Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 714
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

Då kör vi igång med hockey igen efter ett alldeles för långt uppehåll!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Magnutz »

Jimmy Peterson skrev:Då kör vi igång med hockey igen efter ett alldeles för långt uppehåll!
Hear hear
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Staten »

Hatar de här avbrotten. Vem fan bryr sig om landslaget som består av ett ihopplock av elitseriespelare? Otroligt osexigt.

Med det sagt, krossa Malmö!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är faktiskt inte alls orolig över en förlust här. Får hoppas att spelarna inte går in i matchen med samma inställning.

Vi vinner med 4-1.
Avskaffa tre mot tre.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Rix »

Mattias_87 skrev:Jag är faktiskt inte alls orolig över en förlust här. Får hoppas att spelarna inte går in i matchen med samma inställning.

Vi vinner med 4-1.
Håller med dig Mattias, känner mig inte heller orolig, Malmö är i en riktig formsvacka just nu. Dessutom så är det inte så mycket hemmamatcher kvar, har spelarna svårt att tagga till nu så har dem inget att göra på en rink.

Kom igen nu DIF! Krossa malmö med 5-1!
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av AdamPickard »

Linkan/Fimpen tillbaka?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag är faktiskt jättejätte orolig för en förlust den här matchen. Malmö har varit i en lååång formsvacka, som de (o)lämpligt nog tog sig ur genom att krossa Asplöven hemma i förra omgången. Precis samma sätt som de började sitt segertåg på förra gången i december när vi förlorade på hemmaplan mot dem. Dessutom match efter ett långt uppehåll.

Snacka om ödesvecka... *gulp*
Bild
Manijock
Inlägg: 7845
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Manijock »

Delar din oro -daniel-... Lägg därtill att Malmö känns som en mardrömsmotståndare för DIF. Ett ungt hungrigt lag som ständigt slår ur underläge + en väldigt bra målvakt. Hmm, kommer bli riktigt tufft!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av minalman »

Jag tror att vi spelar bättre ju bättre motståndet är. Om malmö bjuder upp så tar vi dem, men om de väntar ut våra misstag blir det svårare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

minalman skrev:Jag tror att vi spelar bättre ju bättre motståndet är. Om malmö bjuder upp så tar vi dem, men om de väntar ut våra misstag blir det svårare.
^

Det är det här som är så signifikativt och äckligt för Djurgården sett över hela säsongen.


Tror dock på seger.
Vila i Frid, DIF Hockey.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av #10 »

Dramatiken tilltar, 8 matcher kvar och vi har en riktigt bra chans att nå kvalserien direkt i våra egna händer trots en usel start på sessen (tror bik förlorar minst 2 matcher, troligtvis fler), sen strulade vi ju till det hemma mot Tif och borta mot Khk, men vi har ändå det i egna händer i stort sett, det är en riktig bonus må jag säga, dock så tror jag att det hänger på hur böndernas(bik) form är, vi vinner nog inte alla matcher (högst osannolikt) utan får hoppas att deras form fortsätter att svika, vi behöver dock 10p på dom 4 kommande matcherna och 3p mot bik, då kan det gå vägen, ända in i kaklet av samtliga som besöker våra matcher!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Donkels »

Har Malmö tagit sig ur sin formsvacka för att man lyckats vinna en match mot ett svagt Asplöven med 8 - 2 - tveksamt....
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen Granath, Fimpen eller Linkan alltså. Även tveksamt för Arnesson och Hari som har varit borta för landslagsspel.

Vad händer med Fimpen och Linkan? Knappast troligt att dom fortsätter sina karriärer va? Det ser tyvärr ut att vara över för båda två.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Staten »

Ja, tyvärr är det nog så. Det är bara att acceptera att linkan blev en jävligt dålig investering i år. Sånt vet man inte på förhand men många hade farhågorna och jag var väl inte en av dem direkt.

Fimpen blev ju tyvärr också en väldigt dålig investering, men han lön tar ju inte lika stort utrymme.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Ingen Granath, Fimpen eller Linkan alltså. Även tveksamt för Arnesson och Hari som har varit borta för landslagsspel.

Vad händer med Fimpen och Linkan? Knappast troligt att dom fortsätter sina karriärer va? Det ser tyvärr ut att vara över för båda två.
Om Linkan kommer in och blir tungan på vågen (varför han lägger den där vet nog bara han) i KS är han värd varje slant.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar