relativt. Jämför man med Tjeckien blir det skillnader för mat och boende så klart. Men det finns lågprisbolag som FlyNiki och AirBerlin som gör att man klarar sig hyfsat om man flyger till Zürich. Även Finnair håller hyfsade priser. Sedan är det smidigt att åka vidare med tåg. Klarar man sig med vandrarhem är inte det allt för dyrt heller i åtminstone Bern där jag var för ett par år sedan.

När speldagar är satta kan vi tillsammans med de schweiziska klubbarna se om det är möjligt att göra något erbjudande för de som vill åka ner. Både för hotell och biljetter. Det är inget jag kan lova men vi kikar gärna på det om intresse finns.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Staten »

Kan man åka till Haparanda kan man väl åka Schweiz?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

Då var speldagarna klara för höstens turnering.

http://www.difhockey.se/spelschema/serie/12/
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Rix »

ET kan absolut vara bra för laget, som många innan har sagt så var vi inte vana vid AS förra året, vi ska inte ha det problemet i år. Resor till Schweiz, Tjeckien och Finland är bra för sammanhållningen för truppen. Vi ska vara glad så länge ET vill ha kvar oss, fortsätter vi i AS lär vi bli utbytta relativt fort.
Sen tyckte jag faktiskt att det var rätt roliga matcher förra året, bra motstånd och definitivt roligare än att spela mot Tingsryd, OIK och Malmö i någon minicup.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

European Trophy 2013

Inlägg av Jepe »

Visst, jättebra att spela ET. Men jag ifrågasatte redan förra året att vi även borde spela mot AS lag, och jag tycker det även i år. Visst DIF har nu ett års erfarenhet i AS men vi vet inte än hur laget kommer se ut. Sen är det bra att möta liknande motstånd som man sen gör i serien. Speciellt om man vill sätta ett fungerande spelsystem.

Att gå från att jaga puck till att styra spelet är rätt stor skillnad.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: European Trophy 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Visst, jättebra att spela ET. Men jag ifrågasatte redan förra året att vi även borde spela mot AS lag, och jag tycker det även i år. Visst DIF har nu ett års erfarenhet i AS men vi vet inte än hur laget kommer se ut. Sen är det bra att möta liknande motstånd som man sen gör i serien. Speciellt om man vill sätta ett fungerande spelsystem.

Att gå från att jaga puck till att styra spelet är rätt stor skillnad.
Nu har vi ju möt AS-lag ett helt år, så ser inte riktigt samma behov av att möta AS-lag på försäsongen i år. ET känns inte som träningsmatcher i alla fall. Därför tycker jag det är rätt kul.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

European Trophy 2013

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Visst, jättebra att spela ET. Men jag ifrågasatte redan förra året att vi även borde spela mot AS lag, och jag tycker det även i år. Visst DIF har nu ett års erfarenhet i AS men vi vet inte än hur laget kommer se ut. Sen är det bra att möta liknande motstånd som man sen gör i serien. Speciellt om man vill sätta ett fungerande spelsystem.

Att gå från att jaga puck till att styra spelet är rätt stor skillnad.
Nu har vi ju möt AS-lag ett helt år, så ser inte riktigt samma behov av att möta AS-lag på försäsongen i år. ET känns inte som träningsmatcher i alla fall. Därför tycker jag det är rätt kul.
Hade vi haft samma spelare kvar så ja, men nu kommer vi kanske ha ett halvt lag utbytt som ska spela ihop sig.

Gillar ET och allt det där, men det är också viktigt att vi får ihop ett fungerande spelsystem tidigt - inte runt eller efter jul.
2014-04-07, vad hände?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Visst, jättebra att spela ET. Men jag ifrågasatte redan förra året att vi även borde spela mot AS lag, och jag tycker det även i år. Visst DIF har nu ett års erfarenhet i AS men vi vet inte än hur laget kommer se ut. Sen är det bra att möta liknande motstånd som man sen gör i serien. Speciellt om man vill sätta ett fungerande spelsystem.

Att gå från att jaga puck till att styra spelet är rätt stor skillnad.
Nu har vi ju möt AS-lag ett helt år, så ser inte riktigt samma behov av att möta AS-lag på försäsongen i år. ET känns inte som träningsmatcher i alla fall. Därför tycker jag det är rätt kul.
Jag håller med, ET känns inte som dem här halvtråkiga matcher som träningsmatcher lätt blir. Båda lagen går för poängen och det gör ju att matchen i sig blir bättre. Dessutom så spelas sista matchen innan serien startar den 7 september, och AS brukar dra igång runt 12-13, så känner man att det är jättenödvändigt mot en match mot typ OIK, Malmö, SSK eller Mora så hinner man ju absolut klämma in en där.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

European Trophy 2013

Inlägg av JohanPez »

En rätt rolig anekdot från infomötet gällande ET var att de ville ha ut oss men att de svenska klubbarna i turneringen (LHC, FBK, BIF mfl) backade upp oss och vägrade vara med om inte vi fick vara kvar.

Det jag tror är extremt bra med ET för vår del är att vi för omväxlings skull får vara underdogs och kan lira utan press.

TPS hemma ska bli jävligt roligt, svågern är från Åbo och [tipsi] har blivit lite av ett andralag.
Senast redigerad av JohanPez den 2013-04-15 17:45:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: European Trophy 2013

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:En rätt rolig anekdot från infomötet gällande ET var att de ville ha ut oss men att de svenska klubbarna i turneringen (LHC, FBK, BIF mfl) backade upp oss och vägrade vara med om inte vi fick vara kvar.

Det jag tror är extremt bra med ET för vår del är att vi för omväxlings skull får vara underdogs och kan lira utan press.
Varför gjorde dom det?
Expert.
Skriv svar